/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tjenesten messenger win 2000
Fra : emesen
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 17-09-04 20:41

Fjolset (mig) har på et tidspunkt afindstalleret tenesten messenger.
Nu kan jeg så ikke sende konsolmeddelelser (net send og send konsolmeddelelse)
Er der en som lige kan huske hvor jeg henter den ind igen.
Er det den der hedder "message queuing services" i windows komponenter
Eyvind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 20:54
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 20:56

Tror bare den hedder messenger?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:06

Tedd - det var jo en windowsting jeg havde - og den er stadig på min XP.
Jeg mener endda at det var et program jeg brugte til at fjerne den........men hvilket.
Programmet kunne måske lægge den ind igen.
Det du henviser til er vist fjernelse af messenger - men jeg vil have den tilbage.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:08

Har selv fjernet den. Leder videre!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:10
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 21:11

Det er jo den jeg omhyggeligt har deaktiveret i tjenester fordi der ind imellem popper reklamer op som om det var en netværksmeddelelse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:11

Da jeg fjernede den var jeg ikke klar over at det var den vi brugte til net send her i lokalnettet.
Det er jo forfærdeligt.........................nu aner jeg ikke hvornår der er øl i farvandet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 21:17

Pyh, nu må jeg også lede for det der går ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:17

Det nok din tur til at gi en omgang! Det er derfor du ingen popup får!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:21

Ja ja men jeg kan jo ikke invitere når jeg heller ikke kan sende - med mindre jeg hopper over i XP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:22

Du har sikkert fjernet windows messenger helt! Ligger den ikke under windows update?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:24

prøver lige

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:25

nixen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:27

Jeg hopper fra her og vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:29

Så er den det stadigvæk Hmm? Har du set under de andre punkter i win update? Jeg har fjernet min helt, så min win update anbefaler at jeg installerer windows messenger 4.7 igen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:34

Det er slet ikke den messenger 4.7 som ligner msn messenger.
Men den dos lignende konsolmeddeler, som kan køres fra kommandopromt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 21:34

Jamen er det ikke den fra tjenester? -som ikke har noget med den alm. Messenger at gøre eller har jeg misforstået

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 21:35

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 21:38

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:40

Mener den har at gøre med windows messenger! Ikke MSN messenger! Nu kommer jeg i tvivl godtnok, men mener de hører sammen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 21:43

Nej, tjenesten messenger er koblet sammen med netværksbeskeder og stammer tilbage fra NT 4, men er nu forbedret kraftigt. Jeg kan se, at der er meget lidt forskel på W2K og XP der. Prøv Administration - Tjenester - Messenger så har du den nok. Jeg kører den disablet fordi den kan misbruges til reklamepopup harmløst, men irriterende.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 21:45
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:51

Ja det er jo beskrevet i det første link jeg sendte! Har du kigget efter en messenger service emesen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:52

Det var en kommentar til Bjarnes 21:43

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:54

Har en eller anden lumsk mistanke om at der er noget andet galt! Spørgsmålet er om man kan sende en konsolmeddelelse via den der popup?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 21:55

Nemlig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 21:56

Du er mere netværker end mig Bjarne. Det må du sgu da vide

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 22:00

Man kan sende beskeder via den tjeneste i netværk, en funktion der er kendt fra andre netværksprogrammer som f. eks. Novell, som jeg har arbejdet en del med.
Det er rent traditionelt NT netværk, som så er moderniseret i W2K og XP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 22:01

Hvis bare man vidste hvad Eyvind har pillet med. Hvad hjælper det, at os gamle drenge er gode til at finde løsninger når vi ikke kan huske

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 22:04

Hvis der kommer en popup frem på skærmen hos en der ikkehar konsollen oppe så er det noget med windows messenger at gøre! Så må det være den messenger tjeneste der skal aktiveres!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 22:05

Eller osse har emesen lukket for udgang på sin firewall! Nå vi må nok vente til han dukker op igen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 22:09

Jeg går ud fra, at Eyvind har slettet selve tjenesten og ikke bare har deaktiveret den, og at det er der problemet ligger.
Jeg har deaktiveret tjenesten så den ikke kan startes før jeg aktiverer den igen, og min MSN Messenger virker fint selv om tjenesten Messenger er deaktiveret. På W2K er Messenger (chat) programmet ikke standard som på XP.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 22:10

Ja vi venter ellers kan vi diskutere hele natten til ingen verdens nytte

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 22:11

Ja det jo nok lettere at diskutere hvis emesen var her! Han har nok fået en popup med at der er øl hos naboen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 22:16

Cheers!

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-04 22:19

Hej emesen. Shoot the messenger!

