/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VOLVO ?
Fra : batman1
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 15-09-04 20:16

Jeg har valgt at købe en brugt volvo fra ca. 1995 og har ca. 100.000 til formålet og er hooked på volvo 940 eller 850 ( ikke stationscar ) er der nogen der har nogle gode råd eller kommentater, med hensyn til valg imellem disse 2 modeller.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-04 20:32

Køb den du synes er pænest,og den du synes kører bedst,for du skal
selvfølgelig køre en tur i hver af dem,Jeg har selv kørt Volvo i mange år, og ville nok først kigge på
940. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 20:45

Hvis du kan få en 850 T5 for den pris! Ellers er begge modeller mere over i traktorbranchen! Du skal ikke forvente fremragende køreegenskaber! De stammer begge fra 240 serien!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-09-04 22:08

Skal det være en 850 - så skal det være en 850 T-5R..........0-100 på 6,9 sek.
Fås kun i farverne gul eller sort og der er ikke fremstillet flere end 5.000 stk.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-09-04 22:46

Ja, den er jeg også med på eme,men batman1 har 100 Big Ones,og det rækker nok ikke,men det går nok ikke vi giver ham lov til at købe en corolla,eller en tøse Pegeuot eller hvordan man staver det.
Hvad med en Batmobil???
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-04 23:56

Keldd, din slemme dreng
Ved du ikke at Corolla og Pegeout for det meste er Fy-ord for en der vil have Volvo
Det eneste der kan få en Traktorfører fra sådanne tanker er hvis han prøver en Mercedes.
mvh dova

Sorry Batman , at der gik lidt smalltalk i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-09-04 00:31

Jo dova,det er jo det jeg skriver,batman får ikke lov at købe de tøsemærker,han skal have en bil der gør de andre bange.Nu har jeg lige solgt min egen 240GLT m.spec.topstykke og 180Hk (orv hvor er det fedt at sidde og blære sig med) flyt jer lidt den var sej.Hvad så teed, du kan få 75 øre til bussen,rigtige mænd kører VOLVO,musklerne svulmer
når vi tager fat i rattet og kaster rundt med den ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 00:50

Det eneste der kan gøre mig bange ved en Volvo er nu alt det fæle rust der kommer i dem

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-09-04 01:00

Skide være med det dova,køb en ny.
Hilsen
Keldd
God nat-sov godt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-04 01:13

Nat-Nat Keldd
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : batman1

Dato : 16-09-04 12:01

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 16-09-04 12:08

Tak for alle svarene, mht volvo kører jeg selv volvo 240 fra 1983 stationcar 2,3i med special top, det er sku sjovt at give de fleste brianer baghjul, det forventer de jo ikke af en gammel ( skærgårdstraktor) men somsagt så hæver jeg ploven og så går det derud af.

er der erfaringer omkring benzinforbrug ved de 2 modeller. baghjulstræk kontra forhjulstræk. lavtryksturbo ?? rustproblemer?? automatgear ??.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-09-04 18:41

Her er lige en ombyggget Volvo 210 med B18 uden turbo.
http://www.volvo210klub.dk/index.asp?valg=image&page=18
Gæt lige hvem der selv har ombygget den - og fået præmie.
Hilsen fra en "gammel" Volvo entusiast.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-09-04 16:55

Har været væk et par dage.
Selvtak batman1.
Jeg har ikke erfaringer med de 2 modeller du vil have een af.
Men med hensyn til for eller baghjulstræk,foretrækker jeg baghjulstræk.
I en del år har jeg kørt "Pegeout 406" ,det var min kærestes, æv æv.
Rust:Mine venner i Sverrige, har overhovedet ikke problemer,det hele hænger sammen med hvor meget salt man får op under den,og derover,kommer de slet ikke salt på vejene,og selvfølgelig kører de også Volvo skulle jeg lige hilse og sige.
eme:
Hold kæææææææææææææft mand,jeg har kørt 445 m.B18 motor (445 var 544 so stationcar),pæn bil du har lavet.
Så batman1 held og lykke med dit valg af VOLVO.
I kan forresten få lov at gætte hvad der er den hurtigste og stærkeste og smukkeste sportsvogn i dag ha ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-09-04 19:34

Vrøvl Keldd -
444 som herregaardsvogn = 445 men med B16 motor.
544 som herregaardsvogn = 210 med B18 motor.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-04 20:34

Hej emesen
Fin gammel bil, og også de andre der var på siden.
Og når man så tænker på, at jeg lod produkthandleren afhente en 210er for 22 år siden, fordi den blev dømt "ikke bevaringsværdig"!!!
Jeg kom lige til at tænke på, at vi har en gammel registreringsattest på en 544 fra 1961 liggende.
Under anmærkning,særligt tilbehør, står der: Varmeapparat med kølevandscirkulation og elektrisk blæser.
Det synes jeg er meget sjovt
mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-09-04 21:49

Jamen du har ret eme,der er tale om en 1952model,fik rodet rundt i tallene.
Keldd .