/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvid baggrund.
Fra : Monsen1234
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 20-09-04 18:30

I efterhånden alle mine programmer syntes jeg der er sket noget mærkeligt. Helt oppe foroven på skærmen hvor der står " Filer " " Rediger " "hjælp" og forskelligt alt efter hvad program det er, er der blevet hvid baggrund under teksten og når jeg f.eks. klikker på en af dem bliver hele knappen hvid, det forsvinder igen når man klikker på en anden, men det er iriterende, jeg ved ikke hvordan det er kommet eller hvordan jeg får det væk igen.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 18:39

Højre klik et tomt sted på Skrivebordet og gå ind under egenskaber > udseende > avanceret. Her kan du ændre bl-a farve på knapper og menuer!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 19:00

Det er kun i programmer f.eks. Photoshop, Nero, og mange andre ikke i Windows, jeg ved godt spørgsmålet er stillet i Windows men jeg viste ikke hvor det ellers skulle stå.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 19:09

Hmm? Har du ændret i dine grafikkort/skærmindstillinger?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 19:23

Nej jeg mener ikke jeg har gjort noget, jeg syntes det er mærkelig at det KUN er i programmer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-09-04 19:31

Kunne være et eller andet snavs du har pådraget dig! Har du scannet for virus og spyware?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-04 19:34

Lyder som underskud af ram,
forestiller mig at du har graffikkort med delt ram.
Jeg har til tider selv problemet, når at jeg starter for mange 'grafiktunge programmer'.
Det går så bedre hvis at man lukker noget af det , inden at man starter det næste.

Natmaden

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 19:42

Jeg har ingen snavs og virus, jeg har alle programmer som Spywarefri anbefaler og scanner tit.

underskud af ram ! selv om jeg kun åber et program f.eks. nero er det der og det har ikke været der før, jeg har prøvet at gendanne com. langt tilbage det hjalp heller ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-04 19:45

Det er en skærmdriver/kort diskrepans der der giver dig problemer

Slet dine skærm-/skærmkortdrivere... REBOOT ;og installér dem igen ..og problemet er : VERSVUNDEN !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 19:46

et lille program som IrfanView gør det også selv om det er det eneste der åbnes. Når det åbnes er felterne grå når så musen køre hen over skifter knapperne til hvide !!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 19:49

Vil du fortælle hvordan jeg gør det ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-09-04 20:21

Du vælger : Kontrolpanel->System-> ..finder dét der vedrører: Skærm ..og skærmkort : Vælger ; [Tilføj/Slet] for alt hvad der måtte ligge der ..og fjern så dine drivere.

Derefter REBOOT'er du og så kommer Windows selv op med en prompt for nye driver til omtalte enheder

Du installerer/finder disse og genstarter = REBOOT'er

Kør dog også lige din comp'en en tur igennem : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 20:32

Unskyld hvordan REBOOT'er jeg, du kan godt se jeg ikke er verdensmester i det her.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-04 21:17

Og her er ikke nogen spåkoner(tror jeg)
Hviket styresystem bruger du og eventuelt hvad består din komputer af... bundkort/grafikkort.
du kan få et udemærket program. til at fortælle dig alt dette.
det hedder aida32 og kan hentes her http://net2620.dk/4u/filer/aida32ee_388.zip
men hvis du bruger winxp tror jeg at dette er mere 'op til dato'
http://net2620.dk/4u/filer/everesthome100.zip
Stedet som jeg henviser til er mit, så jeg kan stå inde for hvad det er at du henter.
begge udgaver er pakket og skal derfor udpakkes, men de kræver ikke at blive instaleret.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 21:30

Her er så hvad den viste . dety er en ordentlig smører :

PC
Operativ System   Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack   Service Pack 1
Internet Explorer   6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
DirectX   4.08.01.0810 (DirectX 8.1)
PC navn   COMPUTER (henning)
Bruger Navn   Henning Christiansen

Motherboard
CPU Type   AMD Duron, 750 MHz (7.5 x 100)
Motherboard Navn   Compaq Compaq PC
Motherboard Chipset   VIA VT8363(A) Apollo KT133(A)
System Hukommelse   256 MB (SDRAM)
BIOS Type   Compaq (10/12/00)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port   ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort   NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 (16 MB)
3D Acclerator   nVIDIA RIVA TNT2 M64
Monitor   Compaq MV740

Multimedie
Lyd Kort   VIA AC'97 Audio Controller [H]

