/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ej gemme adgangskode i Outlook 2002
Fra : cross
Vist : 948 gange
170 point
Dato : 15-09-04 03:37

Mit problem er at jeg har prøvet "alt" for få gemt mine adgangskoder til Outlook 2002. Microsofts eget forslag med at slette i reg.basen. Jeg har prøvet at slette adgangskoden og skrevet den igen. Jeg har prøvet at slette adgangskoden og indsætte en ny. Jeg har prøvet at slette alle mailadresser og oprette dem igen. Alt sammen uden at få noget ud af det. Inden problemet opstod brugte jeg Outlook Ekspress. Så installerede jeg Officepakken inclusive Outlook 2002, og så var problemet der. Jeg har ikke tidligere haft Office på min maskine, heller ikke tidligere udgaver. Hver 5 minut kommer der 5 popup-billeder frem på skærmen, disse er udfyldt men mangler dog flueben for at gemme adgangskoden, jeg sætter flueben og trykker OK hver gang. Opsætningen er korrekt. Jeg kører Windows XP.
Mon ikke der sidder et lyst hoved eller 5 herinde der kunne have lyst til at hjælpe. Det ser jeg i hvert tilfælde frem til.
Skriv snart, det er ved at drive mig til vanvid at blive afbrudt i andet arbejde hele tiden .......... Cross

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-09-04 08:31

Hejsa

klik dig ind i kontrolpanel >>post >>egenskaber for "internet mail>> servere
skriv dit password og flueben i "gem adgangskode"

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-09-04 12:09

Hvis du får en fejlmelding hvordan lyder denne helt nøjagtig?

Kommentar
Fra : cross

Dato : 23-09-04 01:02

! æv jeg var lige en tur "nede" med lungebetændelse.

til dk ........ desværre den procedure har jeg været igennem

til jeanette 18 .....det er ikke en fejlmelding som sådan. Når Outlook vil hente mails kommer der et popup-billede frem,
> Skriv adgangskoden til netværket < det er udfyldt med brugernavn og adgangskode. Der mangler dog flueben i
> gem denne adgangskode på adgangskodelisten <

Hvert 5. minut når der hentes post fra 5 adresser, skal jeg de 4 af gangene sætte flueben i gem adgangskode og trykke OK. Det er temmelig frustrerende, især når jeg sidder og skriver (hvilket jeg gør meget), for hvis jeg ikke lige
opdager det med det samme bliver mit brugernavn slettet (hvilket ikke lige er så nemt at huske) og jeg kommer så til at
skrive få bogstaver i rubrikken i stedet for.

Jeg har prøvet Microsofts egen løsningsmodel med at slette nøglen i registreringsdatabasaen og starte forfra, det
hjalp jo altså bare ikke noget.

Tidligere da jeg benyttede Outlook Express havde jeg ingen problemer ...... selvfølgelig kunne jeg skifte igen, men det
bliver jeg jo ikke klogere af, jeg vil hellere have det nyere program til at virke.

Ups ... nu har jeg vist gentaget mig selv ...... her er noget nyt ....... jeg kører med PRO - versionen af winXp

Jeg glæder mig meget til mange gode forslag, men mest af alt til det der virker !

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 23-09-04 01:49

Måske har du (ved en fejl) sat et flueben i egenskaber for udgående post (kræver godkendelse... osv.) Fjern det, det kan måske hjælpe

Kommentar
Fra : cross

Dato : 23-09-04 05:17

Bernsted ...........du kunne godt have haft en pointe der, der var / er flueben i egenskaber for udgående post,
jeg prøvede at fjerne det, men lige lidt hjalp det ............ desværre.

Det er også efter udbyderens anvisninger at jeg havde sat fluebenet der.

prøv igen ............... pleace

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 23-09-04 09:04

Prøv at se dette her link:http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3623 Fejlmeldingen kan du ikke gøre noget ved. Noget tyder på at det er en systemfejl.
Såfremt du har kontoopsætningerne på plads og hakket flueben af i GEM DENNE ADGANGSKODE kan du ikke gøre mere. Jeg har iøvrigt i perioder haft samme problem.
Jeg løser det ved enten at lukke outlook ned et minuts tid eller også kobler jeg routeren fra ca. 1 minut og så kører det videre. SEND/MODTAG - hvordan er den indstillet?

