/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
dressing til grønne salater - fedtfattig
Fra : miritdk
Vist : 4100 gange
50 point
Dato : 24-09-04 15:16

trænger til en ny opskrift på en god neutral dressing til grønne salater - en jeg kan variere som jeg ønsker.
Bruger normalt græsk youghurt når jeg bare er mig selv og tror jeg har nok på den - andre idéer ????????

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-09-04 15:32

en neutral dressinge til grønne salater ?

hvorfor prøver du ikke en olie/eddike dressing, den kan man jo variere på så mange måder som man ønsker, hvidløg og balsamico er fin fin, og så er det billigt, det tæller jo også.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 24-09-04 15:32

Brug god oliven olie, citronsaft og salt og peber måske lidt god vineddike og friske gryderurter og hvidløg efter behag.

Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 60 point
Dato : 24-09-04 15:41

hov jeg glemte sennep, sennep at alltimes hehe og honning hvis der skal lidt sødme til ! hvis man ikke gider gøre så meget ud af det, kan man jo evt bare nøjes med at pjaske lidt ren balsamico på, men det er jo ikke specielt neutralt ;)

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 15:48

Tak for svaret bruuno117. min menneskelige computers hukommelse var vist gået ned - og det er lige det med sennep jeg trængte til bland andet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-04 15:50

bruuno117 - undskyld - dit første svar var også med - men kan jo ikke give point for det hele - lukker her men er da åben for slinternye idéer

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 24-09-04 17:10

Du skal altså også lige ha min:

god olivenolie
hindbæreddike (det er hemmeligheden shhhh)
lidt dijonsennep
presset hvidløg
salt, peber

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-09-04 19:53

frieda, hindbæreddike..det har jeg aldrig set eller hørt om,,,,wau hvor køber du den henne?

mvh mango
ps undskyld jeg bruger din tråd..men blev nysgerrig

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-09-04 14:48

Nu er jeg ikke helt med - bad du ikke om en fedtfattig dressing i overskriften? Der er da ingen af de nævnte dressinger der er fedtfattige.

Rosekamp

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-09-04 18:06

well nu er en hjemmelavet olie/eddike dressing jo ikke noget der behøver at være specielt fed, det er ihvertfald bedre end en fed dressing fra kraft, den græske yoghurt er for øvrig ikke specielt fedtfattig nu jeg tænker over det :)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-09-04 22:12

Den græske yoghurt har så bare en god fedtsammensætning, der gør at den ikke feder!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 26-09-04 09:35

Ja selvfølgelig er nogle olie-/fedttyper sundere end andre, men fedt er nu engang fedt og olie feder altså. >Mango, den græske yoghurt jeg købte sidst havde i hvert fald en FE% på langt over 30!

Rosekamp

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-09-04 10:56

jaja, så kan man well lave en dressing på fomage frais eller noget der ligner, man kan jo krydre den som man vil ,m en forskellen fra den og til de græske youghurt er jo ikke den store (bortset fra fedtet), så en olie baseret dressing ville vel give lidt mere variation tænker jeg