/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Svindel-mail
Fra : ting27
Vist : 1378 gange
100 point
Dato : 25-09-04 19:42

Nogen der kan hjælpe med at lave et svar ang. denne mail. Jeg er klar over at der er tale om økonomisk kriminalitet, og vil derfor lave lidt sjov med fætteren her. Mailen er et svar på en tidligere mail jeg havde sendt til ham.
Er der nogen der har nogle sjove ideer med en falsk personlig identitet? :p

Greetings,

Thanks for your email and I appreciate your Concern. Understand that I am not disposed to reveal much at this time until I am certain of your genuine intentions. There were no standard criteria or personal interest for contacting you...

The reason why I have contacted you and request for your assistance is strictly for someone to help me disburse this fund to orphanage homes in you area.

Nevertheless, I will be glad to properly introduce you to my lawyer who will give you all necessary documents to posses this fund in your care, but I must first notice as much commitment from you as I may reveal sensitive information to you. So, before I divulge any further I need you to do something for me... Kindly provide me with a brief profile of yourself,

Thus a kind of background introduction or any details that properly acquaint me with your personality and help me consider your status as you may represent a very important role in this donation. I want to be rest assured that you maintain an impeccable status because I do not want any troubles afterwards.

Based on this, I now wait for a corresponding email including details which I have requested in order for my lawyer to be able to reach you. I enjoin your confidence in this as I have carefully worked out plans to ensure that this donation is 100% safe and success as everything will be done in most legitimate manner to avoid complications or litigations at any given time. Please reply ASAP in utmost humility, as I look forward to doing this with you. Peace and May the lord be with you in all your dealings!Please i will also require your full informations so that i can forward it to my attorney to enable him begin the paper works.

Yours truly,
Mr. Shadak Shari

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-09-04 19:56

har du også fået en - jeg gad ikke lege med ham.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 19:58

Jeg har fået mange.. Nu vil jeg gerne lege med dem.. hehe

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 25-09-04 20:14

hmm, tror min server automatisk blocker den slags mails, og fatter lidt nada, hvad er det der "orphanage homes" han synger om? tror ikke det er noget der findes her i landet, måske skal du konfrontere ham med hans egen løgn, men måske ikke.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 20:16

UPDATE:
han var hurtig.. :p

Jeg sendte dette:

Hi again.
Here is my profile:

I work as an politician, and also travel a lot in europe. I love to travel :)
I own lot of houses in nearly all european countries, and move a lot around from house to house.
I am 44 years old, and born in Denmark 20 years ago. My mom (45 years old), and my dad (43 years old) is very rich, as me.
This is why i want to help you.
I am proud to have 3 wife's.. i now this is illegal, but i don't care. Anyways, i am glad i can help you.

Best regards
Zhwazir

Jeg fik dette:

attached are my picture and also contents of the trunks please if you are still willing to assist me contact my lawyer by name barrister danny alvarez

dannyalvarez_law@consultant.com

Tel:31/645808257

this will enable him start with the legal documents and also guide you towards the collection of my two trunks from the diplomatic security company in amsterdam netherlands.

Truly Yours,

Shadak

Her er billederne som han vedhæftede:
http://kimschips.dk/PIC%201.jpg
http://kimschips.dk/PIC%202.jpg
http://kimschips.dk/PIC%203.jpg
http://kimschips.dk/trunk%20boxes.jpg

LOL LOL
Det bliver sjovt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-09-04 20:26

Ting27 - har du brug for begge boxe

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 20:28

ja sq.. penge

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-09-04 20:30

Det var nu boxen jeg tænkte på - ikke pengene.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 20:31

nåå.. haaha..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-09-04 20:52

Byd ham 1,000,000 og bed ham selv at komme til Danmark og hente dem!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 21:17

ja.. Det var en go idé.. tak for forslaget.. Jeg prøver ved næste mail.. mwuahahaha

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-09-04 21:23

Synes den lille detalje om at du var politimand er skøn...måske en af dine koner også er en fremstående politiker!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-09-04 21:27

Og så bliver vi hurtigt gamle her i DK.
>>I am 44 years old, and born in Denmark 20 years ago<<

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 21:40

oven i det var det heller ikke skrevet særligt godt... engelsk er ikke min stærke side, men jeg tror nu heller ikke han har læst det.. :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-09-04 21:44

Husk lige boxen til mig - jeg er begyndt på at samle til den anden million.
(den første glippede)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-04 23:58

xyzzygy, bare til din orientering så er >orphanage homes< hjem for forældreløse, eller hvad vi kalder børnehjem.

