/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hurtig hjææææælp!..
Fra : hvidtiger
Vist : 263 gange
80 point
Dato : 26-09-04 12:50

Jeg havde en Polini star traffic liggende og satte den på min scooter..Kørte med en Gianelli før som nok var godt slidt da jeg havde kørt vel en 7000-9000km på den..Køre med tun osv skal lige siges..Men da jeg satte den nye på og kørte kørte den lidt bedre da jeg bare gav den gas på en lige vej..Da jerg så gassede ned og vendte om og gassede op igen var der ingen omdr i den dvs 2000rpm mindre og den kørte ikke særlig hurtig..Køre fint i tomgang, men den er meget død..Kan sagtens køre og starte men er meget død og meget mindre rpm..Hvorfor????

PS:Har fjernet alle droslingerne i udstødningen...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-04 13:06

Hvis der var en sådan udstødningspakning der i det ene bolthul er klippet op, så den kan skydes ind på plads, skal den altid vendes sådan at den ikke kan falde ned foran cylinderens udstødningshul?
Ellers er det måske begrænsningen i udstødningen, du ikke har fået ud, men slået ind, så den rasler ind og blokerer for afgangen?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 90 point
Dato : 26-09-04 13:11

Prøv at rens gas dyssen. Da tomgang virker, kan den kun være gas dysen og gas nåls regulator systemet der er tilstoppet af et eller andet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-09-04 13:12

Der var ingen droslinger i den da jeg købte den..Jeg har en almindelig pakning hvor der er to huller i..Jeg prøvede at fjerne luftfilterelementet her for kort tid siden og der lød den som før dvs som den skal..Men der gik så længere tid inden den virkede død igen..Som om at dysen er for stor..Kan det passe?..Ja for den anden var jo slidt om jeg så må sige...Altså udstødning..

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-09-04 13:14

Jamen jeg har prøvet at sætte den gamle på igen og der køre den normalt!:..Men så snart jeg sætter den nye på begynder den og gøre det der..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-09-04 13:20

Det du mener når den er kørt helt varm så dør den ???.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-09-04 13:29

Nej jeg tror nu ikke at den bliver kørt helt varm da jeg vel nok køre en 500m...men efter kort tid så mister den rpm og køre som en gammel bedstemor!..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-09-04 13:32

En tand mindre dysse kan løse dit problem.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 29-09-04 22:14

Hej igen!...

Næææ jeg kørte med en dyse 90 og satte en 85 i, men den gjorde det samme..Nu har jeg sat en gamle på igen og nu køre den som den plejer..Men det er da lidt underligt at den opføre sig sådan så snart jeg sætter polinién på..

Så dysen er det heller ikke!...Hmmm hvad dælen monm det kan være!?

Kommentar
Fra : saxotech

Dato : 02-10-04 18:58

det der i vegen er at du skal enten ha pover luft filter på leller mindra dyse!!
det vil hjælpe!

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-11-05 16:18

Tak for svaret rpje.