/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
køb af harddisk
Fra : jeanette18
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 16-09-04 18:43

Jeg har i øjeblikket et par seagate barracuda 160,0 GB - UDMA/100 - 7200/8192KB harddiske som kører uden problemer. Jeg skal ud og købe yderlige en harddisk som kun skal bruges som ren backup disk og intet andet.(hovedsaglig ghostbackup fra drev til drev)
Skal køre på en maskine med asus p4c800 deluxe bundkort.
Kunne da godt tænke mig at høre om der er nogle som har andre gode foreslag end lige seagate.

Kommentar
Fra : rado

Dato : 16-09-04 18:56

De har en 160GB harddisk til USBport hos Aldi til kun 1099.
Jeg har købt en, og som du skal jeg kun bruge den til back up.
MVH Rado

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-09-04 18:59

Har lidt svært ved at komme med et bedre forslag! Er yderst tilfreds med min seagate harddisk Hvis du kan nøjes med en 120 gb, kan du jo få en seagate til under 400 kr. Godt nok kun med 2 mb cache!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-09-04 19:06

Hvis det er Blue tinum - så har jeg købt 3 stk som jeg kan sætte til med forskellige HD
Dog købte jeg dem uden HD, da jeg selv har et par stykker.
Virker upåklageligt.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 16-09-04 19:38

Hvis du har brug for en fast installeret kan du også vælge maxtor - de er ok , men seagate er da også en god kvalitet. prøv at se på edbpriser.dk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-09-04 19:53

>Tedd
Hvor f.... får du en 120 GB til under 400 ?
Vil gerne købe en 10-20 stykker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 16-09-04 21:22

Jeg vil også gerne vide hvor de findes til under 400,-....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-09-04 22:34

Sorry det var vist ønsketænkning! den koster 594!! Var ligt for hurtig med prisaflæsningen på edbpriser! Så kan det bedre betale sig at købe en 160 gb. Er der forøvrigt nogle der får emiler fra Kandu??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-09-04 08:07

Puha, jeg følte mig snydt, hvis du havde fundet den til kr. 400.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 50 point
Dato : 17-09-04 08:28

Har lige set på dit bundkort.
Du har plads til 4 ATA drev og 2 SATA drev.
Hvis du har 2 ATA harddiske, CD/DVD drev samt brænder,
har du ikke plads til flere ATA Drev.
Så du skal måske overveje, at købe en SATA harddisk.
Du skal dog vide, at SATA ikke er meget hurtigere end ATA.
Ikke før SATA II kommer på banen.
Køre selv med Seagate og Maxtor, men Western Digital skulle også være ok.
Du skal i alle tilfælde, holde dig langt væk fra IBM.
Især hvis du køber brugt.
Jeg har ikke haft andet end bøvl med IBM.
De har haft nogle serier der gik i udu for et godt ord og selv om de virkede,
havde de nogen gange, svært ved at spille sammen med andre harddiske.

Gambrinus

PS : Nej Tedd, jeg får heller ikke emiler.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 26-11-04 21:41

Heysa allesammen. I får tak for jeres gode forslag. Gambrinus får points for gode fyldige forslag - selvom jeg valgte denne her:

Driver Beskrivelse   Maxtor 6Y160P0
Producent   Maxtor
Formatteret Kapacitet   160 GB
Diske   2
Antal Plader   4
Fysisk Størrelse   146.1 x 101.6 x 26.1 mm
Max. Vægt   630 g
Gennemsnitlig Tilgangstid   4.17 ms
Rotations Hastighed   7200 RPM
Interface   Ultra-ATA/133
Buffer til Vært Data Hastighed   133 MB/s
Buffer Størrelse   8 MB