/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
new integer array
Fra : lars09
Vist : 867 gange
50 point
Dato : 26-09-04 15:06

Hej!

Jeg sidder og har behov for at fremstille et dynamisk integer array!

Hvordan kan jeg gører dette.

for ved hjælp af kommandoen new int x[n]; får jeg fejl

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-09-04 17:02

int Size = 23;
int *x = new int [Size];

Accepteret svar
Fra : KajSloth

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-04 19:06

Hvis du skal anvende et rigtigt dynamisk array kan du anvende em STL klasse eller MFC's CArray klasse (Microsoft).

Et eksempel på en STL klasse med et array kan du finde på linket:
http://www.algorithmic-solutions.info/leda_manual/array.html

Hvis du ikke kender STL (Standard Template Library) kan du læse om det her:http://www.sgi.com/tech/stl/.

Den store fordel ved denne type teplate klasser er at de anvendes på samme måde uanset om man anvender integers (som her) eller andre objekter.

Godkendelse af svar
Fra : lars09

Dato : 10-11-04 21:17

Tak for svaret KajSloth.