/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
At tabe fedt på bestemte steder
Fra : silodansker
Vist : 906 gange
100 point
Dato : 17-07-02 13:31

Hej alle,
Kan man tabe sig partielt, d.v.s. tabe fedt fra hofterne eller balderne ved at træne de nærmestliggende muskler ? Jeg tror, at det er en skrøne, for ved hård træning og demed følgende energiforbrug tager kroppen, hvad den har brug for, lige meget hvilke muskler man træner. Hvis der skulle være afvigende meninger, hører jeg gerne derom.

Baggrund: jeg har egentlig ikke meget fedt på lroppen, men lige præcis på hofter og balder "blævrer" det. Og det er jeg godt træt af !

Hils
Silodansker (mandlig)

Accepteret svar
Fra : sportychick

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-02 14:34

Hej Silodansker,

At tabe fedt bestemte steder på kroppen (punktslankning) er ifølge div. forsøg ikke muligt. Det du kan gøre, er at dyrke en masse konditions træning og så træne musklerne på hofter og baller. Du vil så tabe dig generelt på hele kroppen, men fordi du samtidig styrker bestemte muskelgrupper, kan det få en form for "opstrammende effekt". - Du vil altså ikke tabe dig mere på hofter og baller, men du vil muligvis komme til at se mere "trimmet" ud...

Håber det kan bruges.

Venlig Hilsen

Sportyschick

PS.
Her er en god side, hvis du søger information om motion og træning:
http://www.motion-online.dk

og hvis du vil finde nogen at træne sammen med, kan du prøve denne side:

http://www.sportspladsen.dk/

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 17-07-02 15:48

Det er rigtig nok, som antydet, man taber sig ikke, men hvis du måler dig med et målebånd f.eks. omkring livet, så syner det betydeligt mindre. Hvis du skal have strammet hofter og balder op samt tabe dig om taljen, vil jeg anbefale dig at du hiver cyklen frem - det er faktisk det bedste du kan gøre for at tabe dig lige netop der. Det er der man opnår den største effekt - altså enten ved at cykle (kondicykel) eller på alm. vis eller ved at stå ved en stepmaskine.

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : StineB

Dato : 17-07-02 22:58

Hej Silodansker
Prøv at få fat i nogle videoer, der hedder Quick-callanettic - jeg fandt dem første gang på biblioteket og har siden været heldig at kunne købe nogen af dem i bog & idé.
Det er 20-25 min. træning, som faktisk virker, hvis man laver det hver dag vil du kunne se en ændring efter 4-5 uger.
Jeg kan dog ved selvsyn konstatere, at man altså bliver nød til at gøre øvelserne fortsat, hvis man vil fastholde det nye look
I øvrigt er opvarmningsøvelserne på "mavebåndet" fantastisk gode til spændinger i nakke/ryg.