Lager
IDE Kontroller   VIA Bus Master IDE-controller
Floppy Drev   Diskettedrev
Disk Drev   QUANTUM FIREBALLlct15 20 (19 GB, 4500 RPM, Ultra-ATA/66)
Optisk Drev   COMPAQ DVD-ROM DRD8120B (12x/40x DVD-ROM)
Optisk Drev   PHILIPS CDD4801 CD-R/RW (8x/4x/32x CD-RW)

Partitioner
C: (NTFS)   16286 MB (7354 MB fri)
D: (FAT32)   2799 MB (786 MB fri)

Inddata
Keyboard   HID-tastaturenhed
Keyboard   Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus   PS/2-kompatibel mus

Netværk
Netværks Adapter   Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (80.198.101.81)

Ydre Enheder
Printer   hp deskjet 930c series
Printer   HP DeskJet 930C/932C/935C
USB1 Kontroller   VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB Enhed   Hewlett-Packard ScanJet 3400C
USB Enhed   USB-brugerstyret inputenhed (HID)
USB Enhed   USB-sammensat enhed

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-09-04 21:30

Her er så hvad den viste . dety er en ordentlig smører :

PC
Operativ System   Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack   Service Pack 1
Internet Explorer   6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
DirectX   4.08.01.0810 (DirectX 8.1)
PC navn   COMPUTER (henning)
Bruger Navn   Henning Christiansen

Motherboard
CPU Type   AMD Duron, 750 MHz (7.5 x 100)
Motherboard Navn   Compaq Compaq PC
Motherboard Chipset   VIA VT8363(A) Apollo KT133(A)
System Hukommelse   256 MB (SDRAM)
BIOS Type   Compaq (10/12/00)
Kommunikations Port   Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port   ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort   NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 (16 MB)
3D Acclerator   nVIDIA RIVA TNT2 M64
Monitor   Compaq MV740

Multimedie
Lyd Kort   VIA AC'97 Audio Controller [H]

Lager
IDE Kontroller   VIA Bus Master IDE-controller
Floppy Drev   Diskettedrev
Disk Drev   QUANTUM FIREBALLlct15 20 (19 GB, 4500 RPM, Ultra-ATA/66)
Optisk Drev   COMPAQ DVD-ROM DRD8120B (12x/40x DVD-ROM)
Optisk Drev   PHILIPS CDD4801 CD-R/RW (8x/4x/32x CD-RW)

Partitioner
C: (NTFS)   16286 MB (7354 MB fri)
D: (FAT32)   2799 MB (786 MB fri)

Inddata
Keyboard   HID-tastaturenhed
Keyboard   Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus   PS/2-kompatibel mus

Netværk
Netværks Adapter   Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (80.198.101.81)

Ydre Enheder
Printer   hp deskjet 930c series
Printer   HP DeskJet 930C/932C/935C
USB1 Kontroller   VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB Enhed   Hewlett-Packard ScanJet 3400C
USB Enhed   USB-brugerstyret inputenhed (HID)
USB Enhed   USB-sammensat enhed

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-04 21:52

jo og du har 'kun' 16mb grafikram
1. i din bios kan du måske sætte den op til 32mb.
2. du mangler ram, måske har du for meget kørende i nederste hjørne,(taskbar)
programmer der sidder der er nemlig aktive i ram.
Og så har du et underskud af ram.
prøv om der er noget som du kan undvære, luk det, og prøv så (dem der driller)
i et pgm som bla. photoshop, kan det være fristene at tilføje 'plug-ins' , men de snupper ram.
prøv eventuelt at nedsætte dit faveantal, eller din skærmopløsning.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-09-04 17:26

Jeg forstår ikke , jeg har ikke fået flere programmer og i højre side ligger kun det mest nødvendige, der har ikke været noget før hvordan kan jeg så pludselig have for lidt ram når når der ikke er sket nogle forandringer ? Skærm opløsning har altid været 800x600

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-04 01:17

Sådan har jeg nu haft et ligende problem.
Desværre har jeg så, ikke en løsning lige nu.
Kan du have opdateret din XP, jeg syntes at have set at der har været nogle problemer med det,
Selv bruger jeg win-me, så det har jeg ikke haft brug for at kikke på.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 22-09-04 16:24

Tak for svaret natmaden.
Det er i orden, jeg ser tiden lidt an.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-09-04 01:10

Hej igen.
Har lige instaleret Msn's "toolbar" i min internetexploer.
Der er begyndt at ske det at hvis at jeg åbner for mange vinduer, så mangler jeg dele
af ikonerne i toppen. Det jo bare en lille tilføjelse i internetexploer men den driller.
Det er vist ikke ram jeg mangler, men Msn's "toolbar" og mig kan bare ikke sammen.

Små ting/ændringer kan altså lave ulykker.

Men det hjælper dig jo heller ikke Monsen1234

Hav en god dag.