/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
ang. olmerdug
Fra : karin42
Vist : 2569 gange
50 point
Dato : 15-09-04 16:29

Da jeg er blevet den lykkelige ejer af et par olmerdugsdyner ( med fyld ) kunne det være rigtig rart at vide : hvordan får jeg lettest fjerene ud , skal jeg gå ud et mørkt sted en aften ....... eller findes der en fiksere måde ? helst så man ikke selv bliver indhyldet i fjer venlig hilsen Karin
)

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 15-09-04 16:36

Jeg ville finde et dynebetræk og tømme dynen deri. En stofsæk eller lignende burde også kunne bruges.

Kommentar
Fra : lenejensen

Dato : 15-09-04 16:53

Hvad med at putte den i vaskemaskinen, skylleprogram, centrifugering - når fjerene bliver våde klumper fjerene og bliver lettere at fjerne uden at fjerene hvirvler over det hele. Skal lige tilføjes at jeg ikke har prøvet - har desværre aldrig fået en olmerdugsdyne - men tænkte at det var en ide - sådan er det jo når man vasker de dyner vi har idag.

Med venlig hilsen
Lene

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-04 17:22

Lad være at komme den i vaskemaskinen.Da jeg gjorde det,gik der hul i dynen og fjerene
var ret spændende, at pille ud af pumpe,tromle mm.
Den anden(der var 2 dyner)klippede jeg op i den ene ende,proppede ned i en sort skraldepose,
det gik fint,ryste lidt,kun en håndfuld fjer ved siden af.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 15-09-04 17:26

Tak for svaret Keldd. fin besvarelse .... tak for det keldd . jeg havde tænkt på noget iden retning . fortsat go' dag venlig hilsen Karin.
:0))

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-09-04 18:08

Selv tak Karin,godt du kunne bruge det.
Hilsen
Keldd.