Kommentar
Fra : cross

Dato : 24-09-04 02:01

ghosty ...... jeg har læst linket, der kommes sandelig vidt omkring uden at det dog ser ud til at løse problemet.

Send/modtag instillinger ? Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Der står til 5 min.

Det hjælper ikke at lukke Outlook ned. Men jeg vil prøve at koble routeren fra, må jeg gøre det når maskinen er tændt, eller skal de alle slukkes først ?
Dernæst kunne jeg så prøve at skifte kanal på routeren ........ bare jeg vidste hvordan det gøres !!!

Endvidere, hvis det ikke hjælper, vil jeg prøve at afinstallere Outlook igen for atter at prøve en ny installation.

Jeg håber jeg finder svaret inden jeg når så langt, for ellers er jeg vist nået bunden igen ...... nej hvor hyggeligt .... eller hva'

Foreløbing tak for dine forslag.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 08:13

Hej cross. Send/modtag er udtryk for hvor tit outlook selv henter posten. 5 min er ok.
Ja du kan rolig frakoble routeren selvom maskinen står tændt.
M.h.t. kanal, ja prøv at ændre den selvom jeg ikke tror på det hjælper ud fra egne erfaringer.
For god ordens skyld kunne du jo til at starte med køre en repair på outlook via hjælp - find og ret fejl.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-09-04 08:16

Prøv lige for en god ordens skyld at køre en opdatering på dine windows systemfiler = kør - skriv sfc /scannow (husk mellemrummet mellem c og /). windows cd-rommen skal sidde i drevet.
Hvilken router benytter du og er det trådløs?

Kommentar
Fra : cross

Dato : 25-09-04 05:04

wauw ghosty, du sætter mig sandelig på arbejde ...... jeg vil starte straks i morgen.

Routeren er trådløs og af mærket Topcom, jeg husker ikke versionen, det finder jeg når jeg skal i gang med de andre opgaver.

God weekend til dig, jeg kører lige den repair på Outlook og så er det godnat for mit vedkommende.

Foreløbig .......... Tak

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 25-09-04 09:44

Du behøver ikke at lede efter versionen. Jeg venter spændt på dit resultat.

Kommentar
Fra : cross

Dato : 26-09-04 00:08

hej ghosty ......

Jeg mangler lige at køre den opdatering på windows systemfiler du foreslog.
Jeg prøvede frakobling af router, repair af Outlook og afinstallation af Outlook,
intet af det har endnu virket efter ønske. Jeg sidder stadig og bliver "møgirriteret"
over hele tiden at få det popup-billede.

Opdatering på windows systemfiler ( jeg er spændt på hvordan det virker )
må vente til i morgen, jeg er for træt nu..... desværre.

..... Og jeg venter spændt på at finde en løsning. Tak for din ihærdighed.
Du skal nok blive holdt opdateret ...... skriver tilbage efter opdatering af
systemfiler.

Kommentar
Fra : cross

Dato : 28-09-04 00:14

ghosty .... så er jeg med igen, har kørt kontrol / opdatering på windows systemfiler.
Jeg fik ingen reaktion overhovedet, så jeg må jo tro det hele er i orden.

Denne kontrol er det en man kan køre hvis der er problemer med nogle programmer ?

Nå, nu håber jeg bare at du har fundet flere ideer der kan afprøves. Det ville bestemt
også være rart at høre fra andre, men måske er "andres" erfaring at problemet ikke
kan løses ........ andet end ved at skifte mail-program. Det håber jeg nu ikke.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 28-09-04 00:26

Heysa. Kontrollen sikre blot af windows`s systemfiler er intakte. Det er altid en forudsætning for at mange problemer kan løses.
Vender tilbage om lidt.

