/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
dr/dedler ?
Fra : Nooben
Vist : 288 gange
25 point
Dato : 23-09-04 10:25

Hej.
Mit anti virus finder noget som hedder "dr/dedler", jeg kan ikke lige finde noget info omkring dette, er der nogle der ved hvad det er for en lille fætter ?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 11:02

umiddelbart kan jeg heller ikke lige se hvad det nu er - søger man på det henvises til http://www.centralcommand.com/updates.html
prøv at kigge

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 23-09-04 11:11

Ja det er den samme side som jeg har siddet og kigget på, hmmm det er da lidt mærkeligt at der ikke er mere info om hvad et er. Det er ellers lidt af en præstation at søge på noget på Google og kun få en side som mulighed.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 11:15

Jeg har forespurgt min egen antivirus leverandør, i anden forbindelse, om hvorfor de ikke beskriver virus og trojanere i alle tilfælde, og svaret var, at det kun blev beskrevet hvis det var noget som antivirusprogrammet ikke kunne slette uden videre. Hvis vi antager at det samme gælder for denne, som jo kan findes i en list over vira der beskyttes imod, så burde den blive fjernet uden videre.
Er det ikke det der er sket for dig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-09-04 11:27

Det tyder på at det er en virus i familie med w32.
Prøv også at checke den med et (par) onlinescannere og se hvilket resultat du kommer til!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-09-04 11:31

Du har da lov til at prøve andre søgemaskiner. Yahoo gav flere resultater, og der er mange andre søgemaskiner, som sikkert også har flere bud på det!

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 23-09-04 11:39

Har lige prøvet trend micro, den faldt ikke over den. jeg prøver et par til, evt checke med et par andre søge maskiner som Severino foreslog.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 11:50

glemte at skrive at du jo kunne køre housecall for eks og bede den autodelete hvis det er virus , alternativt køre nortons gratis scan på symantec

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 23-09-04 19:54

hmm, trend micro faldt over en orm, og nu er DR/dedler også væk.ja når enden er go er alting jo godt. hvem vil have point?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 25 point
Dato : 24-09-04 00:22

Det er dig der deler point ud og det er da også dig der bestemmer hvem der skal have dem.
Vi er bare glade for, hvis vi har kunnet hjælpe dig med at få støvsuget i krogene.

Godkendelse af svar
Fra : Nooben

Dato : 24-09-04 02:08

Tak for svaret severino, sådan skal det lyde.