Jeg har også svaret på et af de mange af den slags jeg har modtaget og jeg gjorde noget i retning af at oversætte de ting Ram2 i tidens løb har kaldt mig og det sendte jeg så og jeg fik slet ingen svar

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 00:01

politician er politiker, ja så tror de da at du er korrupt

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 00:03

Jeg har heller ikke fået noget svar endnu... venter stadig spændt på at se om de har dummet sig igen.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 00:05

ja ok, han vil ha penge til støtte af børnehjem, men som jeg siger: de findes ikke.

og tak bjarne fordi du staver mit nick rigtigt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 00:07

De er nok slet ikke så dumme endda, men dem der hopper på den kan ikke være de store genier.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 00:10

xyzzygy, jeg kopierer det da bare. Nej det er jo svindel baseret på grådighed, bondefangerens vigtigste værktøj.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 26-09-04 00:15

politician er politiker, ja så tror de da at du er korrupt ..upss ja det er det sgu da..nå men så er der vel en eller anden der er politimand..nå jeg er bare fopr træt og for halvfuld gg

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 00:15

Ja. nicks som 'xyzzygy' kopiere jeg også bare. Hvordan fandt du på det? Hvis jeg skulle gætte vil jeg tro at du har placeret 2 fingere på z/x som er ved siden af hinanden, og det samme med g/y. Så bare trykket tilfældigt...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-09-04 00:19

Der er 100-vis af fupmagere som bliver taget i R*ven på denne side:
http://www.419eater.com/html/letters.htm

Nyd også denne her danske brevskriver:
http://www.norholt.dk/breve.htm

Mvh. Carsten

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 01:00

eh, jeg er FAN af hemmelige efterretnings tjenster som KGB, NSA og MI-6 (der findes osse en MI-5, lav en tråd hvs i vil vide mere) og fandt ud af at NSA brugte et kodebryder program kaldet syzygy under den kolde krig, og som jeg så har blandet med "kodeordet" "xyzzy" der i sin tid blev brugt i adventure spil, osse deus ex, det er nok det nyeste hvor det er med. og en matmatiker ved navn Hilbert har lavet syzygy teorien, der er noget med en bestemt rækkefølge af tal, altså noget med logorithmer og sådan noger professor matematik, og det er den NSA's syzygy er baseret på.
et lille bevis: dette ord puslespil, hedder syzygy og underbygger at det er noget med kodebrydning
http://www.areyougame.com/interact/item.asp?itemno=SY3474

så der er faktisk en dybere mening bag mit navn

Kommentar
Fra : mango

Dato : 26-09-04 01:03

wow..det er sgu da spændende *LOL

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 01:04

okay.. Det er der godt nok ikke med mit. Altså mit nick...

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 26-09-04 07:47

Der er også andre der har moret sig med at svare uopfordrede mails, se f.eks:
http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/index.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-09-04 09:56

emesen skriver:
Og så bliver vi hurtigt gamle her i DK.
>>I am 44 years old, and born in Denmark 20 years ago<<

Så kan jeg da bedre forstå, at jeg ikke kan nå det jeg skal, når tiden flyver så hurtig afsted.
(Måske skal man tunes med noget EPO?)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-09-04 10:05

xyzzygy

Der er altså masser af børnehjem i DK

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 10:15

aldrig, man kommer ud hos en plejefamilie.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-09-04 10:17

Det skal jeg huske at fortælle næste gang jeg er samme nmed min gode ven hvis mor er bestyrer af et børnehjem

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 10:26

hvor ligger det børnehjem måske??? ikke her hvor jeg bor ihvertfald
nå, jeg vil ha noget KAFF, det er sq tidligt

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-09-04 10:28

xyzzygy

Jeg er vild med din logik, eftersom der ikke ligger et børnehjem hvor du bor, så findes der ikke nogen i Danmark, så kan jeg ikke forstå der bliver talt så meget om integration, der er ingen indvandrere hvor jeg bor