Brug denne til at lukke messenger servicen, som ellers tager popups med sig – din messenger virker stadig selvom servicen stoppes.
http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 22:25

Faktisk tror jeg du har kommet med løsningen dannyboyd. Sagen er bare at emesen gerne vil ha popups, men det program du henviser til kan netop osse tilslutte tjenesten igen, så måske har emesen brugt programmet før?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-09-04 22:27

eme,BjarneD,teed:
Det har i rigtig godt af i ikke kan finde ud af,hæ hæ hæ hæ.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 22:32

Dumme Keldd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-04 22:35

Nu er Kelld blevet kidnappet af en UFO igen! Han må jo kunne li de der instrumenter de tester de indfødte med?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-09-04 22:48

Det var den ferie eme var på,han er vist nok gået på antabus, her efter han kom hjem,
og så tror jeg nok han skal tidligt i seng.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 17-09-04 22:56

Nå så er der noget jeg havde misforstået - Emesen du VIl have popups og net send beskeder .
så er det denne her:

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/messengerserviceadd.reg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 23:09

Godt gået jeg ledte efter sådan noget på MS Technet og fandt intet ordentligt.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 17-09-04 23:13

prøv kellys korner - der er en masse gode fixes og tips

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 23:21

Tak for tippet!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 00:09

Jeg er her lige igen.
Det er en tjeneste som følger med win2000 og XP
Det er noget som åbentbart indstalleres sammen med netkortet måske.
Det er på alle comp w2k/XP som er tilsluttet netværk
Man bruger det sådan:
start>programmer>tilbehør>kommandopromt>C:\>net send computernavn "så er der øl" [enter]
Så popper den op på vedkommendes comp og man trykker ok efter at have læst den.
Den er på alle mine HD med w2k eller XP (undtagen denne hvor jeg har slettet den via et program...........jeg ved ikke hvilket)

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 18-09-04 00:14

->emesen har du prøvet mine forslag?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 00:22

dannyboyd > det kan da godt være at det er den jeg har brugt til at fjerne den med .
http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
for jeg bruger shieldsup en gang i mellem.
prøver lige

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 00:27

YES...........................det var den jeg brugte.
Mange Mange Mange Mange Mange Mange Mange Mange TAk >>dannyboyd<<
Det virker igen nu.
Juhu - så er der chance for øl igen - det kan være det er mig der skal gi'
Eyvind.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 00:33

Eyvind, det der må da vist koste en ekstra indkaldelse til en pilsner session fra din side, synd danyboyd ikke kan være med eller kan han

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 00:39

Ok jeg må indkalde til ekstra session. Men vi har da også en nødprocedure -
en ganske almindelig bronzeklokke med god gennemtrængende lyd som hænger for enden af vejen .

PS. Nu må jeg snart rydde op i alle mine programmer, og notere hvad jeg laver.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 00:43

Eller gør som jeg. Brug en pæn slat harddiskplads på at køre en komplet backup med det særdeles glimrende backup system, der er i Win.2000.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 18-09-04 00:46

->Bjarned det kunne jeg sikkert godt være med til hvis det var i nærheden af Kbh.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 00:47

Det gør jeg også bare ikke tit nok.
Jeg har adskillige udgaver af 95/98/98se/w2k/XP datomarkerede gemt via Drive Image på forskellige lager-HD
Foruden har jeg flere profiler på denne w2k som jeg bruger mest.
Men jeg er desværre et rodehoved og kan ikke finde tingene.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 00:53

dannyboyd kender du vejen til Smørum (var det vist) jeg er sikker på at alle kender ham halvnørden Eyvind

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 00:56

De kender mig nok mest i forbindelse med den gamle ombyggede Volvo 210.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 01:02

Verdens hurtigste traktor, i hvert fald ned ad Hirsebakken hvis en sådan findes.
Nu må dannyboyd have fået et par tip om retningen og så er det vel et spørgsmål om tørst og gæstfrihed

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 01:08

Jeg kan ikke finde billedet med en Volvo som faktisk trækker en plov.
men her er et billede af min forgangne selvombyggede Volvo, som dog eksisterer endnu.
http://www.volvo210klub.dk/index.asp?valg=image&page=18

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 01:11

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 04:33

http://www.volvo210klub.dk/index.asp?valg=image&page=17
Det må sgu være Emesen der står der i lædervest og med en pose øl??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 20:01

Størrelsen passer meget godt - men jeg har ikke skæg. Billedet kender jeg ikke, men det ligne noget præmieuddeling.
Det er ganske rigtigt det med öl, men det tyske öl (smager ikke så godt, men er godt til gearkasser)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 22:01

Jeg leder videre efter et billede!! Du kan ikke undslippe!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-09-04 22:20

Så skal du kigge i ældre klubblade.
http://www.volvo210klub.dk/index.asp?valg=shop
Årgang 1992 er jeg i et af de 4 numre.
Nogle Volvoforhandlere har klubbladene liggende.
Jeg har kun Årgang 93/94/95 hvor jeg selv var redaktør - de andre er afleveret til klubben, da jeg jo ikke har Volvo'en mere. (det gør ondt i ryggen at lave biler i en carport)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-04 22:30

Det gør ondt i ryggen at køre volvo, emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-09-04 20:35

Jeps - skiftet til BX og nu Xantia. Lidt blødere kørsel end 210'eren.