/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Voksenlærling (Anlægsgartner) Muligheder~
Fra : museklik
Vist : 5330 gange
100 point
Dato : 16-09-04 20:10

Jeg har lige fået "sparket" og er nu ved at overveje om jeg skulle prøve som voksenlærling. Jeg kan se at anlægsgartner er på positivlisten, men er der nogle som har en fornemmelse af hvor nemt eller svært det er at finde en læreplads inden for det område. Jeg brænder virkelig for det, men hvis er som at finde nålen i høstakken, så vil jeg jo ikke skrue mine forventninger alt for meget op.

Har du nogle erfaringer eller gode råd, så vil jeg blive meget glad for at høre fra dig.

Bor 20 km nord for Viborg hvis der var en der tilfældigvis kunne bruge mig

På forhånd tak
m.v.h.
Per

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-04 16:03

I vores område er det fuld aktivitet i den branche. En lærlingeplads skulle ikke
være svær at finde.
http://www.vidar.dk/4125648F00367B9C/fMain!openform

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 17-09-04 16:55

Hej Per

Gennem Amu systemmet kan du få en uddannelses som anlægsgartner - fra start til svendeprøven uden at finde dig en mester der vil ta dig i lærer.

Hvis du ønsker kan vi optage dig på AMU-Fyn.

Husk du har ret til 6 ugers selvvalg amu kursus i hele DK.

Hvis du vil vide mere så kontakt mig i næste uge

Uddannelseskonsulent
AMU-Fyn

Finn RAvn

Godkendelse af svar
Fra : museklik

Dato : 20-09-04 19:31

Tak for svaret Teil.
Så er det jo bare om at komme ud og søge!

Finn Ravn skal også have tak for hjælpen, men i første omgang prøver jeg lige undersøge om jeg ikke kan få læreplads her i jylland.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-09-04 21:36

Velbekomme.
At fortælle hvorledes du søger efter anlægsgartnere på Krak, Eniro og andre er
sikkert ikke nødvendigt. Du kan også være så heldig at finde en læreplads via skolen.
Held og lykke fremover.

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 21-09-04 07:22

Hej Per

Held og lykke, men overvej nu lige hvordan man får en voksenlærlingplads hvis du da ikke lige kender branchen og har gode kontakter.

Mit bud er stadig at du burde deltage i nogle gartner kurser, bruge din ret til 4 ugers praktik der hvor du gerne vil opnå en lærerplads - men det var faktisk det jeg ville ha forklaret dig over tlf.

god vind