/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med XP....
Fra : hansen9
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 19-09-04 21:30

Jeg har for en uges tid siden installeret trådløst netværk. Det har ikke givet problemer, og jeg ved heller ikke om det gør nu. Men hver 10. minut går computeren ned med beskeden "Det blev forsøgt at skrive til en skrivebeskyttet hukommelse" og så henviser den til NDIS.SYS - den flotte blå skærm.
Det er irriterende - nogen ideer? Ingen virus fundet.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 19-09-04 21:44

Nu begynder den minsandten også med fejl i Afd.sys - den har jeg ikke lige hørt om.....

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-09-04 22:11

NDIS-SYS ligger i C:\windows\ system32\drivere. Den ligger også i C:\windows\servicepackFiles\i386 Mon ikke det kan være en driver som ikker fungerer helt ordentlig?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-04 22:58

ndis.sys er relateret til netkortet! Der må stå noget mere i den fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-04 23:31

Bruger du: Windows 2000 Professional?
Problemet skyldes at der sker en timeout af forbindelsen til nettet, feks. hvis en anden komputer på forbindelsen lukkes ned.
Problemet skulle kunne klares med en opdate af alle vigtige filer, har du gjort det?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 20-09-04 10:10

tedd> Ja, der står mere, for det er jo "blue screen of dath". Men det er oplysning om ram-områder etc.

pallebhansen> Det er en XP-professional med autoupdate.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-04 10:16

har du sp2 installeret?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 20-09-04 10:16

Manse9933> Nej, den kører SP1

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-04 10:32

prøv at smide din win cd i dit cd rom drev>gå til>start>kør og skriv i kør>
sfc mellemrum/scannow

og,og lad window kontrolerer om dine system filer er i de rigtige versioner og om de er iorden.
en anden tin kan være at gå ned i mappen hvor NDIS.SYS ligger og slette samme og de vil blive
gendannet af filbeskyttelse,muligvis med de rigtig referanser til hukommelsen men tøm ikke
din papirkurv og genstart ikke pc.en vis du prøver denne fremgangs måde,så kan du altid
gendanne filen igen fra papirkurven,det er altid en god ide at lave et gendannelses punkt
i det tilfælde at filbeskyttelsen ikke reagere på den måde den skulle,men prøv først sfc,
det er selfølig en betingelse at du kan komme ind i windows.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-04 10:36

selvfølig,ting,ok o.s.vNDIS.SYS er en system driver

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-04 10:40

slette,kun den C:\WINDOWS\system32\drivers\ndis.sys eller kopier den fra>
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\ndis.sys til>
C:\WINDOWS\system32\drivers\ndis.sys og overskriv den eksisterende

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-04 10:50

så du skal finde den i mappen i386 og kopiere den til>
C:\WINDOWS\system32\drivers\ndis.sys
brug søge funktionen

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 23-09-04 13:56

Tak for svaret Manse9933.