/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lyd i Wma format
Fra : Jimmy17
Vist : 289 gange
200 point
Dato : 19-09-04 10:45

Har haft nogle af mine cd'ere liggende på en harddisk på en gammel computer.
Den harddisk har jeg nu koblet i en ny computer jeg har købt.
Så skulle jeg i dag til at afspille en musikfil i Wma format lagt på computeren af Wmp version 7 mener jeg.
Den wmp jeg har nu er version 9.
Da jeg startede dem, kom der et explorervindue

Licensen til indholdet, der er kopieret fra en cd, blev leveret.
Der blev åbnet et explorer vindue, hvor der stod: ( Direkte kopieret )

Velkommen til Windows Media-tjenesten Overflytning af personlige licenser
Du er kommet til denne side, fordi du forsøger at gøre et af følgende med indhold, der er kopieret fra cd'er:

Gendanne indholdet efter opgradering af en computer eller et operativsystem eller
Bruge eksisterende indhold på en anden computer.

BEMÆRK:
Hvis du geninstallerer et operativsystem eller installerer et helt nyt operativsystem på en computer, hvor du tidligere har haft licenser, opfatter tjenesten denne computer som en anden, ny computer, når du overflytter licenser. Hvis du opgraderer operativsystemet, ændres computerens identitet dog ikke i forbindelse med denne proces.

Enhver uautoriseret brug af indholdet kan være en overtrædelse af lovgivningen, herunder amerikanske og internationale ophavsretlige love, og kan medføre civile og strafferetlige søgsmål.

Hvis du vil se siden med vores politik, skal du klikke på ovenstående hyperlink. Hvis du vil overflytte dine licenser nu, skal du klikke på knappen Overflyt licens. Ellers skal du klikke på Annuller.

Citat slut!!!

Hvad betyder det og hvorfor skal jeg lave sådan noget, når det udemærket virkede på den anden computer?

Nb: Trykkede på Overflyt Licens og det virker...
Men kan bare ikke se grunden til at jeg skulle over explorer før den ville spille.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 210 point
Dato : 19-09-04 10:58

det er noget lort med det licens pjat, du kan slå det fra under, nu har jeg wmp10 og der hedder det privacy, men der skulle du så ha et flueben i "hent automatisk lisencs" eller lign. slå det fra!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-09-04 10:59

og nu du er igang derinde, så slå osse send unice player ID fra. de vli vide mere om en end godt er.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 10:59

gå ind i WMP>funktioner>indstillinger>beskyttelse af personlige opslysninger>fjern flue ben i hent automatisk licenser til beskyttet indhold,du har sikkert aktiveret kopi beskyt indhold
da du kopierede filerne i sin tid,der er flere indstillinger du skulle overveje at slå fra.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 11:08

jeg sad og læste hele WMP10 privacy policy forleden,og kom frem til at betegne WMP10 som spyware,plus de internet musik's butikker's privacy policy,de vil ende op med at vide
alt om ens Media filer på pc'en + vaner/behov,og sikkert også hvornår man skiftede underhylere
så i fremtiden holder jeg mig til tredie parts media players.
Manse99

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-09-04 11:09

hey manse. lær at ha zonealarm og blocker wmp 10 netadgang.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 11:23

jep, det gør min zone alarm(er sat til) også,men har du ikke fjernet diverse flue ben i indstillinger og skal se f.eks, en musik video på nettet,så skal du jo give den adgang til nettet,så alt du vil se på nettet vil give WMP adgang til nettet og WMP10 er endnu være end
WMP9, også skal man regne med at internet butikkerne også kigger dig over skulderne,et lille eksempel window vil/kan sende en bruger log på/fra dig til de int''butikker der beder om det med dine medie vaner,altså de kan bede om oplysninger om dine vaner/intresser(musik/video/surfning),window står heller ikke inde for deres privacy policy.
jeg bruger slet ikke WMP.
Manse9933

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 19-09-04 11:25

>> xyzzygy

Har ikke noget, der hedder unice player ID.

Men har slået alt andet fra.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 19-09-04 11:26

Tak for svaret xyzzygy.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 11:27

jeg har wmp9, wmp10 kan også finde på at kontakte disse butikker når du starter den med
oplysninger om din pc opsætning hardware/software/manskin id