/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Børnespil
Fra : finvej
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 27-09-04 08:56

Min pc kan pludselig ikke længere installere og køre enkelte programmer.
Jeg får beskeden: 16-bit Windows undersystem.
WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT
Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windowsprogrammer. LUK eller Ignorer.
Kan nogen hjælpe mig videre?
Det er specielt børnespil (Pixeline), som ikke længere virker

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-04 09:24

Hvilken udgave windows har du? Har du skiftet windowsstyresystem?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : finvej

Dato : 27-09-04 09:28

Jeg har skiftet fra 98 til XP.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-04 09:32

Hejsa

Det første du skal gøre er.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.
så laver du lige en genstart.

Det næste du gør er.

Kom din cd med spillet på i dit drev (luk ned hvis cderen selv starter op)

Klik på start-alle programmer-tilbehør-klik på Guiden Programkompatibilitet
” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Klik på næste

Sæt flueben i-Jeg vil bruge programmet i cd-rom-drevet-og klik på næste

Her sætter du et flueben i - Microsoft Windows 98 / Windows Me-og klikker på næste

Her kan du vælge-Vælg visningsindstillinger for programmet-så klikker du på næste igen

Så klikker du igen på næste-så skulle spillet ellers gå i gang med at blive installeret

Hvis ikke-ja så kan spillet ikke bruges til XP.

MVH
Brian

Godkendelse af svar
Fra : finvej

Dato : 27-09-04 10:51

Tak for svaret briani.