/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Kan man kopiere alle lag over i et andet~
Fra : Flemming_Clausen
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 20-09-04 11:48

Kan man kopiere alle lag over i et andet psd dokument, jeg kan selvfølgelig tage dem en for en, men det ville være nemere hvis man kan kopiere alle på en gang?

Mvh

Flemming Clausen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 20-09-04 12:05

Sådan kunne det gøres:

1 Kontroller, at både kilde- og destinationsbillederne er åbne, og marker et af de lag, du vil kopiere.

2 På paletten Lag klikker du på kolonnen umiddelbart til venstre for de eventuelle ekstra lag, som du vil flytte. Sammenkædningssymbolet vises i kolonnen.

3 Brug flytteværktøjet () til at trække de sammenkædede lag fra kildebilledet til destinationsbilledet.

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 20-09-04 12:10

Det virker og det er nemmere end at højreklikke, men kan man ikke flytte alle på en gang?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-09-04 12:14

Ja: du opretter en mappe og "putter" dine lag ned i denne. så kan du kopiere hele mappen over i dit nye/andet dokument ved at trække det over.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 12:15

Alle lag er jo hele billedet, eller..?

Kommentar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 20-09-04 12:17

lagene er farver, det er til at farvelægge en autocad tegning

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 12:22

Det må være en gl. Autocad for de nyere kan da selv farvelægge.
Jeg har på fornemmelsen, at det er gennemsigtighed du vil anvende, og det er noget jeg stadig kæmper med.
Alle lag gemmer jeg jo normalt i et helt billede hvor lagene ikke er sammenkopieret og hvis du har et billede med gennemsigtig baggrund er det jo mere eller mindre hele billedet du skal kopiere.
Jeg kan ikke lige se problemstillingen klart.

Godkendelse af svar
Fra : Flemming_Clausen

Dato : 20-09-04 12:31

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 12:35

Selv tak. Jeg er ked af at jeg ikke kunne hjælpe dig bedre.