/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Browser "går" ned, uden at gå helt ned..~
Fra : HPKristensen
Vist : 374 gange
150 point
Dato : 26-09-04 14:34

Jeg har et meget mærkeligt problem med min browser. Spørgsmålet er, om det overhovedet er i-explorer eller om det er mit netkort eller noget helt tredie...
Problemet lyder som følger: Jeg sidder ofte og surfer rundt på en eller anden hjemmeside samtidig med at jeg hører netradio, skriver lidt på MSN osv. Det er jo meget normalt.
Men så hvis jeg vil åbne et nyt browservindue... Så kan jeg ikke! Så siger den siden kan ikke vises. Så kan jeg pludselig heller ikke hente mails længere, men jeg kan stadig klikke rundt på den hjemmeside jeg var på i forvejen, og netradioen kører stadig og jeg kan stadig chatte på MSN, (Dog ikke starte en webcam samtale).
Så hvis jeg pludselig har brug for at kigge ind på en anden hjemmeside, hente mails eller starte en webcam samtale, så er jeg nødt til at genstarte! Behøver jeg at nævne at det er p...... irriternde! Det er som om jeg ryger af nettet, uden helt at ryge af... Meget mærkeligt. Jeg har ikke lagt mærke til hvor længe der går, før dette sker. Det er vist meget forskelligt. (For det er ikke noget med at jeg kun kan have et vindue åbent, nogle gange har jeg fire-fem vinduer åbne, men efter en rum tid, så er jeg bare "røget af" og så kan jeg ikke åbne flere og hente mails osv.)
Jeg har både kørt virus scanning, spyware scanning osv.
Nu er den mindsandten også begyndt på ikke at have fat i netværket når jeg tænder min pc. Dvs så er jeg lige nødt til at genstarte før jeg er "på". (Det er så først startet efter at jeg har fået trådløst netværk, men det er næppe det, for ovennævnte problem har stået på længe) Computeren er forholdvis ny og mit styrersystem er Windows XP.
Er der nogle der kan hjælpe!?? Please!!!
KH Hanne

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-09-04 15:54

hmmm tjaaa måske kan den ikke oprette forbindelse til siden fordi netradioen bruger for meget båndbredde, men jeg tvivler nu, jeg ville prøve at skifte browser for at se om det sker der også, prøv mozilla firefox, den er rockergod ;)

http://update.mozilla.org/

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 16:35

Det er ikke det. For jeg sidder f.eks. lige nu og har kun haft ét browservindue åbent, og ingen netradio eller noget andet, og da jeg så skulle klikke ind for at læse denne kommentar, kunne jeg naturligvis ikke! Jeg måtte lige genstarte 2 gange! Jeg er bange for at det ikke er browseren... Men jeg kan da godt prøve at downloade en anden... Det er bare som om det er computeren der er noget galt med... For det går jo også udover mail osv....
Jeg har også 2megabit forbindelse, så jeg tror ikke det kan være noget med det...

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-04 16:53

Hm....noget der umiddelbart falder mig for, er om du har forbindelse via en router?
Og om det i så fald kan være den der driller?

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 17:16

Uff.. Jeg ved ikke hvad en router lige er for noget. Kan du give mig et clue? Jeg har før været tilsluttet med sådan en switchbox fordi vi var to brueger om forbindelsen, men det er jeg ikke mere, da jeg nu bor alene... Min udbyder er noget der hedder Bryggenet som er et eller andet "Group networks" udbyder.
Men foklar mig lige lidt nærmere hvad en router er....
KH Hanne

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-04 20:24

Du har sådan set besvaret spørgsmålet:
"Jeg har før været tilsluttet med sådan en switchbox fordi vi var to brugere om forbindelsen, men det er jeg ikke mere"

En router kan kaldes en avanceret switcboks. Den bruges netop som du beskriver til at man kan være flere der deles om én internetforbindelse. Den kan dog drille lidt en gang i mellem og "smide" en af. Så er det at man kan prøve at "resette" den eller gå helt udenom, for at se om det hjælper.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 20:36

Jamen, så ligger problemet vel hos Bryggenet? Fordi alle dem der bor på Islandsbrygge bruger samme forbindelse eller hvad? For jeg har ikke en switchbox længere, men det må der vel være et eller andet sted på bryggenet, eftersom hele bryggen kører på samme forbindelse?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-04 21:06

Der er nok installeret en router et sted i din bygning, som så fordeler internetforbindelsen ud til hver lejlighed. Problemet kan ligge her.
Jeg ville nu gerne - hvis du har muligheder for det- afprøve det hele uden trådløst netværk. Har du det gamle netkort siddende i din computer endnu?

