/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern Mac HD til PC ?
Fra : larsbjoern
Vist : 330 gange
220 point
Dato : 21-09-04 19:48

Jeg er i besiddelse af en 80GB LaCie ekstern HD, som tidligere har været benyttet til en Mac-computer. Jeg ønsker at bruge den til min PC, men:
Når jeg tilslutter den (firewire) kan jeg ikke "se" den! - Jeg får ikke nogen "varsel" om ny hardware tilsluttet ! Der skulle, så vidt jeg kan konstatere, ligge en rigtig driver! - Skal HD'en først PC-formatteres?
Hvad kan der være galt?, Hvad gør jeg?
Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-09-04 19:53

Mac bruger vist et andet filsystem så du ikke kan se den.
Prøv med denne diskette, om du kan se den.
Technet boot diskette som er lavet af en kandubruger.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.
Pas lige på hvad du bruger disketten til...............men se lige hvad den viser.
Og vend tilbage.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 21-09-04 20:05

Mac bruger et andet filsystem og det er ligesom linux.. windows kan ikke registrer dem.
Så du blir nød til at formatere den.. eventuelt med den diskette emesen forslog.

Mvh P/lb

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 21-09-04 22:13

skulle ikke være noget med det at gøre. Computeren skal kunne se at der er en ny enhed tilsluttet, men vil ikke kunne åbne disken. Tjek om dine firewire-porte virker korrekt.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 22-09-04 16:10

Hvordan kan jeg tjekke min FW-port ?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 22-09-04 18:01

hvis du har andre enheder kan du prøve at se om din computer reagrere på det. Måske er firewire slået fra i bios, eller måske er ledningerne tilsluttet forkert på bundkortet.