/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WIN opdatering
Fra : Smukke_Ole
Vist : 797 gange
500 point
Dato : 22-09-04 20:23

For et stykke tid stillede jeg et spørgsmål om opdatering af WIN XP PRO, hvor jeg, når jeg forsøgte at opdatere, fik en fejlkode som sagde noget om at BITS og WUAA services ikke var aktiveret/installeret.
Det fik jeg så "fikset" og opdateret min WIN XP PRO med bl.a. SP1 efter en (R)epair.
Nu prøver jeg så igen at opdatere, kun for at møde fejlkode 0x80072F8F, som siger noget om at tiden på computeren og et eller andet opdateringscertifikat ikke stemmer overens. Man bliver så henvist til at stille uret på computeren.
Uret går ret præcis, men hvis jeg prøver at synkronisere med time.windows.com, får jeg en melding om, at der er fejl, og at RPC serveren ikke er tilgængelig.
Jeg har prøvet at søge med fejlkoden på bl. a. Google, men har ikke fundet noget, der kunne bruges.
Er der en vidende sjæl derude, der ved hvad der er galt ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-09-04 20:51

Her kan du læse om fejlkoden, samt hvordan du løser problemet:

http://www.kbalertz.com/kb_883821.aspx

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-04 21:01

Er datoen og tidszonen korrekt??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-09-04 21:11

Prøv denne side, om hvordan du regúlere uret:

http://www.jsiinc.com/SUBQ/tip8400/rh8430.htm

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 23-09-04 00:51

Synkronisere computerens urHvis computeren tilhører et domæne, synkroniseres computerens ur sandsynligvis automatisk af en tidsserver i netværket. Hvis din computer ikke tilhører et domæne, kan du synkronisere uret i computeren via en Internettidsserver.

Hvis synkronisering er aktiveret, synkroniseres uret i computeren med Internettidsserveren én gang om ugen. Hvis du imidlertid ikke har en konstant Internetforbindelse via et kabelmodem eller et DSL-modem, finder den automatiske synkronisering måske ikke altid sted. Hvis det er tilfældet, kan du fremtvinge en omgående synkronisering ved at klikke på knappen Opdater nu på fanen Internettid under Dato og klokkeslæt i Kontrolpanel. Denne fane er kun tilgængelig, hvis computeren ikke tilhører et domæne.

Hvis tidssynkroniseringen mislykkes
Når du klikker på knappen Opdater nu, bliver uret synkroniseret omgående. Hvis det mislykkes, kan det have en af følgende årsager:

Du har ikke forbindelse til Internettet. Opret en Internetforbindelse, før du forsøger at synkronisere uret.
Din personlige firewall eller netværksfirewall forhindrer synkronisering af uret. De fleste firewalls i firmaer og organisationer blokerer tidssynkronisering, og det samme gælder personlige firewalls. Hjemmebrugere bør læse dokumentationen til deres firewall for at få oplysninger om fjernelse af blokeringen af NTP (Network Time Protocol). Du bør kunne synkronisere dit ur, hvis du skifter til Microsoft Internet Connection Firewall.
Internettidsserveren er optaget eller ikke tilgængelig af en eller anden grund. Hvis dette er tilfældet, kan du prøve at synkronisere uret senere, eller indstille det manuelt ved at dobbeltklikke på uret på proceslinjen. Du kan også prøve en anden tidsserver.
Datoen i din computer er forkert. Internettidsservere synkroniserer ikke uret, hvis datoen er forkert. Sørg for, at datoen er indstillet korrekt i Egenskaber for dato og klokkeslæt i Kontrolpanel.
Bemærk!

Hvis du vil åbne Dato og klokkeslæt, skal du klikke på Start, klikke på Kontrolpanel og derefter dobbeltklikke på Dato og klokkeslæt.
En Internettidsserver indstiller den dato, der er indstillet i din computer samtidig med klokkeslættet.
Knappen Opdater nu er ikke tilgængelig, medmindre afkrydsningsfeltet Synkroniser automatisk med en tidsserver på Internettet er markeret.
Du kan ændre klokkeslættet i computeren manuelt under fanen Dato og klokkeslæt under Dato og klokkeslæt i Kontrolpanel. Du kan også åbne dialogboksen Dato og klokkeslæt ved at dobbeltklikke på uret på proceslinjen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-04 05:11

Hent> Atomic Clock Sync

http://www.worldtimeserver.com/
Jeg bruger ikke selv window Time,den tjeneste har jeg slået fra og bruger kun Atomic Clock Sync til at indstille tiden på computeren,manuelt,men den kan sættes til auto dagligt,skal
have adgang igennem firewall.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-04 05:40

Du kan også gå ind i tjenester og tjekke om Windows Time kører(nede i bunden)vis ikke sæt
den til automatisk i venstre side>start

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-04 06:28

hov,forresten så kan du tjekke dine certficate's hved at søge på>certmgr og klikke på samme,jeg har det liggende i mit genvejs program>se efter>Microsoft Root certficate Autority
der skulle være 3 til 6 stk som standart,under handling søg (root),men det kan varierer alt efter hvad man har indstalleret(tjenester oa),
flere info under hjælp og under indhold i IE internetindstillinger>certifikater, kan du også impoterer certifikater.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-09-04 06:48

i certmgr>højre side>dobbelt klik på emner for info om certifikatet tid/dato/udløber o.s.v

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-09-04 11:06

Tak for svaret pallebhansen.
For det første var årstallet pludselig blevet til 2003, uden at jeg havde observeret det.
Da det så var rettet, og ZoneAlarm slået fra, gik det helt smertefrit.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-09-04 15:27

Det var jo dejligt, den er svær at undvære, sådan en komputer, ikk
Ja ZoneAlarm skal enten slåes fra, eller have at vide at det er helt ok med den side du er inde på.

VH Palle Hansen