/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Scottish Pancakes
Fra : patrickfridal
Vist : 510 gange
200 point
Dato : 15-09-04 18:15

Scottish Pancakes... en der har en opskrift på dem ???

ved godt det ikk er rigtigt emne og beklager men vidste ikke hvad det ellers skulle være ;) håber det går...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 15-09-04 18:26
Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-09-04 18:39

Tak for svaret tedd.
            tusind tak , nu vil jeg gå igang!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 18:43

De lyder lækre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 18:45

Du kan forøvrigt ændre opskiften så du får den i europæiske mål!

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-09-04 18:50

tedd hvordan ?

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-09-04 18:54

kan man ændre teksten til dansk evt. ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 19:03

desværre ikke til dansk, men du kan ændre målene i den grå boks ved at trykke på "change size or US/metric" Så kommer der en ny tekst frem, hvor du kan sætte prik i metric og så trykke på Update!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 19:06

Så det bliver til
473 ml all-purpose flour (hvedemel vil jeg tro?)
30 ml granulated sugar (stødt sukker)
0 ml salt (et drys salt)
2 large eggs, separated into whites and yolks (æg delt i blomme og hvide)
30 ml melted butter (smeltet smør?
426 g milk (mælk)

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-09-04 19:08

ja .. men hvad med det neden under ? der hvordan det ældes og dejen bliver til = kan du over sætte det sådan nogen lunde ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 19:34

1. Pisk blommen ud sammen med det sigtede mel, sukker og salt!
2. Tilføj det smeltede smør og mælk (skulle gerne blive en tynd kremet dej konsistens)
3. Pisk æggehviderne så de bliver lette, og fold dem ind i dejen med en ske eller kniv
4. Opvarm en pande med lidt olie (eller måske smør) på , og smid store skefulde af dejen på, når panden er varm!
5. Lav dem lidt tykkere end almindelige pandekager!
6. Når pandekagen er brun nedenunder og lettere boblet oveni, vender du og steger færdig!
7. Serveres varm!

Bon appetite!

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 16-09-04 09:34

tusind tak tedd... så vil jeg prøve igen i aften.... du har reddet min dag :)