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 28-09-04 00:30

Skulle lige "være med igen".
Der er ingen grund til at skifte mailsystem. Har du opdateret dit outlook? Hvilken udbyder har du?

Kommentar
Fra : cross

Dato : 28-09-04 00:54

ja jeg har opdateret outlook. udbyder er tdc

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 28-09-04 01:01

Jeg smutter til køjs nu, men holder øje med udviklingen i tråden fra i morgen sidst på eftermiddagen.
Mit forslag indtil da - og efter at jeg har gjort det hos mig selv - er problemet stort set blevet løst - nemlig at frakoble strømmen til din router frem til engang i morgen.
Hvis du så fortsat får mange popups på kort tid - vil jeg anbefale dig at tage en snak med supporten fra topcom og ellers må jeg sige at jeg har en mistanke til udbyderens servere, hvorfor jeg vil anbefale dig at ta` en snak med en seriøs sopporttekniker fra tdc.
Ja, der er flere på nettet som har/har haft problemet her inde pålivet, og jeg har endnu ikke kunne finde løsningen - trods ihærdig søgning.
Giver disse her råd heller ikke noget resultat vender du lige tilbage - så har jeg endnu et bud - men det er i yderste konsekvens. Venter og ser.

Godnat.

Kommentar
Fra : cross

Dato : 29-09-04 23:37

hej igen .....

- Det hjalp ikke at have taget strømmen fra routeren i næsten 1½ døgn.

- Topcom mener ikke de kan gøre noget, eller at der er fejl på routeren, når indstillingerne er korrekte, det gik vi igennem og det er de.

- Og tdc synes heller ikke at kunne hjælpe mit, der gik vi også igennem systemopsætningen og den var korrekt. Må nok lige tilføje at jeg
ikke spurgte om at måtte tale med en "seriøs" supporter .... det kunne jeg altså ikke få mig selv til *LOL*

Nu er jeg både endnu mere frustreret og tilbøjelig til at skifte mailprogram ..... og dog, jeg er alligevel nysgerrig for at høre hvilket bud,
du mener kan komme på tale ...... her hvor vi vist har nået yderste konsekvens..... eller jeg har.

Under alle omstændigheder er det vel i orden at jeg accepterer dit svar (så du får pointene), for din indsats ..... ikke .... er det lovligt ?

Accepteret svar
Fra : ghosty

Modtaget 170 point
Dato : 29-09-04 23:49

Hej Cross. Jeg har søgt nettet og forums igennem for at finde en løsning, men nej - der er INGEN at finde. Jeg tror man skal lære at leve med det, men sker det så ofte som i dit tilfælde kan jeg godt se problemet. Jeg tror slet ikke på at det hjælper at skifte mailprogram men det er selvfølgelig bedre end at blive irriteret over problemet.
Finder jeg en løsning eller omvendt håber jeg da meget at du melder tilbage.
Jeg har droppet sidste mulighed den giver heller ingen løsning alligevel. Allersidste spørgsmål: Benytter du i din routeropsætning krypteringsnøgler som sikkerhed? Benytter du firewall?
M.h.t. points. Mig bekendt er det fuldt ud tilladt, idet man her på kandu tilsyneladende skal acceptere et svar uanset om det kunne bruges eller ej.

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 30-09-04 01:28

Jeg har selv 3 konti i Outlook. 2 forskellge udbydere, Cybercity og TDC og en hotmail. I forgårs lavede jeg 2 alias hos den ene udbyder, TDC på grund af for meget spam, hvorefter jeg pludselig heller ikke kunne gemme adgangskoder hos TDC, men skulle logge mig på hver gang. Nu har jeg slette den gamle konto hos TDC plus den ene af de 2 nye alias, så jeg nu stadig kun har 1 konto hos TDC, 1 konto hos Cybercity og min hotmail (til rejser ol.) Nu kan jeg pludselig godt gemme adgangskoder igen og skal ikke logge mig på hver gang.
Jeg har MS office XP (2002), XP pro med SP1 og ADSL hos TDC med automatisk hentning af post hvert 10. minut, routeren er en Linksys Wireless-G, ZoneAlarm og Norton Corporate.
Har du 2 eller flere alias hos din postudbyder, kan det måske være derfor.

