/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Modersmærke
Fra : Dizzy_16
Vist : 477 gange
20 point
Dato : 28-09-04 22:55

Hej alle... Jeg er en ung pige på 16, og jeg har et stort modersmærke på min højre ringefinger. Jeg tænkte på at hvis jeg nu vil have det fjernet da det har generet mig siden ung alder....- Om det er mig selv eller kommunen, der skal betale.

Da dette modersmærke sidder midt på fingeren er det da overhovedet muligt at få fjernet? På forhånd tak

-Dizzy

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-04 23:00

Om du selv skal betale, er noget din læge kun kan afgøre.
Hvis han/hun skønner, at det kun er et såkaldt kosmetisk problem, skal du selv betale for at få det væk.
Det er heller ikke let for nogen at sige om det er muligt at fjerne, det er igen noget som kun en læge er i stand til ved at kigge på det.

mvh dova

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 28-09-04 23:41

En læge vil interessere sig for om modersmærket vokser eller ej, vokser det ikke vil det være et rent kosmetisk anliggende. Hvis det generer dig så meget som jeg tror det gør (siden du skriver om det her i dette forum), så vil jeg mene at det nok vil være mest normalt selv at hænge på en regning for at få det fjernet, men der er jo nok den mulighed at man snakker med en sagsbehandler ved kommunens socialforvaltning og hvis du kan overbevise denne om, at det betyder noget for dig i dit liv at få det fjernet, så er jeg også sikker på at det offentlige vil træde til og betale for det. Når det er sagt, så vil jeg tilføje, at jeg og mange andre ville være revnende ligeglade med en sådan kosmetisk lille ting, det hører med til livet og er en del af dig, så det skal du ikke bekymre dig om på den led, der er fyre nok der vil ha dig uanset et lille dumt modermærke eller ej.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 28-09-04 23:50

Hey...

Jeg og min kæreste har selv haft nogle "store" modersmærker.

Dem fik vi fjernet af vores læge uden problemer!

Derfor - uden at skulle alt for klog, tror jeg ikke din læge skulle have nogle problemer med at fjerne dem....

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-09-04 06:18

wezzler - Hvordan foregår det - hvordan fjernes de?

Jeg har også tænkt på om der er en forklaring på hvordan de op står, ved i det?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-09-04 17:29

Modermærker er ansamlinger af pigmentdannende celler i huden. (for hurtig og for stor celledeling) Man kan sige det er en form for hudtumorer, som dog meget sjældent udvikler sig til at være ondartede (Malignt melanom).

Idag fjernes mange modermærker med laserteknik, men om det bliver for egen regning kan kun lægen vurdere.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 01-10-04 22:07

Hej Dizzy_16
Jeg kan garantere dig, at det ikke vil koste dig noget at få modermærket fjernet. Det kan sidestilles med en vorte. Du skal så bare være forberedt på, at du får et ar, men det er til at leve med. Gå til din læge, og enten kan han gøre det, eller du får en henvisning til en hudspecialist.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Heelene

Dato : 28-02-05 17:52

Er man da sikker på at få ar :O ?

Kommentar
Fra : binky

Dato : 28-02-05 18:14

Et ar undgår du nok ikke, men det vil blive mindre og mindre synligt med tiden. Det vil temmelig sikkert ikke ses så meget som et modermærke. Prøv at spørge din læge om hans mening.
mvh
binky