/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
læge Johan Kuhl f. 21/3 1818
Fra : modersvilje
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 18-09-04 13:48

Vores familie (Moyel) har ret godt styr på de mandlige medlemmer af familien, og har derfor kastet os over kvinderne som er den del vanskeligere,
PT: leder vi efter efterkommere af Læge Johan Kuhl f. 21/3 1818 - d. 10/4 1864 (praktiserende læge i København)
og hans hustru Wilhelmine Marie Elisabeth Moyel f. 26/2 1834 - d. 5/6 1914
MVH
modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 14:16

Fra DDA. er det din Wilhelmine Marie Moyel, 11, Ugift, , deres Børn, Kjøbenhavn
Senta
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, , Stormgade 207, 1 Sal, 1, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anne Cathrina Hatsen født Steenfelt, 60, Enke, , Enke efter afdøde Cancellieraad og Districtslæge Hatsen, Kallundborg
Sidsel Ottonie Hatsen, 22, Ugift, , Datter, Nykiøbing paa Falster
Betty Israel, 31, Ugift, , Tjenestepige, Odense
Jacob Wilhelm Moyel, 46, Gift, , har Lysefabrik i Kongens Lyngby, Kjøbenhavn
Juliane Nicoline Moyel født Olsen, 39, Gift, , hans Kone, Aarhuus
Julius Wilhelm Moyel, 20, Ugift, , Søn, Sømand paa Reise, Kjøbenhavn
Jacobine Charlotte Juliane Moyel, 14, Ugift, , deres Børn, Kjøbenhavn
Peter Mathias Moyel, 13, Ugift, , deres Børn, Kjøbenhavn
Wilhelmine Marie Moyel, 11, Ugift, , deres Børn, Kjøbenhavn
Christine Charlotte Hartje, 22, Ugift, , Tjenestepige, Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 14:27

Fra FS.
Senta
Husband
JACOB MOYEL Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
JULIANE OLSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. WILHELMINE MARIE ELISABETH MOYEL Pedigree
Female

Birth: 26 FEB 1834
Christening: 30 MAY 1834 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-09-04 14:32

Nu er det jo sådan at selv i 1800-tallet blev man ikke gift som 11 årig, jeg regner med at hun er blevet gift som ca. 20-årig og så er vi i 1854, men om et ca. 10-årigt ægteskab gav nogen børn, vides ikke, og det er dette spørgsmål, der for os, er interessant.Vi kan daterer mændene tilbage til ca.1750 kommende fra Marokko.
Mvh.
modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 14:37

Jeg forstår ikke hvad du mener,
i 1845 er Wilhelmine Marie Moyel, 11, Ugift,
der giver ca. 9 år ekstra ergo er , hvis Wilhelmine Marie Moyel bliver gift ca 1854 ca.20 år i 1854.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 14:38

Er det dine data om dine aner fra DDA og FS.?????
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 14:47

Her er adressen til folketællinger og kirkebøger on-line
http://www.arkivalieronline.dk/Kirkeboeger/Kirkeboeger.aspx
Senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-09-04 14:57

Hej Senta
Mine oplysninger stammer mange steder fra også fra DDA (FS kendte jeg ikke) som skrevet har vi mændne i slægten med efterkommere til idag.
Det er kvinderne der volder problemer, fordi de skifter efternavn når de gifter sig. Jeg har valgt at starte med KUHL,
som jeg regner med vil være mulig at finde: KUHL er ikke helt almindeligt, og det var en læge heller ikke den gang.
Når jeg har fået styr på denne Kuhl, prøver jeg nogle af de andre også. (en giftede sig Nielsen på forhånd opgivet) men der er andre ikke helt almindelige navne at tage fat på!
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 16:40

Her er vielse for Johan KUHL og Wilhelmine Marie Elisabeth MOGEL , de data har du måske
Senta
Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Johan KUHL Age At Marriage: 37
Sex: <M>

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: <1818>

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage:
Spouse: Wilhelmine Marie Elisabeth MOGEL Age At Marriage: 21
Marriage: 15 Nov 1855 Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: M218264
Source Dates: 1838 - 1874
Film or Fiche Number: 44341
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 16:42

Du kan finde deres vielse i kirkebøgerne Vor Frue; Den Danske Folkekirke on-line.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-09-04 17:21

I Vor FrueSokkelundKøbenhavnVor Frue 18371856 X opslag nr. 363 finder du vielsen af dine aner Johan Kuhl og Wilhelmine Mogel
Håber du kan tyder resten.
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-09-04 17:51

Tak Senta
den med kirkebøgerne kendte jeg ikke, men det er deres (mulige) efterkommere jeg søger til vores stamtræ.
Da det jo er blevet så moderne at lave slægts-forskning er det mit håb at der sidder en Kuhl og "bokser" med at finde en Moyel, så vi kan bytte oplysninger,
MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-04 18:40

Du kan jo prøve på Dis-Danmark om en kan hjælpe dig der .
Senta
http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php?f=0

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-09-04 19:32

Hej Senta
Den web-adresse du sendte mig er nok bedre end Kandu så jeg har valgt at acceptere dit svar, da du har gjort en kæmpe indsats for mig
mange tak
modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 18-09-04 19:34

Tak for svaret senta.
Du har virkelig gjort en indsats for at hjælpe mig
Modersvilje