/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
[.ShellClassInfo] - øhhh?
Fra : Camillasmoster
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 17-09-04 07:02

Når Windows er startet, kommer denne i Notesblok:

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787

Hvad og hvorfor?

God morgen!
Hanne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-09-04 07:59

Microsoft har hjælpen til dig.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=330132

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-09-04 08:01

Ja, og selvfølgelig god morgen

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-04 10:28

Her er lidt oversættelse.
Du har på en eller anden måde fået den tekststreng ind i en initieringsfil, som så startee op når du starter maskinen.
Den pågældende initiering skal fjernes og for at du kan gøre det skal du gøre så man kan se skjulte systemfiler.
Åbn Stifinder - Funktioner - Mappeindstillinger - Vis - Marker Vis skjulte filer og mapper - OK

Derefter skal du via Stifinder finde Desktop.ini i følgende mapper:
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu
Åbn en eventuel desktop.ini fil og se efter om den tekststreng findes i den og hvis den gør højreklikker du på den og vælger slet - bekræft at sletning skal foretages når der spørges.
Gentag det samme med alle de nævnte mapper. Genstart computeren og tjek om problemet er løst.

Spørg hvis du ikke kan hitte ud af det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 10:36

Mapperne hedder nu nok sådan:
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-09-04 15:25

Tak for svaret BjarneD.

Jeg fjernede tekststrengen i "Ejer".
Den var ikke i All users.

Men det hjalp!

Du er en snuske!

Men hvordan kan den opstå?

Søndagshilsen
Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-09-04 20:28

Jeg tænkte nok, at du er meget kvik.

Jeg ved ikke hvorfor netop den tekststreng er dukket op, men et godt gæt kunne være, at det er en rest fra noget der ikke længere anvendes og derfor kan kommandoen ikke udføres korrekt hvorfor denne ini streng så dukker op.
Microsoft forklarer ikke noget om årsagen så det er nok dybest set en fejl i Windows der er årsagen.
Sen søndagshilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-04 00:12

Hej BjarneD

Er du ikke vant til, at piger kan tænke selv?

Ikke ment som kritik!!!

Jeg er ikke vant til, at mænd roser mig for at kunne bruge bagsiden af parykken.

Søndags/mandags hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 11:37

Hej Hanne.
Det er en overfortolkning af en kommentar, der ikke var kønsbestemt ud over, at jeg godt er klar over dit køn

Baggrunden for kommentaren var, at jeg ikke havde beskrevet det du rent faktisk fandt ud af, og at du brugte svaret som "model" til den rigtige løsning. Det er meget kvikt! Over gennemsnittet for de fleste spørgere uanset køn.
Slet ikke dårligt for en der somme tider vil have tingene skåret ud i pap.
Jeg bedømmer ikke folks intelligens ud fra deres evner og viden omkring computere og heller ikke efter deres matematiske evner, men snarere snarere efter lysten og evnen til at lære.

Grå mandags hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-04 13:09

Det' da bare fjong!

Man lærer så længe, man lever!

Dejligtefterårshilsen jeg kan godt lide efteråret - ja, jeg ved godt, jeg er mærkelig!

Alle årstider og vejrtyper har sin charme.

Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-09-04 13:16

Hvad mærkeligt er der ved, at kunne lide efteråret
Alle årstider og vejrtyper har deres egen charme, enig, men netop i år kunne der godt have været lidt mere blåt og lidt mindre gråt og vådt, og lige nu har jeg en del udendørs opgaver, der bliver meget besværliggjort af regnen så det er lidt surt.
Selv hunden er ikke til at drive ud.

Efterårshilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-04 13:58

Det er åbenbart ikke en vandhund

Ja, jeg skulle også gerne have havemøblerne ind i tørvejr.

Men som Gertrud Sand siger: "Det blywer wel bæjr i morn!"

Så kan man heldigvis lave så mange andre ting indendørs.

Endnu en efterårshilsen

Hanne