/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Subwoofer hjælp ?
Fra : Zambrotta
Vist : 305 gange
10 point
Dato : 27-09-04 15:50

Hey min pc har så moderne og smart tilsluttet en subwoofer ( hvorn det nu staves ) til højtalerne, som så gir en hel vild kraftig bas - det er sådan set også fedt nok, men jeg bor ikke i ødemarken så jeg kan ikke spille høj musik eller bare forholdsvis normalt lydnivaue uden at HELE huset rocker med, hvilket min mor og far ikke er specielt glade for - Hvad kan jeg gøre??? Har prøvet at slå den fra, men så virker lyden slet ikke, har prøvet a pakke den lidt ind puder men det er heller ik videre effektivt - nogle forslag?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-09-04 16:24

Kan du ikke justere udgangen til sub'en på dit lyd-setup?

Alternativt: Kan du ikke justere følsomheden på sub'en.

Alternativ II: Lav en lille spændingsdeler vha et 10 kOhm potentiometer på ledningen mellem lydkort & sub, og juster lydniveauet der.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 27-09-04 20:04

Dobbeltklik på lydikonet nede i venstre hjørne af skærmen. Herefter klikker du på "avanceret" under afspilning. Herefter kan du skrue op og ned for bas og diskant - det burde løse problemet!

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 27-09-04 21:07

Undskyld, men hvor nede i pcen ??? jeg kan kun få dansk og engelsk indstilling og uret frem - nemlig - men tak ellers !

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-09-04 11:21

Næh, kaptajnskaber, hvis sub'en spiller for højt i forhold til sattellit'erne skal du have fat i sub-woofer udgangen - alterantivt selve sub'en. Ellers får du det ikke til at balancere. Hvis du bare bruger tonekontrollen, kan det nemt blive underligt at høre på.