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-09-04 10:32

En søgning på børnehjem i De gule sider giver 1057 resultater, mon ikke der er et i nærheden af os alle?
http://www.degulesider.dk/vbw/super/resultat.do?compTrade=b%F8rnehjem&compZip=&compCity=&compAddress=&compRegionID=&compPhone=&Image51.x=0&Image51.y=0

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 10:36

hvor mange børn er der så i danmark som bor, eller bør bo på børnehjem. Jeg mener, med 1057 stk.... Så må de være ret små.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-09-04 10:39

Det ene børnehjem je ghar personligt kendskab til, har konstant mellem 5 og 10 børn boende, alderen svinger fra 3 til 16 år, de er kommunalt finansieret, men søger konstant fonde og legater for at få råd til at gøre lidt ekstra for børnene, behovet er skam reelt, men metoden i den mail du har modtaget er frastødende

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 10:44

hmm, jeg så lige på de såkaldte børnehjem, og det ser altså ikke ud til at de regulære børnehjem, og hvis er kun bor ca 7 bør man da nok kunne "få dem afsat" altså hos en plejefamilie.
men det var et sidespring, herinde bør vi snakke om svindel-mail.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-09-04 10:49

xyzzygy

Det var dig selv der åbnede debatten om hvorvidt der fandtes børnehjem eller ej

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-09-04 11:22

ROFL, det er en god en, den her!!
Jeg er SÅ træt af, de mails.. Får dem ofte tit. Sidst var jeg eneste arving af en i Sydafrika. Sjovt nok, havde min far også modtaget den mail!

Anyway, så er der børnehjem i DK, min svigermutti har været pædagok på et af dem i Nordsjælland, jeg har gået i klasse (for 117 år siden) med en der boede på et, og min veninde er opvokset på et af dem i Kbh.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 12:28

jo ok, så findes der børnehjem, men jeg har altså aldrig set noget til dem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 13:06

Vær du da glad for det. Hvis du fulgte lidt med i TV omkring problematikken tvangsfjernelser ville du både høre om og se børnehaver, men sådan noget Charles Dickens agtigt noget det findes ikke. Ellers har du ret i, at man satser på at anbringe børn hos plejefamilier og er de forældreløse bliver de normalt bortadopteret (typisk familie).
Børnehjem der skal klare sig på den slags støtte som der beskrives her findes ikke mere, i hvert fald ikke under den benævnelse.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 13:55

jeg ser masser af nyheder, men har altså ikke hørt noget om tvangsfjernelse, jo lidt egentlig, men ikke i år, og der er jo osse faddere, hvis altså man er døbt i en dansk kirke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 14:03

xyzzygy, man kommer helt til at holde af din ungdommelige "uskyld". Faddere var noget der var brug for i gamle dage fordi man ikke havde et såkaldt velfærdssamfunf med et "sikkerhedsnet". Hvis forældrene var døde var der ingen hjælp bortset fra nogle fængselslignende institutioner og derfor var der faddere der skulle påtage sig opdragelse og forsørgelse, men i dag har faddere ingen forpligtigelse, det er bare en tradition selv om nogle få tager det alvorligt.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 14:14

nå ja, man det kan da sagtens ske at sine forældre omkommen i en bilulykke, og jeg vil helst forsørges et par år endnu, mens jeg tar min gymnasie udd. så hvis det sker, så er det vel nok fadderne der må træde til, eller skal jeg bo hos en plejefamilie?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 15:24

xyzzygy>hvor gammel er du?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 16:27

tja, jeg er ikke så god til tal, men kan se her på mit sygesikrings kort at jeg er født den 29.10.87 og så nogle wamdom tal. tror det siger alt

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 16:34

nå okay.. Jeg troede du var ældre. Jeg tror du får tilbud på en lejlighed af kommunen. De gider sq da ikke ha en så gammel ting i plejefamilie.. lol

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 16:41

tjaa, måske, nogen på den anden vej har 2 plejebøre på 12 og 15, så jaa, jeg er jo 2 år ældre, det kan være så, men vil lige se hvad BjarneD siger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 18:06

