/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartdiskette til 98 se
Fra : rachid11
Vist : 228 gange
20 point
Dato : 19-09-04 10:03

Jeg har formatteret min harddisk uden at have lavet en opstartdiskette .da jeg skulle gen installere windows ved en fejl blev der slukket for Computer. nu kan jeg ikke genistallerer windows .på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-09-04 10:08

Så må du hente en
prøv adressen: http://www.bootdisk.com/
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 10:09
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 10:09

Kommentar
Fra : rachid11

Dato : 19-09-04 10:13

Har gjorte det og kan stadigvæk ikke kom ind i dos /er helt nybegynder hjælp hjælp

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-04 10:22

Hvad mener du... Så skal du ind i bios og sættew den op til at boote på din diskettedrev... Den kan være under det første opstartbillede at du skal trykke ESC eller. F2 . F10 . eller delete. Derefter går du ind under bootorder og vælger at diskette skal have 1.priotet. Men er det Windows XP du skal installere kan du boote direkte på cd-rom og det findes under 98-se udgaven....

Kommentar
Fra : rachid11

Dato : 19-09-04 10:33

Hej Peque,
Jeg har gjort det men den visser stadigvæk en fejl"skift disk og tryk på en tast"
Hvad kan jeg gørenu .Tak på forhånd

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-09-04 10:46

Er det disse du har hentet>
Windows 98 SE OEM | Alt1 | Alt2

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
prøv både Alt1 og Alt2 de skulle gøre det muligt at benytte dit cd rom drive.
Manse9933

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-04 11:03

Du skal jo være sikker Men hvis det ert har jeg en liggende men så skal jeg sende den direlte til den mailadresse du sidder på

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-04 11:07

Så virker det som om at der er en fejl på den diskette du har lavet... Er du sikker på at den er pakket ud da du lagde den ned på disketten. jeg mener at man henter den ned som en zip-fil og den skal du pakke ud direkte over på diskette... DOS kan ikke læse den hvis den er zip-pakket

Kommentar
Fra : rachid11

Dato : 19-09-04 11:39

Hej Peque vil gerne have du sender en copy til rlaassel@msn.dk

Kommentar
Fra : rachid11

Dato : 19-09-04 12:09

ups forkrerte adresse COM

Kommentar
Fra : rachid11

Dato : 19-09-04 12:46

Kan jeg istf installere w.XP .og i så fald kan jeg har den på 2 maskiner

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-04 13:59

Sorry ventetiden. den er på vej... Havde lige lidt lektier der skulle laves

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-04 14:07

Det kan du sagtens installere den på 2 maskiner.... Men det er faktisk ulovligt da du kun har købt 1 licens, men det kan godt køre

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-09-04 14:08

Men ellers føj mig til din messenger og vi kan snakke direkte der