/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Politiets radio på nettet
Fra : diet
Vist : 1979 gange
5 point
Dato : 25-09-04 23:28

Jeg har hørt at det er fuld lovligt at høre Politiets radio med en scanner, så længe man ikke bruger det til noget kriminelt..... Kan man høre den radio frekvens på/gennem internettet?

Hvor kan man det?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-09-04 23:32

nej ikke her i Danmark men fra USA kan du godt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-09-04 01:14

Men scannere koster ikke så meget i dag du kan få en særdeles god for Uniden 280 XLT for 1049 kr. her http://www.iccom.dk/WALKIE/SCANNERE/SCANNERE_FORSIDE.HTM

//bentjuul

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 26-09-04 12:21

Der er mange scannere fra USA på nettet:
http://x-perience.dk/Scanners.htm

Kommentar
Fra : diet

Dato : 27-09-04 13:39

Er der en website hvor man selv kan indtaste en frekvens ind og så lyt på den?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-10-04 03:24

du overser technet

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 08-10-04 19:11

Mener altså det er blevet lovligt at hører på politiets radioer i Danmark...
Men ved kun hvor man kan købe radioerne men ikke hvor man kan hører på nettet!!

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 08-10-04 19:53

Du har ret Dirty_joker, det er helt lovligt at høre på politiets (og andres) radioer i Danmark, men det er ikke lovligt at sende (udgive) det på nettet.

Hvis du har, eller køber, en scanner, kan du finde mange gode frekvenser på denne side:
http://www.dkscan.dk/

Hygge!!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 5 point
Dato : 08-10-04 20:18

Hej igen diet
Dit spørgsmål går jo på om man kan aflytte politiets radio via internetter og svaret er klart nej, derfor lagde jeg et links til dig med forslag scannere den 26.09.04 fordi en sådan må du godt aflytte, det skriver du jo selv i dit spørgsmål. Men her er lidt om lovgivningen http://www.dkscan.dk/jura.htm og her kan du finde alle de frekvenser i landet der er værd at lytte på http://www.dkscan.dk/frekvens.htm
Når jeg anbefalede en Uniden 280 XLT er det fordi den kender jeg, jeg har den selv, det er en glimrende scanner og samtidig er den faldet meget i pris.

//bentjuul

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-10-04 00:25

Kan man høre den radio frekvens på/gennem internettet?
NEJ IKKE PÅ LOVLIG MÅDE, OG HVIS AT MAN KAN, ER DET IKKE ET SPØRGSMÅL SOM DU FOR BESVARET HER.
Men du har da fået et par god links, ellers har jeg

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-10-04 19:53

Faktisk siger loven, at er man under 18 år, er det ikke lovligt at have scanner, med mindre ens forældre står inde for det. Det med tavshedpligt bør jo være en selvfølge, for man kan jo selv komme i en situation, hvor ens navn bliver nævnt. Jeg har selv hørt om et selvmord, hvor konen finder manden hængt, og det står jo ikke i dødsannoncen, og det er da absolut ikke noget, jeg kunne drømme om at videregive til nogen. Det er jo både navn og adresse, der nævnes, så af respekt for andre mennesker, så skal man kunne tie stille, uanset om det er via scanner eller nettet. Det tror jeg selvfølgelig også du kan.
mvh
binky

Kommentar
Fra : 300

Dato : 28-04-05 22:38

er der ikke en der kan hjælpe mig med en dansk manual til en uniden 760 xlt jeg kan ikke finde den nogke steder øv øv

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-04-05 02:12
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-04-05 02:22
Kommentar
Fra : 300

Dato : 29-04-05 11:41

jeg er sku da lige glad med de point men hip hip huraa sa har jeg 205 point nu

Kommentar
Fra : 300

Dato : 29-04-05 11:46

Til natmaden hvis det er et problem så kan jeg da smide en tiér ind på din konto hvis du mener at 5 point er noget skidt men der er jo op til dig

men ellers forløbig tak for hjælpen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-04-05 13:27

næ det var da bare sådan i al almindelighed, denne tråd har jo stået afventende i laaang tid.
og at du er ligeglad med pointene kommer jo ikke mig ved.
det jo sjovt nok dig der burde 'ligge' point ud, og ikke mig.
Nu jeg vil gå ned til slikmutter og se om hun også er ligeglad med at jeg snupper en is, og overlader rengningen,
til kunden før mig
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#2

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-06 05:58

og hvordan går det så

Godkendelse af svar
Fra : diet

Dato : 11-03-06 16:54

Tak for svaret bentjuul.