/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Bruge samme kildekode alle steder?
Fra : provinsbabe
Vist : 363 gange
250 point
Dato : 23-09-04 15:33

Jeg har lavet en hjemmeside. Der er mange billeder på siden, og jeg vil gerne undgå at de bliver kopieret.
Jeg har fundet en kildekode der gør, at når man højreklikker, kommer der en tekst frem, hvor der står at der er copyright på billederne. Det der så er problemet er, at de små billeder man ser på selve siden, linker til de større billeder. koden virker fint på siden med de små billeder, men de større billeder kan stadig kopieres. Hvordan får jeg det til at virke, på alle billeder? Kan man på en eller anden måde lægge koden ind så den er standard på alt på siden?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 23-09-04 15:43

Du skal være sikker på at når du linker til de større billeder, at det er en html side som kommer frem, og ikke selve billedet... DVS:

<a href="billede1_stort.jpg"> vil ikke virke
MEN
<a href="billede1_stort.htm"> vil virke

ville jeg mene...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-09-04 15:48

Ja, forudsat kildekoden er indsat. Og så kan man også spærre for højreklik og vis kide. Men brugeren vil alligevel kunne gå i "vis" i menuen vælge kilde og dermed se hvad .jpg-filen hedder. Derefter er det en smal sag at kalde filen i adresselinien og så gemme den på disken.
Jeg tror desværre den er lidt svær at komme uden om. Problemet er jo, at når billedet har været vist, er det alleede downloaded og kan, om ikke andet, hentes i cache.
Skal man uden om problemet hedder sproget nok ikke html.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 16:01

ak ja du store medieverden - alt er muligt og alt umuligt
Mon ikke vi må leve med en del af at når vi bevæger os rundt i "offentlige" rum så er der ikke rigtigt noget der er privat mere trods alt ????????

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-09-04 16:07

Det er godt nok en script fil.. Hehe.. slet ikke en kildekode lol. Desuden er det mega nemt at hacke. Prøv at sætte det til, send link til mig, og ejg skal sende billederne til din mail. Så kan du selv se ;)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 16:16

Hvis du vil være sikker på at dine billeder ikke bliver kopieret, så lad være med at send dem på nettet. Jeg er helt enig med miritdk.
Du skal huske at dine sider bliver lagt vores "temponary internet files" og der kan det meste hentes uanset ingen højreklik mv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-09-04 16:19

Jeps... Lad os dige det på den her måde. Det drejer sig desuden både om musik, billeder osv.
Kan filen ses/høres, kan den også hentes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 17:39

Det er faktisk utroligt let, at hente det man vil.
Nu er dette spg. skrevet i kategorien FrontPage og så er det jo nærliggende, at nævne, at med FrontPage kan man downloade (importere) hele webstedet og man kan endda begrænse det til tekst og billedfiler.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 23-09-04 18:01
Kommentar
Fra : provinsbabe

Dato : 23-09-04 19:55

Jeg ved godt at det altid kan lade sig gøre at kopiere billedet på den ene eller anden måde. Ret let endda. Men problemet er at det er en side jeg har lavet til én af vores venner, og jeg har fortalt ham at det ikke nytter noget, men han VIL altså have det sådan. Og så skal han da have det sådan Det er en side til et diskotek, og han mener at når man lægger billeder ud af folk, og samtidig gør lidt for at det ikke kan kopieres ( for folk der ikke lige ved hvordan ), så synes personerne på billedet at det er fint.... Og han vil jo helst gøre sig godt hos kunderne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 20:13

Ingen højreklik - sæt dette ind i Head

Kode
<script language="JavaScript">
<!-- // Begin hiding from old browsers

// (Rightclick:) This section disables right click in MSIE and Netscape
function right(evnt) {
if (navigator.appName.toUpperCase().match(/NETSCAPE/) != null) {
if (evnt.which >= 2){
alert("Desværre, denne funktion er fjernet af: www.mbj-web.dk");
return false;
}
else
if (event.button>=2)
alert("Desværre, denne funktion er fjernet af: www.mbj-web.dk");
}
document.onmousedown=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
// (Resize:) End rightclick disable section

// End hiding -->
</script>

//bentjuul

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 23-09-04 20:37

>bentjuul

Virker ikke når bruger Opera eller Mozilla browser

mvh
rfh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 20:50

Har ikke afprøvet det der, men der er tonsvis på nettet af disse script se bare denne der også skulle virke i mozilla http://teknikogsjov.gilau.dk/webdesign/scripts/no_right_click3.htm
og hvis du søger på google så er der et hav af sider med script, prøv at se
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=h%C3%B8jreklik+%2Bingen&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

dette er kun de danske sider, men mener stadigt at det er overflødige script at have i sin HTML.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 20:58

Hvis en vil kopiere de billeder der ligger på en side hvor der ingen højreklik er, så holdes venstremuseknap nede samtidig med at der trykkes på højremuseknap og så er ingen højreklik neutraliseret.
Jeg mener de script kun fylder op på siderne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : provinsbabe

Dato : 23-09-04 21:14

Ingen højreklik - sæt dette ind i Head

Kode:
<script language="JavaScript">
<!-- // Begin hiding from old browsers

// (Rightclick:) This section disables right click in MSIE and Netscape
function right(evnt) {
if (navigator.appName.toUpperCase().match(/NETSCAPE/) != null) {
if (evnt.which >= 2){
alert("Desværre, denne funktion er fjernet af: www.mbj-web.dk");
return false;
}
else
if (event.button>=2)
alert("Desværre, denne funktion er fjernet af: www.mbj-web.dk");
}
document.onmousedown=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
// (Resize:) End rightclick disable section

// End hiding -->
</script>

//bentjuul

Virker det så på de store billeder også? Der er efterhånden 200 billeder, alle i .jpg, og jeg ville være ked af at skulle lave alle dem om til .htm.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 21:48

Det virker på de sider hvor du sætter scriptet ind. Så det er den tunge vej - men det gøres jo let ved kopiering af hele siden, så er det kun billednavnet der skal sættes ind hver gang.

I scriptet hvor der står - alert("Desværre, denne funktion er fjernet af: www. mbj-web. dk");
Kan du ændre til - alert("Desværre, denne funktion er fjernet af: dit eget navn");

Men håber du har læst hvad jeg skrev kl. 20.58 og afprøver det inden du går videre.

Jeg laver lige en prøve til dig på nettet.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 250 point
Dato : 23-09-04 22:00

Prøv her http://capricornus.dk/prover/

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : provinsbabe

Dato : 23-09-04 23:13

Tak for svaret bentjuul. Desværre var der ikke nogen anden vej end den tunge. Men du skal have tak for at du prøvede at hjælpe

Kommentar
Fra : provinsbabe

Dato : 23-09-04 23:15

Også tak til I andre for hjælpen...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-09-04 23:22

Selv tak provinsbabe. Men som sagt kan du jo kopiere dig frem til alle siderne, og så er det ikke så slemt.
Held og lykke med det.

//bentjuul