/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
kakadue
Fra : tronddk
Vist : 892 gange
36 point
Dato : 28-09-04 17:44

hva koster en kakadue unge cirka ?

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 46 point
Dato : 28-09-04 17:59
Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-04 18:06

så hvis jeg kan få en til cirka 1000 kr af en at mine venner kenner er ikke at snyde mig vel ?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-04 18:08

så hvis jeg kan få en til cirka 1000 kr af en at mine venner kenner er ikke at snyde mig vel ? og spg nr 2 kan et bur der ha været brugt til dværgpapegøjer bruges til en kakadue

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-04 18:13

ups Nymfeparakit

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-04 18:35

En nymfeparakit koster fra ca 60 kroner op til 200 kroner alt efter om det er privat eller i en dyrehandel

Det kommer an på hvor stort buret er. Men hvis den bliver tam og kommer ud at flyve i et værelse, kan den gå i et bur der er ca 60 cm lang, 60 cm høj og 35-40 cm bredt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-04 18:44

Hvis din "ven" virkelig forlanger ca 1000 kr. for en nymfeparakitunge, ville jeg nok sætte spørgsmålstegn ved om han også er en ven.
Han er i hvertfald ude på at snyde dig temmelig meget.
mvh dova

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-04 19:05

jeg mener 100 mfor en kakadue unge

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-04 19:06

jeg mener 1000 kr for en kakadue unge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-04 19:11

Hallo tronddk
Ka' du blive enig med dig selv om det er en kakadue, altså en meget stor hvid fugl m. en gul top på hovedet (det er de almindeligste), eller om det er en lille nymfeparakit.

En Kakadue til tusind kroner er billig.
Men den skal have et meget stort bur, og det er pissedyrt.
Mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-09-04 19:46

www.zoocity.dk prøv at søge her

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-04 20:22

men jeg har et stor bur som er blevet brug til nymfeparak og som jeg nu bruget til kanirie fulge den er 50cm i dybten og 150cm høj og 100cm kan man ikke bruge det bur til en kakadue ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-04 21:38

Jo, det kan du godt når det har den størrelse, men så er det selvfølgelig bedst hvis fuglen bliver så tam, at du kan have den uden for buret noget af tiden. Papegøjer flyver ikke så meget, men vil gerne have godt med plads i buret til at klatre rundt.
mvh dova

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 01-10-04 18:14

hvis jeg ikke vælger en kakadue hviken papegøje er så oxo meget nem at gøre i ca samme størlse (gerne mindre men minst 25 cm som fuldvoksen) og heller ikke for mange faver

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-04 19:35

En grå Jaco er nok den papegøje der er nemmest at gøre tam, og den der allerbedst kan lære at tale.

Men de er også meget dyre. Fra ca 3500,- og opad for en unge.

Men de store papegøjer er ikke helt nemme at passe, man skal helst vide meget om fugle før man anskaffer sig sådan en.
Ellers er der de små dværgpapegøjer og spurvepapegøjer.
De er ikke så dyre og findes i mange forskellige farver.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 16-10-04 13:49

Tak for svaret troldenesdhb.