/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
"TFT- Hypnose - terapi - fobiskole - osv~
Fra : heseda
Vist : 1307 gange
200 point
Dato : 15-09-04 21:51

Det går ikke, se: http://www.kandu.dk/dk/spg/36580
Min psykolog har opgivet mig - efter 13 behandlinger. Jeg overvejer hvad jeg nu skal gøre - fobiskole eller andet?
Min fobi har tiltaget. Jeg kan ikke være i lokaler - angsten tiltager når det bliver mørk. Vi har camperet i 20 år, nu kan jeg ikke falde til ro i en campingvogn, særligt når mørket sænker sig. Bare tanken om at vi skal i teater næste lørdag - sætter tankerne i gang. Bare jeg ser et indslag i fjernsynet fra en biograf eller ligende - så "koger" det i mig.
Er der nogen der har prøvet det samme?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-04 23:24

På en fobiskole vil du være sammen med andre med tilsvarende problemer så der er ingen tvivl om, at det er en god omend kostbar løsning.
Jeg kan se, at du tidligere har kæmpet med højdeskræk og nu lyder som om det er både klaustrofobi og agorafobi med mere.
Jeg er ikke psykolog, men kunne godt få den tanke, at der er tale om angstneuroser i højere grad end egentlige fobier.
Fobier behandles normalt, som du beskrev med højdeskrækken, overskridelse af de for snævre grænser, men du skulle nok have nogle cognitive værktøjer for, at kunne magte det, men hvis der er tale om egentlige angstneuroser, der ændrer sig i forhold til de ting du skal udføre eller gennmføre kan det jo tænkes, at du skal have afdækket nogle årsager til dine reaktioner så inden du kaster dig ud i det med fobiskolen skulle du måske prøve en anden terapeut, der måske kunne anskue dit problem anderledes.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-09-04 11:40

Det kan jo være jeg kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : knudbjarne

Dato : 16-09-04 19:48

hej heseda
Jeg har noget af samme problem,og har fået flere løsningsforslag som jeg skal til at afprøve nu jeg vil gerne hjælpe hvis du ønsker det.
VH KNUDBJARNE

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 17-09-04 23:17

Hej Better_Performance og knudbjarne.
Det lyder rart, men kan i uddybe det lidt mere. Min "tidligere" psykolog har anbefalet noget kognitiv, jeg er dog ikke gået igang med noget på nuværende tidspunkt. Selvfølgelig søger jeg rundt på nettet, og der findes mange sidet om angst, jeg har bl.a fundet noget her. Det lyder simpelt - og dog. http://www.annes-angstside.dk/Kristiannielsensgoderaad.htm

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-09-04 10:40

Som nævnt i den anden tråd har jeg tidligere haft "held" med at fjerne fobier og lignende på meget kort tid, jeg er NLP terapeut, og har dermed en anden indgangsvinkel end din psykolog, og uden at sige hvilken metode der er den bedste, så er det jo sådan at noget virker på nogen og andet virker på andre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-04 02:08

Jeg synes også noget kunne tyde på, at det er angstneuroser der er dit største problem.
Det er ikke så meget fobier, men i stedet "panik-tanker" om hvordan du vil reagere i nogen givne situationer.
Altså angst for at blive angst, f.eks. i teatret, i campingvognen eller hvor det måtte være, hvis du forstår hvad jeg mener.
Og så er det som du siger, at det begynder "at koge", flere dage før f.eks. teaterbesøget, og så har du helt ubevidst kørt dine tanker om at blive angst, så højt op, at du virkelig ER angst i de situationer.
Jeg synes du skulle prøve at tale med din læge, og forklare helt nøjagtigt hvad dit problem er, for jeg tror ikke på, at diverse fobiskoler og forskellige alternative terapeuter kan hjælpe dig, før der er sat en nøjagtig diagnose på dine problemer.
mvh dova

Kommentar
Fra : knudbjarne

Dato : 27-09-04 21:53

Fra knudbjarne

heseda Jeg har haft kontagt til en ude i Århus som heder Jens Jørgen Graversen. og en i Kolding som heder Sone Rasmussen,som begge giver hypnoterapi
Og det overvejer jeg i øjeblikket,idet det jo koster 500kr pr gang og da jeg bor i Grenå bliver det nok Århus.
Jeg har haft problemet i mange år og er først begyndt rigtig at interessere mig for at få noget gjort ved det nu ,idet det bliver være med alderen.
Jeg har talt med min egen læge om problemet og han kender jo godt prisen på det,så han har givet mig nogle piller som heder citalopram Sandoz,og der findes andre fabrikater,men disse var de biligste,men jeg har svært ved at gå igang med dem,men det blev jo ikke bedre af at jeg læste på netdoktoren om bivirkninger. jeg vil gerne diskutere problemet så prøv at skrive igen. Min Imail er knud-bk@stofanet.dk

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 29-05-05 21:43

NLP