/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Male en stalker
Fra : dr0zie
Vist : 376 gange
45 point
Dato : 14-09-04 17:39

Hej, jeg skal til at købe en brugt stalker får 2 skjolde med de ene er røde og de andre blank sort, jeg vil gerne tage og male de røde eller de sorte til matt sort, og samtigt fjerne alle riser på skjoldene hvad skal jeg gøre hvad skal jeg bruge og hvor køber jeg de ting jeg skal bruge.
En anden ting er at der er en del rust på nogle af metal delene på scootern kan man fjerne rusten og så eventuelt male metallet hvis ja hvordan..

Mvh: Dr0zie

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 14-09-04 19:27

det nemmeste er at sende det hele til en autolaker.. fordi at hvis du ikke har en compresser,sliber og sådan noget kan det nemt blive dyrt.. også til dit problem med rust er der noget der hedder rustfjerner som tager det værste også en stålbørste..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-09-04 19:47

Du får malingen i spraydåser for plastikdele ved www.thansen.dk
Og hvis ridserne er dybe, har han også spartelmasse, som man også bruger til biler.
Metaldele skal have fjernet alt rust, feks. med fint sandpapir, derefter grundes med metalgrunder, og en færdig maling, enten som spray eller pensel. Det har thansen også, ellers farvehandleren, som selvfølgelig også har maling til skjoldene.
Husk at hvis metallet er af aluminium som motorblokke altid er, så vil det blive pænere at polerer med et fint slibemiddel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 14-09-04 19:50

orgh, jeg tænkte på at du skulle have malet stellet.. er jo ikke dum, hehe

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 14-09-04 19:57

Fandt netop også en guide til at male sine skjolde men ikke til rust, de steder der er mest rust er på røret fra udstudningen til motern og fjerdern og det rundt omkring om fjedren og hvis jeg nu også vil have malet det sort (Mat sort)
skal jeg så bruge sandpapir først dernæst rustfjerne og så metalgrunder og til sidst spraymale med den mattsortE?

OG er det ikke billigere at male scootern selv end af aflevere den?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 45 point
Dato : 14-09-04 20:28

Jo det er meget billigere selv, men hvis du er ligeglad med farven, vil autolakeren jo godt gøre det billigt, når han alligevel har en ret i sprøjten.
Røret kaldes forrøret og bliver så varmt at det skal have en sort varmefast specialmaling, mener også thansen har den.
Men det er ikke sikker at grundmalingen lige kan fåes, og så skal røret bare slibes, og males med den varmefaste, men det holder ikke længere end at rusten kommer igen hurtigt indefra, se bare på en ny udstødning, de er tit rustne ret hurtigt. Hvis du giver rustfjerner, vil malingen ikke hænge fast, så det er enten rustfjerner eller maling.
Hvis det er bagaffjerrederingsfjederen du mener, så er det et stort arbejde at slibe den for rust, du skal slibe helt ned, hvor der er rust, og bare ridse de steder hvor der er maling tilbage. Metalgrunderen skal kun bruges på det bare jern, og helst ikke for meget på de overflader der ikke er rustne.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 14-09-04 21:01

Tak for svaret pallebhansen.