/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Evt afgift af vare købt i tyskland?
Fra : martinussen
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 27-09-04 13:42

Hej

Hvis jeg nu køber nogle varer i tyskland via en internetkiosk, og får dem tilsendt. Skal jeg så betale moms på dem, eller lignede?

Ellers kan jeg frit modtage dem?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-09-04 13:47

Frit modtage dem...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-09-04 13:48

Du betaler tysk moms på varen, medmindre butikken sælger for mere end omkring 250.000 kr. til DK pm året, for så skal de være dansk momsregistreret.

Bille

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 27-09-04 14:29

Prisen du har fået på en internetkiosk i tyskland, skal jvfr. tysk lovgivning været opgivet med tysk moms, så derfor vil du ikke modtage nogen ekstraregning.

Hvis virksomheden sælger for så meget i Danmark at den skal afregne dansk moms, skal dette fremgå af siden du har bestilt varerne på.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-09-04 17:20

købte igennem shopman på et tidpunkt (1700 dk) skulle gøre opmærksom på at det var i gennem shopman for at undgå at skulle betale en extre afgift

Accepteret svar
Fra : andreas1967

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-04 14:23

hej!

der findes et nyt firma: www.prispiraten.dk - de arbejder helt seriøst, har selv prøvet dem.
her kan du betale med dankort mm. så skal du ikke forudbetale noget til den tyske forhandler. desværre er det nemlig efterhånden sådan at de fleste tyske forhandlere ikke accepterer efterkrav eller lig. til udlandet. hvis de ikke har dit produkt så spørger dem via deres support.
mvh
andreas

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 30-09-04 07:53

Tak for svaret andreas1967.