/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
baggrundsbillede af akvariefisk?
Fra : mango
Vist : 432 gange
360 point
Dato : 27-09-04 19:58

Der popper en fims op, med "gratis" baggrund eller pauseskærm med nogle akvariefisk...er der nogen der ved hvad det er?

mango

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 20:01

Jeg kender en som har et "akvarie" kørende som pause - men om det er den ved jeg ikke. Alt hvad der er gratis................plejer at koste.
Måske hentede han det et sted.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-04 20:02

Prøv www.fisk.dk

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-04 20:10

Teil..hmmppff det er sgutte fordi jeg vil ha en...jeg ville høre om det var et eller andet crab, for jeg har også fået den der forbandede toolbar! fra Seach web!
Har prøvet at okse mig igennem den sidste tråd der omhandlede det..men kan ikke hitte ud af det..den er alt for indviklet..ved ikke hvad jeg skal og hvad jeg ikke skal?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-04 20:11

Den tror jeg godt jeg kender
I venstre side står der: Get your free aquatica screensaver.
Og i højre side er der en gul pil: Click here to download.

Og billedet er med noget klippelandskab og farvestrålende fisk.
Er det ikke den du mener??
Hvis det er den, står der jo, at det er gratis at downloade den, men har ikke så meget forstand på, om det er noget man skal blive væk fra.

mvh dova

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-04 20:12

min datter var ved et uheld (siger hun) inde på hjemmesiden (gå ikke derind) www.piv.pivpiv.dk og der er åbenbart et eller andet virus, trojansk et eller andet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 20:22

Generelt er det bedre selv at hente, end modtage et "tilbud" fra en popup.
Måske skulle du gå til:
www.spywarefri.dk
eller
www.arlet.dk

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-09-04 20:29

mango hvis du har problemer med search bar osv, så skriv. De er lette at komme helt af med.
Har du search bar, har du også meget andet skidt, der sløver din pcèr

Kommentar
Fra : rado

Dato : 27-09-04 20:41

Mango hvis du har windows XP plus så har du også et flot akvarium som pauseskærm.
MVH Christian Rado

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-04 20:46

Jeg har ikke wp jeg kører 2000 og ja jeg har en seachbar..og en trojansk hest der hedder JS/Spawn.A

jeg har været inde på spywarefri og scanne...men hvordan ser jeg om det har hjulpet..baren er der endnu..skal jeg genstarte eller sådan noget?

Jeg er totalt uvidende om sådan noget her..manden er ikke hjemme *fnizz* ellers plejer han jo at vide hvad der skal gøres, men nu vil jeg se om ikke jeg selv kan hitte ud af det *G*

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 27-09-04 20:56

ok'

Du går ind på http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Der læser du hvad du skal gøre.

Du vil IKKE fortryde du gør det, du får en MEGET hurtigere computer.

Vend tilbage her til hvis der er noget du ikke forstår

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-09-04 20:58

Mango - du kan jo spørge de mennesker der inde.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 27-09-04 21:44

eller du kan lægge din hijacklog herinde så skal vi se på den.
Download, opdatér og scan med Adaware
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware   Ad-aware

Vi skal bruge hijackthis For at se hvilke filer som skal fjernes
Er du ny i hijackthis er her en introvideo : ”Gennemgang af hijackthis”
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Luk alle andre vinduer end Hijackthis

Download og installer nyeste hijackthis – Vælg scan- save log og smid den herind- men du må IKKE fixe noget selv http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
direkte link : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 360 point
Dato : 27-09-04 21:49

du skal have fjernet den toolbar - gå ind og prøv her Gå ind på http://searchweb2.com/ og tryk Help i bunden. Læs nederst på deres FAQ-side.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 23:33
Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 28-09-04 08:46

Tak for svaret miritdk.
      jeg fik den væk...og fandt selv ud af at de akvariefisk skal man holde sig fra, det er GATOR det "udbyder"