En velfungerende ung mand som dig vil sandsynligvis få tilknyttet en kontaktperson og så ellers som ting27 skriver. Man kan nemlig godt få hjælp fra det offentlige selv om man er under 18 år, det er bare nogle andre paragraffer.
Tak for tilliden.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-09-04 19:00

xyzzygy, for lige at gentage BjarneD, så har faddere ingenting at sige med hensyn til hvad der sker med et barn. Faddere er udelukkende vidner til dåben.
Gudfar og gudmor har heller ikke noget at sige. De forpligter sig udelukkende til at opdrage barnet i den kristne tro, i tilfælde at forældrene omkommer før barnet er fyldt 18 år. De har ikke noget som helst at sige mht. generel opdragelse, forældremyndighed osv. Det var, som BjarneD skriver, kun i gamle dage.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:04

ja ok, det ved jeg så nu- vil i ha poænger for det? jeg kan godt lave en smallTalk tråd? mine smalltalk blir altid mærket HOT

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 19:27

Jeg er ikke værdigt trængende hvad point angår

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 19:28

Dine forældre holder forhåbenligt lang tid endnu, med mindre du bliver ved med at plage dem xyzzygy!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:30

tror jeg gerne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 19:31

Det kunne jo være, at tankerne gik på en velhavende og gavmild plejefamielie

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:33

og, der måtte kun 2 års plagen til at få ADSL så jeg kan plage jeg Kandu'ere.

og det ville være lækkert med en velhavende og gavmild plejefamielie. så kunne jeg osse få en golf IV

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 19:36

jeg vil nægte hvis det var mig der skulle i pleje familie. Mennesker er kolde.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:37

og det siger DU "TING" ???

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 19:39

he.. hvad nu?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:42

[/citat]
"jeg vil nægte hvis det var mig der skulle i pleje familie. Mennesker er kolde"
[/citat]
sagde en ting

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 19:44

nå på den måde..
jeg er en fryser.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:47

hmm, er du den fryser hvor der for nylig blev fundet et ganske koldt menneske?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 19:49

ting27 er bare misantrop!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 19:51

tænkte også lige på en kvælstofsbeholder. Så kan man næsten ikke blive koldere.
Hvad er en misantrop??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 19:52

menneskehader

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:53

ja hvad?

og hvem er denne mystiske Ram2??? er han en kandu GUD???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 19:54

Ting27, har du aldrig set Holbergs Misantropen, Den er god til at få lidt selvironi af

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 19:55

i omtaler ham somom han er død, eller noget fra de gode DOS dage, men kandu kan vist ikke køre i dos?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 19:55

jeg er ikke 100% menneskehader.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 19:56

Ram2 er også misantrop og bestemt ingen Gud selv om han kunne tro det så vil jeg hellere betegne ham som "bettefanden"

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 19:58

BjarneD> Ej. Den har jeg aldrig set. Har ikke engang hørt om den... Mit fjernsyn står stille for tiden (har det gjort siden det kom indendørs) men den er i hvert fald sjællendt tændt. Jeg vil gerne undgå at licensmanden kommer forbi mens jeg ser mtv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:01

Misantropen har været vist på TV, men det er et teaterstykke der betegnes som en klassiker. Nok for "langhåret" til dig.
Spilles af og til på det Kongelige.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 20:03

Nu er det altså godt nok Molliere, der har skrevet misantropen Bjarne!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:04

ja.. for langhåret til mig... tror jeg også

hvad er kriterierne for at være en misantrop?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:05

OK måske husker jeg forkert, men resten passer da, ikk'?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:06

fy med den licens ting.
og findes der ikke nogle ram2 tråde, jeg kunne ikke lige finde dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 20:07

Kan godt forstå du forveklede de 2, de var osse samtidige, selvom Moliére var lidt mere raffineret end Holberg! Og jo resten passer!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:08

xyzzygy> Når man er studerende med et underskud på 2.000 kr./md føler man sig tvunget til at snyde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:12

Det er rigtigt, at den mest iøjnefaldende forskel er figurerne hvor Moliere ganske rigtigt er mere elegant, men der er bestemt noget vi kan lære af selv i dag.
Du kan finde mange Ram2 tråde, men det snyder lidt fordi han har brugt mange nicks, bl. a. Yose. En rigtig drillepind i den grovere ende af skalaen.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:12

ja ok, hvad studerer du da?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:15

Datafagtekniker.. temmeligt kedeligt syntes jeg. Men det er jo ikke uddannelsen der koster. Det er min lejlighed, og cola.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:18

