/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
2- årsdag, hvad skal der ske?
Fra : epidedymittis
Vist : 563 gange
102 point
Dato : 20-09-04 19:15

Hej med jer. Jeg har et spørgsmål angående min og mín kærestes 2 - årsdag om en 14 dages tid.
Problemet består i, at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Skal jeg invitere hende på middag? Penge er ikke det store broblem, jeg vil bare gerne gøre noget der glæder hende. Jeg kunne vælge den "lette løsning", og "bare" købe et smykke. Jeg synes bare dette er for enkelt og for kedeligt. Jeg ville blive glad hvis i havde nogle brugbare ideer.

Mvh E.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-09-04 19:34

Siden du nævner et smykke, må det være en dame du vil glæde.
Gå en dejlig tur i naturen og slut af på en hyggelig kro, hvor du ved at man kan få serveret hendes livret. Evt. kunne du få kroen til at have en buket blomster klar som du kan overrække hende.
Det kræver lidt "arbejde" som måske er mere værd en bare et smykke.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-04 19:42

Gir emesen ret, og tilføjer.
du har vist at pengene er der, så det er jo bare hverdag.
foreslag, I planetariumet og kikke på stjerner/stjernetegn om formddagen,
fuldt ud hjemmelavet mad i skoven/eller i en lille båd der gynger stille på en lille lokal sø/havn.

annyway.!

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 19:46

Det kan da være i har fat i noget der... Vil bare sørge for at jeg virkleig får taget mig sammen, så det ikke bare ender med et "high-five" og så fjernsyn resten af aftenen. Jeg bor i en meget lille flække, hvor der intet er, mht krooer, restaouranter o.l. Vil i anbefale at man snupper bilen, og kører 30-40 km hver vej?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-09-04 19:48

JA ...................

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 20-09-04 19:48

Kunne hænde hun ville blive endnu gladere hvis du - ud over ovenstående - fik behandlet dit nick ;-o
KH Karsten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-04 20:01

Hvad med at overraske med et hyggeligt lille weekendophold på en kro et eller andet sted.
mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-04 20:03

BarsKill > den har han fortjent

Gir igen emesen ret.
men hav dog en ven der kører jer, og sid sammen på bagsædet og nyd turen.
og husk det var en ven, og ikke et selskab, for det er jo jeres dag,
du kunne eventelt lade din ven, agere oppasser for jer.
åbne døre, og servere.

Just Do It

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 20-09-04 20:10

Et par modspørgsmål!!

Har I kendt hinanden i 2 år?
eller, har I været forlovet i 2 år?
eller, har I været gift i 2 år?

efter som der ikke er spisesteder i nærheden, hvor I bor. Lav selv en rigtig lækker middag med en god flaske vin til, dæk op med levende lys og forær hende en rigtig flot buket blomster.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 20:12

BarsKill> hvis jeg lige må have lov at forsvare mig;?! Jeg har ikke bitestikelbetændelse, Epidedymittis er bare et flot ord. Det ligger godt på tungen... ordet altså.. !

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 20:17

> grethes- Vi har kendt hinanden 2 år.. vi er ikke så gamle, kun hhv. 18 og 19. Idéen med mad er god, men hvis jeg selv skal lave den, ja såååååeehh...... :) Men der er vel også noget charmerende ved at jeg har gjordt et forsøg, og trodset det faktum, at jeg IKKE er noget der bare minder om kok.... ;)

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 20-09-04 20:18

Hej,

Hvad interesserer hun sig for? Det synes jeg, du skal tage som udgangspunkt.

Hvis I skal have oppasser og penge ikke er et problem, så lej en limo. Hvis det var mig, ville jeg finde det hæmmende for romantikken hvis en af vore fælles bekendte skulle vimse omkring med champagneflasken. I øvrigt mener jeg ikke, det er noget problem at skulle køre efter det.

Men alfa og omega er, at du tænker igennem, hvad HUN gerne vil. Det kan jo være alt fra et faldskærmsudspring til teaterbilletter eller stearinlys på kanten af et fyldt badekar. Hvad med at genskabe jeres første date?

Har hun en søster / veninde du kan spørge uden hun finder ud af det. Måske har hun et hemmeligt ønske, hun går og håber, du gætter

God fornøjelse
Internette

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 20:20

Og så en lille rettelse::: Den der skriver d i gjort, han skal ha sin ende smurt.!

undskyld

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 20:22

Internette: lige på området med penge, er en Limo nok lige i overkanten... man er trods at studerende.. men det kunne være godt ja!

