/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opstart ved hjælp af keyboard ?
Fra : plb
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 19-09-04 14:14

Mjello

så en gang et sted at man kunne få sin pc ved at starte ved at skrive noget på sit tastatur.
mener det var et eller andet program man downloadede og så skrev man hvilket ord pc'en skulle reagere på ..
hvis der er nogen der kender noget til det så vil jeg da godt hører om det er muligt eller om det bar var noget lort ?

mvh P/lb

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 30 point
Dato : 19-09-04 15:51

Du skal ind i BIOS for at vælge denne funktion.
Hvis dit bundkort og BIOS altså understøtter denne funktion.
Som allersidste mulighed kan du læse manualen til dit bundkort.

Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 19-09-04 15:57

det kunne ske man skulle få fat på et bundkort der ka det næste gang !
Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-09-04 16:31

NB : Mit bundkort understøtter funktionen og men den virker ikke med mit Logitech Bluethooth MX tastatur + mus.
Med andre tastaturer også infrarød trådløæs virker det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 16:38

på nogle bundkort skal man fjerne en jumper på bundkortet før man kan benytte funktionen og
så indstille bios bagefter,på mit bundkort skal der fjernes en jumper og så skal man også i nogle tilfælde have en ups enhed (ekstern srøm adapter bruges til at sikre pc'en's data hved strømafbrud og til at starte pc'en via keyboard)se manual under jumpere.
Manse9933