/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ruller polini
Fra : CiaoStyrer
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 21-09-04 11:28

Jeg har en polini vario på min scooter og jeg vil gerne skifte ruller.. På http://www.scooterzone.dk/index.php?side=tun_vario står der, nederst på siden, at en polini vario bruger 16x12 mm ruller, jeg har kørt med 15x12mm ruller i meget lang tid og vil gerne have nogle ruller der passer i.. Hvor kan man købe ruller til en polini vario..? og bruger den 16x12 ruller..?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-09-04 11:34
Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-09-04 14:23

Undskyld de strøelse findes ikke der, til gengæld kan jeg ikke finde dem nogen steder. Det er en tryk fejl..

Der skal være 16*13

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 21-09-04 14:50

Snak med www.motoline-racing.com de kan skaffe alt hvad du skal bruge af polini sjov...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-09-04 15:24

Her er en liste over polini ruller
http://www.mtr-reinsberg.de/shop/pd-2070408376.htm

Som Du kan se findes 16*12 ikke

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-09-04 15:26

Som Du kan se er den størelse du benytter idag ok.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 21-09-04 16:50

Måske er den rigtige størelse 16x13..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-09-04 23:10

Jeg tror bare det er en fejl at der på siden står 16x12
Forøvrig har det slet ingen betydning om det er 16 eller 15x12 (Hvis man i det hele taget kan få 16x12, for jeg har aldrig hørt om dem)
Så kør du rolig videre med 15x12.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-09-04 23:16

Nej det er en typisk Cut and Paste fejl. Eller taste fejl.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 24-09-04 22:45

Hvis man køre med for små ruller kan den da ikke geare helt op.. Når rullerne er i yderposition er den jo ikke gearet helt op, hvis den er lavet til 16mm ruller.. Hvis i forstår hvad jeg mener.. varioen kan altså presse yderligere 1mm ud mod blæser hjulet.. nogen der kender den rigtige størelse..?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-04 23:40

Størrelse: 15x12mm ruller
Rullerne går alligevel ikke helt op, så "den tænkte mm" vil ikke betyde noget.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 25-09-04 12:22

Tak for svaret pallebhansen... okay.. men den går ud i yderposition det kan jeg se på slidet..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-09-04 13:34

Selv tak.
Det er fint nok at du kan se på sliddet at den går i yderstilling, og så kan du ikke gøre mere.
VH Palle Hansen