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 20-09-04 20:27

Hej du,

Ja, først nu ser jeg alderen. Forestillede mig nok, I var ældre, da jeg skrev. Sorry! Mindre kan sagtens gøre det. Det var mest for at understrege, at jeg ikke synes, det er en god idé at have en af jeres fælles venner med på daten.

Internette

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 20:30

Det er bare iorden. Jeg må nok også tilstå at jeg ikke har meget lyst til at blande mine venenr ind i billedet...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-04 20:35

Skovtur for 2.
Først, sørg for at hun har glemt mobilen, og at din egen er flad.
blid hende nu ind om det fantastiske arrangement der er de der 30-40 km væk.
når i så passende er kørt de 30 km hjemmefra, så går bilen jo i stå, og det jo lige ved skovkanten,
Tilfældigvis har du alt som der skal bruges i bagagerummet, Telt, primus,stor-sovepose,og måske gummi.
der sidder I så og er 'fastlåst og (helt og hjælpløse)', og taler om gamle dage

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-09-04 20:40

Hvis du bor på Sydsjælland,så prøv at lade mig finde en pris på Limo-kørsel.
Hilsen
Keldd.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 112 point
Dato : 20-09-04 20:54

hvor er det i landet.
det jo ikke nemt, at finde en buftballon, sådan lige her og nu.
men der er da altid noget at man kan gøre som virker helt overraskende/spontant/modsat.
Hvem ved, måske hun kommer dig i forkøbet.
Og så er det altså ment at få noget næsten færdigt mad, der eventuelt kunne laves,
på en grill, i en vejkant.(hvor at man tilfældigvis er strandet).
Du kunne jo lige hive en pakke kølige hvidvin , og en kasse frossende krebs, frem af bagagerummet.
den med pakken og kassen, jo det virker da. hun ser straks, hvor hjælpeløs at du er,
og hvor meget umage at du har gjor(d)t, for at glæde hende.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-09-04 21:17

Hvad med at invitere hende ud og spise, i biffen og så ud og danse + en overnatning -i København!
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-09-04 22:02

Der kører vel også busser/tog - men stadig ikke noget smart/dyrt bare lidt overraskende. DET ER JO ROMANTIK DET HER - ikke.
Hvis jeg gav min kone et smykke ville det nok være det der lå ved siden af som havde gjort lykke - så en oplevelse er meget bedre.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 23:26

Nemlig.. det er det jeg mener emesen...! du har fat i noget der..

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 23:28

Tak for svaret natmaden. og en særlig tak for din træden rundt i min stavefejl, som jeg HAR rettet... tak til jer alle sammen.. nu har jeg da inspiration nok... :) :) :)

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-09-04 23:30

OG nu vi er ved emnet (???) er der så nogen der kan fortælle mig hvad superpoint er?? hvordan får man dem, og hvad bruges de til???

Og det var vist alt.. Godnat.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-04 23:59

Superpoint er dem man får for at besvare spørgsmål.
Og hvis du kigger i menuen ude til venstre står der månedens lodtrækning
Og så bliver der hver måned trukket lod, efter et indviklet system, hvor en superbruger kan være heldig at vinde en præmie.

Held og lykke med at fejre to-årsdagen, det er en sød tanke, at du gerne vil gøre noget ekstra ud af at glæde din kæreste.
mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-09-04 05:40

man skulle jo tro at det var vores, hvor er det da sørgeligt at han ikke kan zæl
Hvis jeg havde en 18 årig i dag såååå(her burde stå 800 sider)
Hilsen Jørgen 46 år (lige pludseligt)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-09-04 05:43

Heyy det var pænt ment, men hallo , jeg tror at vi vel alle vil noget godt !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-09-04 05:45

Superpoint.... Spørg dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-09-04 08:43

Superpoint - det er dem du får, efter at nogen har accepteret din kommentar
i et spørgsmål.
Held og lykke med din "overraskelse".

PS. Du kunne jo også lave et "gavekort" til et års opvask.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-10-04 12:48

Så er dagen "overstået" godt med middag, efterfulgt af roser og champagne i et fremragende sommerhus, udlånt af familien. Altsammen serdeles vellykket.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-10-04 15:16

Hov- Hov du slipper ikke med 1½ linie,
Lad os så høre
Og

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-05-05 23:41

Akke ja.. det var tider..