Kommentar
Fra : cross

Dato : 04-10-04 01:58

hej igen ......gosthy, jeg tror ikke jeg benytter krypteringsnøgler i routeropsætning, jeg husker i hvert til fælde ikke at have haft gang i noget af den slags.
Lige netop dette har jeg ikke så meget forstand på, jeg anså mig selv som heldig ved i det hele tage at få koblet mine pc'er sammen så de virker.

- Ja jeg bruger firewall ZoneAlarm PRO ver. 4,0 et eller andet.

Finder jeg engang løsningen vil jeg skrive en besked herinde.... så alle kan få glæde af det.

Takker for din ihærdighed. "Måske" jeg en anden gang kommer ud i problemer, så håber jeg du står parat.

Cross

Kommentar
Fra : cross

Dato : 04-10-04 02:16

Bernsted, tak også for dine kommentarer.

Jeg har 5 TDC alias, som jeg gerne vil beholde, da de hver i sær repræsentere enten et familiemedlem eller nogle grupper jeg har kørende. Så jeg er meget forhippet på at finde løsningen. Absolut sidste udvej ville være at skifte adresser, så hellere skifte mailprogram.

Jeg kører også med MS office XP (2002), XP pro med SP1 og ADSL hos TDC med automatisk hentning af post dog hvert 5. minut, routeren er en Topcom Wireless, så kører jeg med ZoneAlarm Pro ver. 4 og med Norton Antivirus 2004. Foruden X-Cleaner, SpyMaster og SpyGuard.

Har du overvejet at putte SP2 i maskninen også, i så fald vil jeg gerne vide hvordan det går. Hvis og så fremt i fald, må du skrive til mig på adressen:
cross@myway.com

Godkendelse af svar
Fra : cross

Dato : 04-10-04 02:27

Tak for svaret ghosty. Nu må du altså ikke blive knotten på mig. Når du får tildelt pointene skal jeg jo også oplyse hvor god besvarelsen var. Hagen ved det er jo bare at selv om du kom med mange gode forslag, som vi fik gennemprøvet, tjaaa .... så fik jeg jo desværre ikke løst problemet. Derfor mener jeg ikke det kan være forsvarligt at give dig mere end 3 stjerner (foruden pointene altså).

Samtidig ville det være rart om vi kunne skønne på den indsats hjælperen yder, det må vist være en sag for "bestyrelsen". Under alle omstændigheder pointene er dine, jeg ville bare ønske at du også fik tildelt stjerner for indsats / ihærdighed, her ville du få alle 5 *****, det ville se ganske flot ud ved siden af dit navn.

Tak for hjælpen og tak for den tid du har brugt.

Cross

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 04-10-04 08:49

cross> hehe, point betyder intet for mig - vi forsøgte og blev da ikke dummere - så jeg ønsker dig held og lykke med "projektet".
Jeg kan fortælle dig at jeg lige har nyformateret min computer og jeg har endnu ikke stødt på problemet. Du er meget velkommen til at maile til mig såfremt du finder ud af noget. Mailadressen er ghosty@get2net.dk.

Ha` en god dag!

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 04-10-04 17:21

Cross> Jeg sendte dig en mail men fik flg. svar retur: The original message was received at Mon, 4 Oct 2004 08:46:10 +0200 from 83.72.99.78.ip.tele2adsl.dk [83.72.99.78] (may be forged)

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <cross@myway.com>
(reason: 550 <cross@myway.com>: Recipient address rejected: User unknown in local recipient table)

----- Transcript of session follows ----- ... while talking to mprdmxin.myway.com.:
>>> DATA
<<< 550 <cross@myway.com>: Recipient address rejected: User unknown in local recipient table 550 5.1.1 <cross@myway.com>... User unknown <<< 554 Error: no valid recipients
>>> RSET
<<< 421 mprdmx2.nwk.myway.com Error: too many errors

M.h.t. SP2: Mit gode råd er at lade værd med at installere den endnu!