/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Min nye foto HP hvor skal den laves
Fra : olefahnoe
Vist : 379 gange
200 point
Dato : 14-09-04 21:26

Hej

Jeg vil gerne lave min egen HP.
Den skal bruge udelukkende til mine mange billeder så jeg kan vise dem til venner og familie..

Men hvor kan få plads til sådan en, gerne gratis.

jeg har prøvet webbyen og det virker somom der ikke er plads til særlig mange billeder og det er iøvrigt MEGET besværligt at lægge billeder ind...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Olefahnoe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-09-04 21:34

Din internetudbyder.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-09-04 21:35

Det bedste resultat får du ved at lave din HP helt fra bunden...enten i ren "hardkodning" i html eller igennem et editorprogram.

Så har du nemlig selv styr på både design og hvad den skal indeholde (af eks. billeder/gallerier)

Det er ikke særligt svært, selvom du måske er nybegynder. f.eks her på KANDU kan du tage de første skridt til din HELT egen HP!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 14-09-04 22:06

Hje

Jeg tror ikke det er noget problem at lave selve siden har leget med dis programmer dog ikke html

det er mere det hvor den kan ligge

hvis jeg selv laver en side fra bunden skal jeg så til min internetudbyder eller findes der et sted hvor jeg kan få en gratis

og hvad koster det endligt at have en HP

olefahnoe

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 14-09-04 22:08

hvor meget plads skal man købe når man starter

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-09-04 23:23

de fleste internetudbydere leverer plads til en hjemmeside sammen med opkoblingen og email adresser.. prøv at checke om du ikke allerede har noget plads til rådighed der. Kig i de papirer du fik da du fik din forbindelse, eller prøv evt at kigge på udbyderes hjemmeside.

Om det koster noget at have en side kommer an på hvad du vil have. Hvis du vil have et domæne (www.min-egen-side.dk) så koster det noget. Årsafgiften for et dansk domæne er 60kr. Derudover er man nødt til at finde en udbyder der kan bestyre dit domænenavn. Det koster også noget, men der er rigitg mange billige derude. Et par eksmpler er www.cliche.dk og www.b-one.dk
De koster omkring en tier om måneden for en hjemmeside. Der er selvfølgelig nogle oprettelsesgebyrer, men ellers...

Ellers er der andre steder end webbyen derude, som er gratis. F.eks.: www.freewebs.com (40mb plads), www.geocities.com (15mb plads)

God fornøjelse!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-09-04 23:25

Hvormeget du skal købe når du starter kommer an på hvad du har tænkt dig at have på den. Dog kan man de fleste steder med betaling købe mere plads løbende, som man får brug for det, så det er sjældent et problem hvis du har købt for lidt.

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-04 23:29

En ganske almindelig gennemsnit hjemmeside til privat brug fylder mellem 1 og 5 Mb
Når man har et eller andet internet abonnement hos en udbyder har man også typisk en gratis hjemmeside på typik 10Mb, altså rigeligt til de fleste.
Hvis man vil have sin eget domænenavn og et webhotel kan man f.eks. vælge www.b-one.dk hvor man for 11,25 pr. måned kan få 125Mb plads. Derudover skal man betale 75,00 pr år for domænenavnet.
Når du nu skriver at du vil bruge din hjemmeside til "mine MANGE billeder" så tror jeg ikke du har nok i 10Mb. Lige netop billeder fylder temmelig meget.
Jeg ville købe plads hos b-one med mulighed for at opgradere helt op til 500Mb

M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-04 08:02
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-09-04 08:36

Nu lægger du jo nok ikke dine billeder ud på din HP i fuld str. men i en komprimeret udgave. Så når du køber dit domænenavn hos en udbyder er det nok ikke så væsentligt om der er plads til 100 mb eller 250mb. Hvis hvert billede fylder ca. 50kb (incl TN) kan du jo selv regne ud hvor meget plads du får brug for: 1 mb dækker så ca 20 billeder+ lidt til selve opsætningen af de enkelte sider/gallerier...men det er ikke meget de behøver.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 15-09-04 14:29

Når du nu skal til at lægge billeder ind, så tag lige et kig på dette program, som jeg selv bruger: http://www.ornj.net/software/webalbum/

Det er genialt til at lave billedalbums på nettet. Det sørger selv for at lave størrelsen på billederne om, og du kan blandt andet skrive kommentarer til hvert enkelt billede. Man kan ændre i alt, og det er utrolig let at lægge sit album ud på hjemmesiden når det er færdigt/ændret. Man skal kun kopiere én mappe..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-09-04 17:20

Jubii Tripod har en gratis hjemmeside på 50 MB, er det ikke nok, kan du bare oprette en mere.
Men der er det minus, at der er reklamer på den i højre side.
Her er det muligt at du selv kan up og downloade elementerne som du vil.

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 20-09-04 14:11

Tak for svaret Marchwitz.