/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
flere pc'ere på samme ADSL
Fra : fh1dk
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 18-09-04 15:19

Jeg har to computere, jeg gerne vil have på samme ADSL-opkobling, de står relativt langt fra hinanden (20-25 meter), så jeg forestiller mig noget med noget trådløst.....

Jeg er fuldstændig grøn på området - så jeg har brug for en der kan skære ud i pap, hvad jeg skal købe og også gerne lidt om hvordan jeg skal gøre. Det skal være sikkert således jeg ikke får ubudte gæster.

Et tillægsspørgsmål - der kommer nok ikke til at være nogen computer der hvor ADSL'en kommer ind i huset, skal jeg flytte stikket eller kan det trådløse klare dette tillægsproblem.

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 210 point
Dato : 18-09-04 15:27

Hejsa.

Trådløst vil være en ok løsning.

Du har brug for en router med inbygget Accesspoint (router til forbindelsen så du kan have mange pc'er på og accesspoint til trådløst netværk). Denne kan du sætte der hvor dit internet kommer ind i huset og så kan du placere din pc'er op til 50 meter fra denne. (måske mere, men det afhænger af væggene i huset og andre forstyrende elementer. Trådløshed har det ikke godt med for meget jern f.eks.) Du kan også få modeller med inbygget firewall. Det kunne værre en god ide.

Der findes mange modeller/mærker af trådløse router og der er også lidt for en hver tengebog. Linksys eller Dlink vil være helt fint til dig og de ligger også i den billige ende.

Det er nemt at sætte op og der er som regel nogle gode manualer med.

HUSK AT SÆTTE EN KRYPTERINGSNØGLE PÅ DIT TÅDLØSE NETVÆRK...

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-09-04 15:31
Godkendelse af svar
Fra : fh1dk

Dato : 18-09-04 15:33

Tak for svaret kvolsgaard.