/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
En lidt kringlet sag
Fra : bokke31
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 22-09-04 20:35

hejsa hvis man nu siger jeg har boet sammen med en i 10 år vi har fælles hus og vi vælger at gå hver til sit

modparten vælger at købe vores hus og jeg får en kontant udbetaling af dette....
jeg skal være ude af huset den 1-11-04 men (han vil have jeg skal betale husleje indtil den 1-12-04 er det rimligt og kan han kræve dette !!!! håber i forstår spøgsmålet!!!! ellers skal jeg nok uddybe det mere *S* på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 22-09-04 20:44

Jeg går ud fra, at du er ude af huset den 1/11-04, så hvor han har fået den skøre ide, at opkræve en måneds husleje, det må guderne vide.
Mig bekendt har han ikke krav på noget som helst, så umiddelbart lyder det helt selvbestaltet.

Bed ham om at finde et sted i lovgivningen hvor han får medhold, det tillader jeg mig at tvivle stærkt på.

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 20:45

Han vil vist både blæse og have mel i munden.
Hvis overtagelsesdatoen er 1/12 har du jo formelt brugsret indtil da,men hvis du afgiver brugsretten d. 1/11 er det da nærmest dig der skal have husleje.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-04 20:47

Hvis i er blevet enige om den kontante udbetaling, samt at du skal være fraflyttet den 1.11.04 (31.10.04) så skal du ikke betale husleje til den 1.12.04 (30.11.04)

Hvis du har det skriftligt, så kan der jo ikke være tvivl.

Godkendelse af svar
Fra : bokke31

Dato : 22-09-04 20:47

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-09-04 20:47

..og hvis overtagelsesdatoen er 1/11 må han have spist søm eller lignende.