/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
film fra digital video til windows
Fra : kinternet
Vist : 285 gange
40 point
Dato : 26-09-04 14:03

jeg har en optagelse på et Sony DV kamera (bånd). Den vil jeg gerne have overført til PC og kunne bruge den i Power Point. Kan det lade sig gøre uden et I-Link kabel og hvordan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-04 15:08

Du skal typisk have et firewirekabel med 4 eller 6 polet stik der passer i camcorderen, og når det sættes til comp. siger den der er fundet Sony xxx camera, osv.
Hvis du ikke har en firewireindgang, kan du købe et andet grafikkort eller som mig, et Creative Soundblaster lydkort med firewire. Eller få båndet overført til cd fra en anden comp. der har.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 26-09-04 16:49

Heg købte mig et Firewire kort da jeg begyndte på det, det kostede 150 kr max og et kabel kan du få fpr 40-50 kr nu. det er bare dejligt at redigere sine videoer på pcen, det er så nemt og så ned på en dvd skive bagefter hvis du har sådan en brænder, så kan man ikke se det er blevet redigeret.