/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværksport i windows 98
Fra : sorentrelborg
Vist : 311 gange
50 point
Dato : 24-09-04 12:15

Jeg har problemer med at oprette en netværksport i windows 98 for tilslutning af en netværksprinter (ikke tilsluttet en pc-er, men med eget IP-nummer).
Når jeg går ind i printeroprettelse kan jeg kun se lokale porte (COM, LPT og USB).
Der er "hul igennem" til printeren, da jeg kan kalde ip-nummeret fra browseren, og der komme ind på printerens "hjemmeside" og fx. resette printeren.

Hvordan får jeg mulighed for at tilknytte printerdriveren til en netværksport ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-04 12:45

Du må nok se dig om efter en software til dette brug. - Var der ikke en med til printeren, evt. på instal CD'en?
Ellers prøv at gå ind på den hjemmeside svarende til det mærke din printer har, der er sikkert noget du kan downloade!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-09-04 13:38

Hejsa
du skal huske at angive "netværksprinter" og ikke "lokal printer"
når du kommer frem til "gennemse" her skriver du hvor printeren er
angiv det binære navn til printeren \\printernavn\printer
eller først ipadressen \\ipadressen
printerens binærnavn kan du evt få ved kommando prompt
ping -a ipadressen