/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gummistrimler?
Fra : Axelise
Vist : 1695 gange
50 point
Dato : 25-09-04 18:41

Jeg er ved at lave et "trappetrin" til min gigtplagede hund. Det består af en trækasse, men for at denne ikke kan skride, har jeg brug for at sætte en gummiliste på kanterne, så kassen står hvor den skal, når han træder op på den. Jeg mener at jeg engang har set nogle gummilister, der var selvklæbende, - men jeg kan ikke huske hvor. Eller husker jeg forkert? Ved nogen hvor man kan få den slags gummilister? De skal være selvklæbende på den ene side, for hvis de skal bankes på med søm, ridser de gulvet. SILVAN havde ikke noget brugbart.....

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 25-09-04 18:51

Tætningslister af forskellig art er selvklæbende. (silvan)
Filtskiver til at sætte under stoleben er selvklæbende (silvan)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-09-04 18:54

Du skal spørge efter tætningslister. Dem kan du købe i alle byggemarkeder.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-04 18:56

Jeg ved ikke om de her har hvad du søger. Men det er et imponerende
sortiment.
http://www.stokvistapes.com/sw126.asp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-09-04 19:04

Teil gav mig en idé
Jeg kan ikke huske hvad de hedder, men sådan nogle "skabslågebumpere"
Jeg har lige brugt dem på mine låger så de ikke lukker med et brag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-04 20:18

Vindueslister af den slags, der sidder på indvendig side mellem ramme og glas er selvklæbende og af noget skumgummiagtigt gummi, en ellers er god gammeldags kontaktlim lige sagen til at klæbe gummi på træ.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 25-09-04 23:21

gå i en tæppeforretning og få nogle afskæringer af nålefilt , klæb det på med dobbeltklæbende tæppetape , det holder med garanti

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-04 00:47

Jeg tror den nemmeste løsning er nogen små skridsikre gummidupper fra 3M. der er det kun nødvendigt at sætte en i hvert hjørne.
http://cms.3m.com/cms/DK/da/0-199/kcrkzFW/view.jhtml

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 27-09-04 17:53

Tak for svaret emesen. Det blev så tætningslister...og de koster jo ingenting - i modsætning til alt andet gummi-duppe-værk.