I så fald, havde jeg nok prøvet med det. Hvis der stadig er et problem, så syntes jeg du skal få en snak med de andre i huset. Spørge om der er andre som har tilsvarende problemer. Er der ikke det, så skal du "låne" en anden computer og prøve den ad på netværket.
Er der så stadig det samme problem, har du udelukket at det er hos dig problemet ligger. Så er det det hos udbyderen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 21:15

Jamen jeg har lige fået trådløst netværk, og før jeg fik det havde jeg samme problem, så jeg tror ikke det ligger i den trådløse forbindelse. Jeg har selv en bærbar, så skal jeg bare prøve at koble den til og se hvad der sker så?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-04 21:24

Nemlig. Kobl du din bærbare til, og se om du stadig har det samme problem. I så fald har du nu udelukket det er hos dig problemet ligger.
Og nej. Enig med du. Så er det ikke dit trådløse der skaber sig.
Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-04 21:26

Kører din bærbare derimod problemfrit, så skal du igang med fejlsøgning på den anden, men det kan vi altid vende tilbage til

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 21:31

OK. Jeg prøver. Men i skrivende stund har jeg været online nogle timer nu, UDEN den er gået ned... Mærkeligt. Men jeg prøver lige så snart det går galt igen.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-04 21:49

Hm..........har nu en fornemmelse der siger mig at det ikke er hos dig så. Kunne være en sammenheng måske "hvor manger der er logget på i huset" Du skulle nesten have tjekket hvor hurtig din forbindelse er. Du er lovet en vis hastighed, men er den nu også det?

Du kan tjekke din hastighed her: http://www.itavisen.no/speedometeret.html#0
Det er jo fint at tjekke den nu hvor det kører godt, for så at tjekke igen når der er problemer

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-09-04 22:16

Den sagde: Ip adressen lastet ned 954990 Bytes på 2.125 sekunder. Nedlastingshastighet: 3595 kbit/s. Det siger mig ikke rigtig så meget... Har netop nu måtte genstarte for at køre testen. :-/

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-04 23:15

Du har ihvertfall rigelig med hastighed.
Se her:
2 Mb/s 4 sek.
1 Mb/s 7 sek.
512 kb/s 14 sek.
256 kb/s 27 sek.
128 kb/s 55 sek.
64 kb/s 1 min. 49 sek.
28.8 kb/s 4 min. 3 sek.

Så...............du har en megahurtig internetopkobling. Men du skal køre den nogle gange.
Jeg er lovet en 1kb/s opkobling, og har sådan ca. 975 når jeg tester. Det er OK. Du har en på nesten 3600. Så går det stærkt!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 29-09-04 00:44

Hvordan går det. Har du prøvet at sætte din bærbare til?

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 29-09-04 13:33

Nej ikke endnu, har haft lidt travlt, men jeg er lige ved at blive vanvittig nu, så jeg må gøre det idag! Nu skal jeg starte maskinen op to gange hver gang jeg tænder for den! Den slå aldrig fejl... Og det er da noget nyt!
Men jeg prøver at smide min bærbare på idag og se hvad der sker. Jeg kan næsten ikke holde det ud hvis det er computeren. Jeg har en veninde som er sådan en it-pige, hun mener nærmere det er mit netkort... Nå, men vi må prøve os frem her!
Jeg vender tilbage senere!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 30-09-04 12:49

Det kan det sagtens. Håber det går godt med din bærbare så. At skifte et netkort, er jo ikke det store problem. Er det udbyderen, så tager det måske lidt længre tid.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 03-10-04 17:44

Jeg har nu testet det på min bærbare og problemet er nøjagtigt det samme! Nu er det faktisk blevet så slemt at jeg skal startet min computere 4-5 gange før jeg er på nettet. Det havde jeg ikke tålmodighed til, så jeg fandt den bærbare frem og prøvede med den. Men der kunne jeg heller ikke komme på... Hvad søren gør jeg nu??? Tror du det er min udbyder eller er der mere jeg skal undersøge???
Her hos os er det så skide genialt at vi har hele én times support hver mandag ml kl 18-19! Fantasisk! Godt man ikke har et akut problem.... :o/
Så det er vel lige før jeg skal ringe til dem imorgen, eller sskal jeg jo bare vente en hel uge mere...
MVH HPKristensen

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 150 point
Dato : 03-10-04 21:17

Hvis din bærbare er sat op til at kunne gå på jeres netværk, er det udbyderen der har et problem. Det må enten ligge i routeren i huset eller med selve forbindelsen.
Syntes så absolut du skal ringe i morgen mandag, og forklare problemet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 03-10-04 21:36

Hvad vil det sige "sat op til at gå på vores netværk"???
er det ikke bare at sætte kablet i ?

Godkendelse af svar
Fra : HPKristensen

Dato : 06-11-04 12:01

Her er lige en lille opdatering. Jeg har haft en netmand ude, og der er åbenbart nogle der "støjer" her på vores netværk. Så når jeg går på nettet får jeg en forkert standard gateway eller hvad det nu er for noget. Det er i hvert fald ikke min computer der er noget i vejen med, så langt er vi da nået. Det har hjulpet lidt at jeg har fået indtastet nogle bestemte dns servere som den skal pege på, men det er stadig ikke helt godt. Så nu skal der elektriker ud og måle kablerne osv... Alt i alt et meget mystisk problem, men som ligger hos udbyderen og ikke hos mig! Men 1000 tak for hjælpen og tålmodigheden!
KH Hanne