/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
CBR600F med 110HK neddrosles til 34HK?
Fra : Blackster
Vist : 2371 gange
20 point
Dato : 20-09-04 08:59

Jeg ville spørge om det er muligt at neddrosle en Honda CBR600F 2003 til 34 HK ?
Jeg er blevet total forelsket i den... Jeg kan ikke finde en MC som ser bedere ud i mine øjne så jeg er solgt :P
Har fundet et sted hvor jeg kan købe den som ny, er vild med den farve og style den har :D
Jeg er 18 fylder snart 19, regner med at købe den lige efter de 19 år. Jeg havde nemlig tænkt mig at beholde den de næste 7-10 år, derfor ville jeg gerne have den neddroslet da jeg er sikker på at beholde den i fremtiden. Således ville jeg også få et godt kendskab til den før alle krafterne blive sluppet løs :P

Jeg undskylder for min dårlige stavning :) håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål ;)

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-09-04 11:18

Jeg kender ikke den nævnte model personligt, men jeg ved at andre mc'er (bl.a. Triumph) i samme klasse kan drosles ned til de (lovpligtige/latterlige) 34 hk. Så vidt jeg er orienteret "plomberes/spærres" karburatorerne i den neddroslede udgave.

Held og lykke med din "drømmemaskine"!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : bne

Dato : 20-09-04 11:33

Huuuu-Ha - fra 110 hk til 34 hk, det bliver altså et sløvt læs, når nu alt er dimensioneret til 3 gange så meget

Du vil nok få meget mere ud af at satse på en mindre maskine, der måske også skal drosles, men der bliver bedre harmoni i en maskine der drosles fra f.eks 45hk til 34hk, end i een hvor du fjerner 2/3 af hypperne.... og om 3-4 år (hvor du må køre med fuld effekt) er der sansynligvis kommet endnu flottere modeller.. (selv om CBR600F ER en flot cykel !)

Men held og lykke med dit forehavende.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-04 12:51

Det kommer der ikke noget godt ud af. Tvivler også på, at det er teknisk muligt.
Køb du hellere en lille billig maskine til at starte med.

Nu kan det så diskuteres hvorvidt det er latterligt med de 34 hk, men for mange er en CBR 600F ikke en begyndermaskine selv om den er kendt for rimelige køreegenskaber.
Selvfølgelig kan en 34 hk i mange tilfælde køre lige så stærkt som de store, men reaktionen på "håndtaget" er altså meget forskelligt fra en MC med 110 hk som omtalte Honda jo har.
F.ek. CB 500, som fås med de 34 hk ligner jo meget CBR600 og koster fra ny 70000, og er en af dem der holder prisen rimelig godt.
mvh dova

Kommentar
Fra : Blackster

Dato : 22-09-04 08:55

Tak for jeres råd :)... Har besluttet at købe en GS500F 2004 neddroslet, den virker som en flot og god begynder MC.
Så kan jeg altid lade drømmen om en dyr MC være til senere. Jeg er også i gang med min uddannelse så jeg må være lidt økonomisk :P Hvis jeg holder mig til 65.000 som den koster kan jeg også betale den kontant...
Ser frem til at blive del af MC miliøjet og finde nogle andre og køre rundt med :)

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-09-04 09:13

Det vil ALTID være en god idé at melde sig en mc-klub. Det giver et "netværk" som man evt. kan dele sine oplevelser, erfaringer og (mc)problemer med. Og ikke uvæsenligt har de fleste mc-klubber en eller form for forsikringsaftale med et selskab, så du kan få din mc forsikret på (ofte) MEGET fordelagtige vilkår.

Se evt. her for at finde den klub som du evt. finder interessant:
http://www.dkmc.dk/

Held og Lykke med dit kommende (skønne) liv som mc'ist!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-09-04 00:49

Det er faktisk et rigtigt godt valg med GS500.
Det er en rigtig god stabil model, og har flere år været den mest solgte MC i Danmark (den lidt billigere uden kåbe,men teknikken er den samme).
Og den er betydelig billigere at køre på og vedligeholde, end de fleste andre maskiner i den størrelse.
Den tror jeg helt sikkert du bliver rigtig godt tilfreds med.

Så held og lykke med det.
Hilsen en anden Suzukikører (GS400L), dova

Kommentar
Fra : And987

Dato : 23-12-04 13:15

Jeg har selv haft en neddroslet CBR600. Godt nok en F2'er. Jeg importerede den fra udlandet, fordi jeg skulle bruge nogle dele. Jeg kan ikke huske hvad den var neddroslet til, men jeg kan finde ud af det...
Jeg ved ikke om de passer, men jeg har stadig karburatorerne (som er neddroslet).

Mvh
Andreas