NØRD!!! ej, gas, det er sikkert udmærket, tror jeg skal læse videre på UNI.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:20

tjaa.. det er jeg alt alt for dum til... faktisk hader jeg at læse og lære. Det bedste er at stene.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 20:20

Køb et tvkort til computeren ting27, det skal du ikke betale licens til!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:23

ja, men som ingenør tjener man nok til at betale licens.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:26

xyzzygy> det kommer jeg aldrig til :(
tedd> Ja.. endnu... Man snakker om at danmark får samme tur som tyskland. http://www.ananova.com/news/story/sm_1113604.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 20:28

Godt nok ikke meget de betaler i licens i Tyskland!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:32

Vi betaler dyrt for at undgå reklamer midt i udsendelserne og så har vi jo reelt være tmed til at betale for at etablere 4 kanaler selv om mange som jeg kun kan se 2. SURT!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:32

[/citat]
Germans may need licence to watch TV on computers
[/citat]
var alt hvad jeg læste, skod nok ellers

og så lige på yoses farvel tråd, RAM2 selv skrev, som Arne.jakobsen og reset, men du ting27 skrev der osse og fridaflip, der osse ser ud til at være forsvundet fra kandu's overflade.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:33

he nej..

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-09-04 20:33

Hvad var det nu spørgsmålet gik på?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:34

hmm har lidt problem med de citater, skal det være sådan :
[/MAY THE FORCE BE WITH YOU]
eller sådan
[/citat]
MAY THE FORCE BE WITH YOU

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:36

hmm, ingen af delene, kan i ikke lige forklare mig hvordan?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:38

Citat
MAY THE FORCE BE WITH YOU

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:41

ja tak men hvordan laver man det ( [ erstattes lige med X )

X/citatX
terminated
X/citatX

er den måde jeg kom frem til ved at læse kandu's guide

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:42

Citat
citat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 20:42

skriv citat inde i de der klammer [

skriv det du vil citere, og afslut med
/citat osse inde i de Alt Gr +8 og 9 klammer

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:43

hmm.. hvordan laver man citat.. ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 20:43

Citat
skriv citat inde i de der klammer [

skriv det du vil citere, og afslut med
/citat osse inde i de Alt Gr +8 og 9 klammer

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:44

Citat
Dette er et citat

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:45

[ja sq.. penge/citat]

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:45

..eller som Molokyle beskriver det
[ c i t a t ]

skriv her og lav det uden mellemrum

[ / c i t a t ]

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:46

WEEE. KANDU POWER!!!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:46

jeg kan stadig ikke

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:48

[/citat]

skriv her og lav det uden mellemrum

[/citat]

Citat
skriv her og lav det uden mellemrum

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:48

xyzzygy> nederst på siden: http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:49

xyzzygy> Nu er du level 2 kandu-bruger.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:51

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Citat
Jeg studerede min morfars musikleksikon her i weekenden, og der faldt jeg over udtrykket "funky", hvad betyder det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:53

That's funky music

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:54

funky = følelsesbetonet; med markeret rytme (fed)

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 20:54

xyzzygy> åh nej.. lad vær' med at få mig til at tænke på den film...

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:55

jeg ved hvad det betyder, men det gør silas ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-09-04 20:55

Funk er vel nærmest soul eller R&b tilsat lidt jazzede horn!!
Nå nu vil jeg gå æde! Godt at se nogle yngre "tossehoveder" her på Kandu i stedet for alle os forstokkede

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 26-09-04 20:57

hallå, det er en herre fed (funky) film.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-09-04 20:58

Rytmisk soul
Helt enig Tedd!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 26-09-04 21:00

xyzzygy> jeg hader komedier... undtagen når der er unge piger med i.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 27-09-04 01:49

Hallo! - Nu har der været 5-6 emner oppe, som ikke har med spørgsmålet at gøre.
Og nu lyder den på Musik og film...

Opret lige en tråd i small-talk hvad? - Det er et spørgsmål dette her!

