/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Billedhåndtering - rotering
Fra : arcken
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 25-09-04 23:29

Om 30 sekunders avi film-streams lavet på et HP-digitalcamera.

Hvilket program kan rotere disse avi film 90 grader med eller mod uret,?
Jeg har nok et program der kan klare det, jeg ved blot endnu ikke hvordan,?

arcken

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-04 23:59

det kan du gøre med dette lille program
http://www.gromada.com/videomach.html

Click File => Save As => Video => Rotate and you will see the preview of the current image in 4 positions: no rotation, rotate 90 degrees to the right, turn it upside down (180 degrees) and rotate 90 degrees to the left. Click on the preview icon which is oriented as you want.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 00:23

Tak Technet.
Testet og fundet ok., jeg er ret imponeret, her har jeg bøvlet med at finde programmer den sidste uges tid og så var det bare det der skulle til. Tak mange gange - Hvodden hæver jeg point til dig, det var vist mere værd end de sølle 100 jeg først satte op.

Forøvrigt kom min acdsee helt selv uden at være spurgt -efter konverteringen og førstevisningen af konverteringsprogrammet og afspillede resultatet een gang til for mig i fuld skærm, så det skal jeg lige ha rettet- hvis jeg ka, for jeg vil selv bestemme hvem der kører hvad og hvornår her hos mig.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-09-04 01:15

du beh'ver ikke at h;ve point , du klikker med h'jre musetast p[ filmen og v;lger [bn med

evt. stavefejl skyldes at jeg k're internet via en bootcd som jeg lige har lavet og en maskine uden harddisk

Godkendelse af svar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 01:58

Tak for svaret technet.
Som ny bruger i dette rum fandt jeg først lige nu ud af at jeg skulle klikke på
feltet "accepter som svar". Det du skriver om at køre fra en CD-rom og uden harddisk minder mig om forgangne tider, hvor jeg kørte med an IBM 8086 med hele 2 diskettedrev og bestemt ingen harddisk, siden den tid og op til min monstermaskine idag, som endda ikke er noget særligt idag tror jeg der er smidt pcudstyr ud alt i alt der har fyldt 2 mindre trailere.

mvh arcken

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-09-04 03:00

ja og nu er på harddisken igen !!
men dette er lidt speciel for det jeg laver er en boot-cd / dvd der kan gå på internet og gå på en harddisk med ntfs , og så er det grafisk brugerflade (i modsætning til dos miljøet)
det er faktisk win xp som køre på en cdrom og så op i en ramdisk
dvs. hvis der skulle ske fejl på en harddisk eller man har lavet noget rod

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 11:02

Det lyder jo helt fint, for det med at køre i ntsf systemet -skulle jo efter sigende være langt mere sikkert i forhold til alle andre (fede) fat32 programmer, altså det at køre XP-styresystem frem for de tidligere windorskxx og det med at køre fra en CD-rom lyder jo ganske enkelt
genialt fordi, -der kan jo skrives data ned på CD-rommen uden videre, men kun til rammen mens det kører og skriver de forbandede hotbar-installationsfiler til ram-systemet, så kan jeg se at de da er velkomne, så længe sessionen varer, men ved genstart eller normal sluk, da er skidtet jo væk igen og kan ikke engang reetablere de dat-filer man førhen lå og slogedes med, så det er simpelthen det der skal til. Min ide har i mange år været at styresystemet skulle laves på en sådan måde og alene ligge på en lille chip, der ikke kunne lade sig forandre een eneste bit - uanset hvad der skete. Det du gør er jo en slags mellemvej.

Selv er jeg en gammel dos-nød, der lå og programmerede i min fritid gennem nogle år ( i basic) , men overgav mig totalt til den grafiske brugerflade og dets langt sjovere muligheder. Det var som om tiden rasede forbi mig alene.

Den grafiske brugerflade er kommet for at blive og dem der ikke er glade for det i starten - de bliver det.

Jeg fandt forøvrigt en nøgle til Videomach Version 3.1.5- den er låst op og kører som smurt. Så nu skal jeg rigtig rode efter gamle opgivede avi-foto-sekvenser og se hvad de andre ting fra Gromada kan gi een. Der var jo 2 programmer mere jeg tog ned, da jeg var der.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-09-04 11:05

RETTELSE til sætningen: -der kan jo skrives data ned på CD-rommen uden videre,

skal i stedet være: -der kan jo IKKE skrives data ned på CD-rommen uden videre,