/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
modem arbejder hele tiden
Fra : cirkeline
Vist : 603 gange
200 point
Dato : 20-09-04 20:30

mit modem henter eller sender i hele tiden også selvom at explore er lukket ned men forbindelsen stadig er på
modemet er et fra tdc k56

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 20:42

Det kan være opdateringer, men det kan også være spyware eller virus der misbruger din forbindelse.
Besøg www.spywarefri.dk og lav online skanning med deres værktøjer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-09-04 22:43

Når det er et alm. modem bør det ikke køre når du ikke er logget på. Prøv evt at højreklik på ikonet nede i højre hjørne og tryk afslut.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 22:50

Nu bliver jeg da i tvivl om problemstillingen.
Jeg går da ud fra, at problemet er, at når der stadig er åbent modem så er der aktivitet på modem'et selv om hverken InternetExplorer eller andet er startet, og ikke at få lukket modemforbindelsen??

Du skriver ikke hvilket styresystem du anvender, men ved at trykke (en af flere måder) Ctrl+Alt+Del kan du åbne Joblisten og se hvilke aktiviteter der er i gang og det kan give et fingerpeg om hvad der sker.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-09-04 22:59

BjarneD > Det kan jo være mig der har misforstået problemet !

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 23:09

Måske, måske ikke. Lad os høre hvad cirkeline mener

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-09-04 02:51

nede i højre hjørne på din skærm ( nede ved uret )
hvad har du der ? er der f.eks 2 computer der står og blinker ???

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 21-09-04 07:33

er som Bjarne D også i tvivl om selve problemet - kører du bredbånd ? Har du modem/router fra tdc og evt også modem eksternt/ indbygget ??? Kører du bredbånd og har et modem foruden hvad der er leveret fra bredbåndsudbyderen så er det jo en helt anden sag - nogen bruger af den ene eller anden grund begge dele - men ellers kan modemet jo deaktiveres eller afinstalleres. Bruger du måske uden at tænke over det opkaldskort til indbygget modem eller lign ???? Så ville jeg da sørge for at fjerne det *s

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-04 08:09

Modemet blinker fordi netkortet kommunikerer med det, Netkortet forsøger at finde ud af om der er noget at få fat i, i den anden ende, og dette gør at dioderne på modemet vil blinke
hele tiden,selv om man ikke har IE/OE åbent,ellers skulle man boote sit netkort/modem hver gang skulle på nettet,så det er netkortet/systemet der opretholder forbindelsen til nettet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 08:11

og det der står som sendt- modtaget(bytes)er ikke fysisk lagring,men signaler ud ind

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 08:16

det er selvføligt mere kompliseret end som så,det er en lang historie der er semplifiseret

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 08:18

man,simplificeret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 10:33

Vi får skrevet meget sjovt mens vi venter på cirkeline.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 10:44

hylende grinaktigt,jeg kan ikke holde tårene tilbage af grin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 10:57

Hold da op manse9933 du er jo til grin eller måske er vi alle..........

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 11:15

Tak,det er dejligt at høre din mening,jeg ville ikke kunde leve uden.
Manse9933

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 11:20

Hvor er du forudsigelig manse9933. Hvis man kommer med en kommentar i en tråd hvor du deltager skal du nok være der, men du må gerne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 11:23

Citat
modemet er et fra tdc k56

Interessant oplysning fra spørgeren, ikk'.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 11:35

Du har ret der bliver skrevet mange sjove ting i denne tråd,skulle tdc k56 virke anderledes
end andre modemer?selv om det er onboard så er funktionerne og den måde modemet/styresystemet opførre sig i principet det samme som et eksternt,onboard modem har indbygget NIC.
Manse9933

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 11:40

..men det har ikk ekontakt til netkort, vel?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 11:47

men det vil opførre sig på samme måde,systemet/drivere vil prøve at opretholde kontakten til nettet.
..men det har ikk ekontakt til netkort, vel<det er i modemet,system>net kort>forbindelse via print plade>på samme print>modem>net>er der nogen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 11:48

net kort chip og modem chip

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-04 12:00

Ja, ja, men indrøm bare, at du havde overset at det er et analog modem.
Nu har vi ikke fået oplyst om det bare er dioderne der blinker eller om der sendes pakker/bit og derfor syntes jeg, at det er svært at komme videre med en forklaring. (stopper nu ikke mere tid)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-04 12:12

nul,jeg ville bare ikke komme med en længre Doktor Afhandling om alverdens modemer,som ingen kan bruge til noget alligevel,kun principet(((The End)))

Kan du hygge dig,Bjarne
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : cirkeline

Dato : 08-01-06 15:13

Tak for svaret Manse9933.