/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
associering
Fra : dengamle
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 24-09-04 10:47

Jeg har installeret et program og den meddeler
select start menu folder
associering til denne computer
Hvad betyder det og hvad kan jeg g're for at aabne
venligst den gamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 11:49

En associering er i denne forbindelse, at sætte op hvilket program der skal åbne en given fil, men jeg er meget i tvivl om hvad der præcist menes med det du skriver.
Hvilket program er der tale om?

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 24-09-04 12:39

det er openoffice jeg pro'ver
det er den tekst der kommer frem naar jeg vil aabne
dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 13:45

Så forstår jeg.
Jeg bruger selv det program og du skal bare lade den lave sin opsætning som den er sat til.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 24-09-04 14:40

ja problemet er hvordan g'r jeg det.
dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 15:07

Jeg vil prøve at reinstallere programmet på en af mine andre maskiner så jeg kan prøve at se hvad det er præcist der sker og hvad der skal gøres for jeg husker ikke helt præcist hvad der sker (det er nok for let for mig).
Du hører fra mig igen senere hvis der ikke kommer en anden med løsningen.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 24-09-04 17:15

hej Bjarne til orientering k'rer jeg windows 98
dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 17:21

Hej igen.

Nu har jeg prøvet at køre en installation af den nyeste OpenOffice og jeg har ladet være med, at ændre noget, men jeg får ikke noget op som det du beskriver.
Jeg vil gerne hjælpe dig så kan du ikke prøve, at forklare hvornår det kommer frem (hvad du gør).
Select start menu folder> opfatter jeg som mappen Start i Start - Programmer < hvor OpenOffice opstartsfilen er placeret (den behøver ikke at være der).
Hvis du har problemer med installation vil jeg lave en hjemmeside med lidt forklaring og billeder, men det er jo ikke nødvendigt hvis den del er forløbet fint.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 17:31

Jeg mente det nok og det skulle ikke være noget problem så lidt nærmere beskrivelse af hvornår problemet opstår vil gøre det lettere for mig at hjælpe. Det er jo let nok når man sidder med det selv, men her skal du være mine øjne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 17:52

Du kan finde lidt om installationen på dette midlertidige sted:
http://www.bjarne-d.dk/ooo.htm

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 24-09-04 19:26

hej igen jeg har lukket ned og geninstalleret office uden der er sket mere paa sk;rmen har jeg ikon naar jeg trykker paa det skriver den
klik paa vis derefter klik paa mappen instillinger for at oprette associering i denne computer.det kan jeg ikke finde
hilsen den gamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 19:31

Der er noget helt galt og det er der vist også med dine tastaturindstillinger da du jo ikke kan bruge de danske bogstaver.
Jeg vender tilbage når jeg har spist.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 21:01

Jeg prøver lige med en Windows 98, men hvad er det for et ikon du klikker på?
Du skal jo finde OpenOffice i Start - Programmer - OpenOffice.org 1.1*

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 24-09-04 21:43

ikonet hedder 00o112.win3
dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 21:48

Det er helt sikkert ikke et ikon du skal bruge til at starte med.
Har du prøvet Start - Programmer - OpenOffice.org 1.1* ????

Hvorfor kan du ikke skrive æøå?

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 24-09-04 21:57

det er det jeg har k'rt
nej der er noget galt med tastaturet
jeg slutter for i dag
dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 22:06

Har du prøvet det blå og hvide ikon nederst i skærmens højre hjørne. Hvis du klikker på det skulle du også få adgang til OpenOffice, men jeg er bange for, at du har en fejl på din computer for jeg har lige kørt en ind på en Windows 98 helt uden problemer og uden, at jeg har gjort noget som helst andet end at klikke på næste. Du skal for øvrigt være opmærksom på at dennye versionkræver at der er java installeret. Det kan hentes her:
http://java.com/en/download/manual.jsp
Vi fortsætter bare med problemet engang når vi begge har tid
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 25-09-04 14:10

tak for svaret jeg har installeret Java men jeg har ikke noget
ikon nederst hojre
dengamle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-04 14:16

Det er meget mystisk for det jeg har prøvet at lave med en Windows 98 har ikonet og kan umíddelbart åbnes fra Progrmmer i start menuen.
Kan det ikk etænkes, at du har alvorlige fejl på din Windows og at den skal reinstalleres. Det kan man gøre uden at slette det der er, men du skal i hvert fald afinstallere OpenOffice fuldstændigt via Kontrolpanel TILFØJ/FJERN PROGRAMMER og så reinstallere efter en genstart.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 25-09-04 14:22

jeg prover
den gamle

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 25-09-04 15:25

ja saa har jeg geninstalleret men der er ingen forandring der er heller ikke noget
ikon nede i hojre side s[ det maa v;re min computer der ikke kan tage det.
hilsen dengamle

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 25-09-04 15:33

Ja jeg er alvorligt bange for at du har en fejl på computeren.
Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig lidt bedre, men det er jo lettere når man sidder med det selv.
Har du spyware og antivirusprommer kørende der er opdateret. Jeg tænkte nemlig på om du havde noget spyware der drillede. De programmer de mennesker laver er meget dårlige og de kan lave lige så meget skade som antivirus.
Kender du ikke nogen der kan hjælpe dig med at køre nogen onlineskanninger?
Jeg skal nok finde link hvis du kan finde ud af noget, men jeg er lidt usikker på om det er en god idé at sætte dig i gang med det helt alene.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 25-09-04 16:19

du skal have tusind tak for din hjalp det ser ikke ud til jeg selv kan komme videre saa jeg maa vente at se om der kommer nogen der kan hjalpe
tak dengamle

Godkendelse af svar
Fra : dengamle

Dato : 25-09-04 16:46

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-04 17:00

Det var en ringe hjælp jeg kunne give, men jeg får forhåbentlig en chance for at hjælpe bedre en anden gang.
hilsen
Bjarne