/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
indstillinger for skærm
Fra : miritdk
Vist : 567 gange
40 point
Dato : 27-09-04 14:34

kan ikke huske de indstillinger der er normale (altså installeret på de fleste pc´ere fra ny af) til pauseskærm i strømstyring - hvem kan - kan du ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-04 14:35

ps. det er til XP

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-09-04 14:40

hej
højre kilk på skrivebord
egenskaber
vælg den indstilling der passer til din skærm m-v
skal evt genstartes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-04 14:41

1133-------------<<<< det ved jeg - du misforstår mit spørgsmål

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-04 14:55

Har lige installeret min, og har ikke ændre i opstillingen.
Den står til følgende;
Systemstandby: Aldrig
Sluk for skærm: aldrig
Sluk for HD: aldrig
Strømstyringsmodellen er sat til: Hjemme/ på kontoret.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-04 14:57

Sorry: Sluk for skærm: 20 min.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-04 15:31

arghhhhhh altså - jeg spørger ikke hvad andre har - jeg spørger efter om nogen kan huske de "gamle" - eller for den sags skyld de forudindsatte indstillinger *GGG* - OG TIL XP

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-04 16:00

Det var da også en måde at spørge på. Find dog kammertonen hvis du vil have svar!
Nu er vi to som har fået mere eller mindre mopsede svar. Mon det er spørgeren eller svareren der er problemet her?
"indstillinger der er normale (altså installeret på de fleste pc´ere fra ny af) til pauseskærm i strømstyring"
Er lige hvad jeg har svaret på. Til XP.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-09-04 17:24

Har lige installeret min, og har ikke ændre i opstillingen.
Den står til følgende;
Systemstandby: Aldrig
Sluk for skærm: 20 min.
Sluk for HD: aldrig
Strømstyringsmodellen er sat til: Hjemme/ på kontoret.

som tukols skriver er standart opsætning for ny installeret xp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-04 20:05

sorry rotw hvis du opfatter der er noget galt med min måde at skrive på - synes ikke jeg på nogen måde overtræder nogen form for kammertone her !!!

Desværre kan jeg ikke bruge nogen af svarene - jeg har selv sat mine og ikke tænkt videre i det sammenhæng - men har en del mennesker omkring mig der er på minutopkobling og savner at pc´en bare går i standbye - dvale og slukker skærm og - og selvfølgelig harddisk tilsidst som de har været vant til.

NÅ - tilsyneladende ikke nogen der husker windows indstillinger - måske en ide at hæve point ?????????

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 27-09-04 23:17

hej miritdk
jeg har haft fat i bogen Windows xp administratorens håndbog og i den står der det samme som rotw har fortalt som standard indstilling for skærme med strømsparefunktioner men det er ikke alle skærme der har det men afhængigt af den skærm som du bruger kan funktionen være blevet aktiveret under installation af operativsystemet
mvh
Jørn

Accepteret svar
Fra : jgreve

Modtaget 40 point
Dato : 27-09-04 23:20

hvis knappen strømstyring er tonet ned eller ikke findes er der ikke indbygget en strømsparefunktion i den skærm der er tilsluttet computeren
mvh
Jørn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-04 14:52

ok - tak for jeres svar - fandt vist ud af det og sendte det videre til den der skulle bruge det

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-04 14:55

Tak for svaret jgreve.

den var nedtonet og vi fandt ud af hvordan vi skulle få den aktiveret - den havde jo været der før -