Jeg skal ikke lege kandu-betjent, men jeg abonnerer på spørgsmål, ikke på small-talk.
Og nu har jeg fået over 100 mails, som intet har med spørgsmålet at gøre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 09:16

CarstenGP, hvis du fjerner fluebenet nederst til venstre lige over send indlæg og derefter klikker på send indlæg, vil du ikke få flere mail fra denne tråd selv om du abonnerer på kategorien.
Du får kun mail fra denne tråd fordi du gik ind på den og skrev et indlæg.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 27-09-04 13:07

Ja, og jeg ventede også respons fra spørgsmålsgiveren, da det er et spørgsmål.
Og man abonnerer vel ikke på et spørgsmål, for at følge med i en debat om 5-6 ting, som ikke har med spørgsmålet at gøre?
Det er derfor der er lavet en kategori, der hedder small-talk. (Som jeg i øvrigt ikke bruger)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 14:03

Så firkatet fungerer det jo ikke. Hvis du kigger godt efter så findes der ikke rigtigt nogen skrevne regler og så er det jo lidt svært at forbyde folk, at diskutere i en tråd og de ting der er drøftet her er da noget som ikke har speciel almen interesse og som kan findes andre steder. Glæd dig over de mange gode og interessante spørgsmål der findes og spring dette over der jo åbenbart kun har interesse for deltagerne.
Hvis der var tale om at andre end spørgeren begyndte på alt mulig andet kunne man nok diskutere forløbet, men det e rjo ikkedet meste seriøse emne at diskutere hvordan man driller en Nigeria svindler, men der kom et par morsomme (grove sager) link.
God fornøjelse og på seriøst gensyn i andre emner

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-04 19:15

Arggh Bjarne, manden har jo ret!!!

Jeg er sgu også træt af at skal læse alt det crab igennem, jeg sad også og ventede på at der skulle komme nogle gode forslag til svar på de der mails!

Med venlig hilsen
mango

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 19:28

Ret i hvad mango.
Der er jo ingen regler og herregud jeg har set spørgsmål blive brugt til at lege (kopiere og kopiere så der blev hundredvis af linier uden reelt indhold) og det er der brugere der har forsvaret og har overfuset mig og andre fordi vi forsøgte at kalde til orden og indtil man stopper den slags er jeg ligeglad med hvad der bliver gjort når bare man bruger et sobert sprog.
Med den hetz bestemte brugere får lov til at køre mod mig på baggrund af at jeg har forsøgt at forsvare mig selv, andre og Kandu kan jeg ikke se nogen grund til at gøre noget når tingene foregår i en god tone.
Hvis alle lad stå til brugere vågner op og forlanger system i tingene skal jeg være den første til at følge trop, men jeg gider ikke mere og den eneste grund til, at jeg ikke har forladt Kandu er, at jeg ikke vil lade mig jage ud af personer der har et åbenbart behov for, at chikanere andre.
Mango du ved godt at jeg kan og vil hjælpe andre så måske du forstår min frustration.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-04 19:49

jow Bjarne, det gør jeg bestemt, men hvorfor dog gøre ondt værre i trods?
Hvor svært kan det være at åbne en smalltalktråd og fortsætte der?..Men ok, så længe spørgeren ikke klager...!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 27-09-04 19:56

Jeg er som altid ligeglad.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 20:02

Det der gør at jeg mener det kan forsvares er at spørgeren er med. Hvis det ikke var tilfældet ville det være groft.
Min trods og dens berettigelse bør nok diskuteres under smalltalk, men der får jeg jo verbale tærsk.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-04 20:27

ja, det var først da jeg havde skrevet det halve at jeg kom i tanke om hvem der havde stillet spørgsmålet *GG*

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 20:45

jeg tror ham fupmageren er stoppet da han så at 44 årige ting var født for 20 år siden og meget rig, det lugtede langt væk af fælde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 20:53

Jeg syntes også den var lidt for kikset

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 27-09-04 21:00

tjaa.. nu må jeg se. Ellers gør det jo ikke noget.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-09-04 21:07

Det kan være, at andre er blevet inspireret til at drille dem, men man skal nok lige huske at de har hjælpere her i Europa så spøgen skal ikke drives for vidt da der tilsyneladende er tale om organiserede bander.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 27-09-04 23:09

det kan jo også være lige meget. Var jo kun en joke.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-04 23:16

ja, fuldstændig lige meget..hovedsagen er vel at han holder sig væk!

Men vi kender jo de der, så det er jo ikke så farligt..men det er træls for dem som ikke gør.

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 08-10-04 07:18

Tak for svaret mango.