/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
NCH Gruppen
Fra : karina.l
Vist : 5256 gange
40 point
Dato : 22-09-04 23:13

Jeg søger info om et firma der hedder NCH Gruppen ??
Jeg skal til en samtale ved dem og vil inden være sikker på at det ikke er noget lign. Herbalife da jeg ikke ønsker det.
Håber der er nogen som kan hjælpe mig derude !!!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-09-04 23:18

Ifølge deres hjemmeside er det jo kemikalier, det virker ikke særlig Herbalife agtigt

http://www.nch.se/se/main.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 23:19

Kig engang, noget Herbalife system er der ikke tale om.
Du skal et stykke ned på siden: http://www.jobindex.dk/se/elev.shtml

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 23:20

Er åbenbart ikke det samme B_P

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 23:23

Dette linkes der til i mit første link: http://www.jobindex.dk/annoncer/26142.shtml

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 23:25

Jeg trækker lige kl. 23.20 tilbage. Det er det samme, bare forskellige afdelinger.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-09-04 23:25

BJarne

Dem jeg fandt hedder da også NCH Gruppen, og jeg tror i virkeligheden der er tale om samme firma.

Hvis jobbet er som jeg TROR efter at have læste begge del, så handler det om at køre rundt og sælge rengøringsmidler ti lfirmaer i et område, der er givetvis tale om ren canvas, men Herbalife har det ikke noget med at gøre.
Nu ved jeg ikke om karina mener at det helst ikke må ligne Herbalife på produktsiden, eller på virksomhedssiden, men eftersom der er tale om kemikalier og ANSÆTTELSE så er der ingen lighed på nogen af områderne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 23:36

Jeg er fuldstændig enig B_P
Dette burde vise hvad det er for et firma: http://www.groupnch.com/dansk/default.htm
Der er ingen tvivl om, at det er canvassing der er tale om og en struktur som beskrevet ligner på ingen måde Herbalife.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-09-04 08:34

I læser stillingsannoncer som en vis person læser biblen.

"Salgstræning i dit eget distrikt, i alt 8 uger." = 8 uger gratis arbejde. Først herefter kan du få en vis provision af dit arbejde.

Der står, at du ikke ansættes med løn. Herefter er du på egen boldgade med ren canvas.

Pas på, hvis du er i a-kasse, så kan du ikke tillade dig en sådan type ansættelse, medmindre du tror på du kan klare at sælge det kvantum som modsvarer din understøttelse.

Organisationsformen er ikke beskrevet, og kan udmærket være som "herbalifes". Hvad de sælger er sådan set underordnet. Jeg vil gætte på, at det er en pyramideorganisation. At det ikke er beskrevet som sådan, kan jo skyldes, at det er ulovligt.

Men du kan jo få nærmere information ved samtalen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-09-04 09:07

Dette er sakset fra annoncen:

Vi søger lederemner, da vi vokser. Du ansættes efter funktionærloven. ( Vi har intet med multi-level marketing, home-party eller pyramide-salg at gøre)
God provision uden loft.
Garantiløn

Især to passager er interessante:
Du ansættes efter funkttionærloven = Der er tale om funktionærstatus og ikke fohandlerstatus (som f.eks. Herbalife)
Garantiløn

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 23-09-04 10:09

Hej Karina L
Min kone søgte også på et tidspkt ansættelse hos NCH - vi bad en god ven oversætte såvel jobannonce som lønvilkårene. På daværende tidspkt var det kun ren provision. Vi valgte fra da vores erfaring omkring dette er at der skal arbejdes hårdt få en nogenlunde
anstændig løn.
Efterfølgende har jeg hørt at firmaet som sådan er OK, men det er kun hurtigløberne som tjener kassen
Vær sikker på, at garantilønnen kan dække dit kapitalbehov

Held & lykke
krakgt

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 40 point
Dato : 23-09-04 10:09

PS - det har intet med Herbalife at gøre
krakgt

Godkendelse af svar
Fra : karina.l

Dato : 23-09-04 13:39

Tak for for de mange svar, det er rart at der er så mange "kloge" hoveder derude!!
Så nu vil jeg tage til samtale med dem, og se hvad der kommer ud af det.

Kommentar
Fra : Bolander

Dato : 10-10-04 17:20

Jeg vil hermed gerne advare alle mod at tage ansættelse hos NCH. Medmindre i er rigtige gode til at binde folk historier på ærmet. I får stort set ingen hjælp fra firmaet. I er helt på egne fødder. I skal selv afholde alle udgifter til telefon. I får heller ikke jeres kørselsudgifter dækket fuldtud. De reklamegaver som NCH insisterer på i skal uddele skal i selv betale. Det hedder sig at i får et beskyttet distrikt, men i skal regne med at der kører andre sælgere rundt med stort set de samme ting. De bliver bare solgt under et andet navn. Kort sagt lad vær!
Jeg glæder mig ihvertfald til at komme væk fra NCH. Jo før jo bedre.

Kommentar
Fra : karina.l

Dato : 10-10-04 23:54

TAK for indlægget mht. til NCH, jeg har været til samtale med dem men fik ikke noget job ved dem, og i følge den sidste kommentar så gør det vist ikke noget.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-02-07 11:39

Citat
der kører andre sælgere rundt med stort set de samme ting. De bliver bare solgt under et andet navn.

De "andre sælgere" kaldes konkurrenter, og hvis du kan vise mig et firma der kan beskytte dig mod konkurrence, så er du dygtig