/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
numlock problemer
Fra : miritdk
Vist : 1063 gange
70 point
Dato : 23-09-04 09:13

nogen der kan fortælle mig hvad i alverden det her er - og om jeg bare skal leve med det eller kan rette det til:
hver eneste gang jeg åbner - starter - genstarter osv - slår num-lock fra og jeg skal manuelt sætte den til.
Har undersøgt hvad jeg nu er i stand til men kan ikke finde ud af hvad der er sket - ved kun det skete præcis efter installation af sp2 - har gennemset alt hvad jeg kunne finde om det - forhørt mig hos microsoft osv - ingen løsning !
Problemer er egentlig ikke større end at jeg bare skal huske at sætte den til - men er noget så irriterende - ØV

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-09-04 09:18

Du skal nok lige ind i computerens CMOS, der plejer man at kunne vælge "numlock ved opstart".

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 23-09-04 09:22

Jeg har også et bette program, der går ind på registreringsdatabasen, og laver det således, at den er tændt som standard. Send mig en mail på support1111@moltov.dk - Uden 1111

Moltov

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-04 09:22

Du skal højst sansynlig ind i BIOS og enable Numlock.
Gambrinus

Kommentar
Fra : johnnyberg02

Dato : 23-09-04 09:44

Der er en beskrivelse hos Microsoft. Søg efter 154529 hos microsoft.com. Den fortæller, hvor der skal rettes iregistreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 10:42

ok - tak indtil videre - men intet virker på reg.basen heller - drilsk lille djævel den tast

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 70 point
Dato : 23-09-04 11:16

Lav en tekstfil og navngiv den eksempelvis numlock.reg

Indsæt denne tekst i registreringsfilen numlock.reg, gem og luk den. Derefter dobbeltklikker du på numlock.reg, og så skulle den være klaret.

Kode
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard]
"KeyboardSpeed"="31"
"KeyboardDelay"="1"
"InitialKeyboardIndicators"="2"

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-09-04 11:17

Ja, egentlig er det kun dette der er nødvendigt:

Kode
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2"

mvh Berpox

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 23-09-04 11:25

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard]
"InitialKeyboardIndicators"="2"

Måske denne? Virker hos mig

Moltov

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 12:04

Tak for svaret berpox. og selvom jeg lige kom lidt sent ind igen her så var det lige hvad der endelig lykkedes - *GGG*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 12:08

hov undskylder lige - tak til jer allesammen da