/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Kopier View i MS SQL Server 2000
Fra : stjernekasteren
Vist : 844 gange
100 point
Dato : 27-09-04 11:41

Hej gruppe.

Jeg sidder og kæmper lidt med at få kopieret mine views fra en server til en anden. Jeg anvender Enterprise Manager i MS SQL Server 2000, men kan ikke lige få det til at spille.

Jeg ville sætte pris på enhver form for hjælp til denne opgave.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-09-04 12:56

Hej stjernekasteren,

jeg forstår ikke helt dit problem.

Kan du ikke bare gøre det rent manuelt, d.v.s. kopiere dit SQL script for hver view og evt. i første omgang gemme dem via notepad. Derefter kan du foretage evt. rettelser og så benytte dem i SQL Query Analyser, hvor du afvikler dem (på den nye server).

Hvis du har overført din database fra en server til en anden, f.eks. via backup/restore har du også fået dine views med.

Mvh Ivan

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-04 10:58

Du kan benytte Generate SQL Scripts. Der kan du vælge de objekter du vil ha i din SQL Script.
Der vil så blive genereret et Sql dokument som indeholder SQL Konstruktions koder.

Der efter lægger du dette sql dokument ind i Query Analyzer og vælger hvilken database disse objecter skal oprettes i. og køre det.

Det virker

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : stjernekasteren

Dato : 10-10-04 01:21

Tak for svaret rpje.